3

رویکرداصلی دانشگاه‌ آزادکسب درآمداست

  • کد خبر : 144705
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تلاش دانشگاه آزاد برای رقابت با دانشگاه‌های داخلی، سبب شده است تا کسب درآمد به عنوان یک محور در دانشگاه آزاد خودنمایی کند.

عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد افزایش بی‌رویه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در دوره تحصیلات تکمیلی گفت: به نظر می‌رسد خط مشی دانشگاه آزاد، به ویژه در سال‌های جدید، بر دو محور اصلی شکل گرفته است؛ یک، حضور جدی در عرصه‌های مختلف ملی و جهانی و دوم، تلاش برای رقابت با دانشگاه‌های داخلی.

وی با بیان اینکه این تلاش دانشگاه آزاد برای رقابت سبب شده است تا کسب درآمد به عنوان یک محور در دانشگاه آزاد خودنمایی کند، اظهار داشت: شکی نیست که دست‌یابی حد بالاتر از توان مالی و اقتصادی سرلوحه برنامه‌ریزان دانشگاه آزاد قرار گرفته است و متأسفانه در برخی از مواقع این نگاه سبب شده است تا بدون توجه به وضعیت کلی کشور و موضوع آمایش، نیاز جامعه، بازار کار و هرم هیئت علمی، حدی از بخشی‌نگری در دانشگاه آزاد حاکم شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: ما معتقدیم نگاه بخشی و جزیره‌ای امروز دانشگاه آزاد اگر به سرعت مورد بازنگری قرار نگیرد، در آینده کلیت کشور باید تاوان آن را پس دهد.

مقتدایی با بیان اینکه خدمات دانشگاه آزاد و توفیقات زیاد آن در عرصه‌های علمی و پژوهشی و رویکردهای خوب آن و حسن‌های این دانشگاه را نباید نادیده بگیریم، تصریح کرد: در عین حال نقاط ضعف، بهره‌برداری‌های نابجا و خودخواهی‌های موردی و بی‌توجهی این دانشگاه به وضعیت آینده کشور و کلیت ساختار آموزش عالی، در کنار حسن‌های دانشگاه به عنوان نقاط ضعف دانشگاه به شمار می‌رود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتظار می‌رود وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی با جدیت ورود مؤثر و سازنده داشته باشند. ما در سطح کمیسیون آموزش با دقت پذیرش انبوه دانشجویان تحصیلات تکمیلی را از بُعد نظارتی پیگیری کرده‌ایم و به نظر می‌رسد اقدام دانشگاه آزاد برای جذب هیئت علمی یکی از مطالباتی است که در نتیجه تذکرات کمیسیون مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد نباید تصور کند که مشمول پاسخگویی و نظارت نیست. تعامل حداکثری دانشگاه آزاد با نهادهای نظارتی و مدیریتی در عرصه آموزش عالی انتظاری است که از مدیران و برنامه‌ریزان دانشگاه آزاد داریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=144705

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر