1

وزیر بهداشت: نباید با اعصاب مردم بازی کنیم

  • کد خبر : 144915
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷

هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت هیچ مسئله‌ای را از نظر امنیت غذایی از مردم پنهان نمی‌کند، گفت: نباید از تریبونی که در اختیارمان قرار می‌گیرد مردم را بیخود بترسانیم و با اعصابشان بازی کنیم.

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۲۳ مهر ماه در مراسم روز جهانی غذا گفت: بحث غذا و هوا باید به صورت جدی پیگیری شود و اجازه ندهیم این موضوعات آلوده به نگاه سیاسی شود در واقع باید این موضوعات از طریق دستگاه‌های متولی رسیدگی شوند.

وی ادامه داد: مسئولین و رسانه‌ها باید توجه داشته باشند به خاطر رعایت حقوق مردم از حاشیه پردازی پرهیز کنند و از تریبونی که در اختیارشان قرار می‌گیرد در یک مسیر منطقی و علمی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه صنعت غذا در کشور ما از صنایع پیشرو است، عنوان کرد: در کشور ۱۲ هزار واحد تولید مواد غذایی داریم که ۵۵۰ پروانه بهداشتی، مواد غذایی و آشامیدنی صادر شده است.
هاشمی با اشاره به اینکه صنایع باید میزان کیفیت محصولات خود را ارتقاء ‌دهند، افزود: باید با ارتقاء کیفیت، محصولات صنایع غذایی در بازارهای بین‌المللی حضور فعال داشته باشند.
وی اظهار داشت: وزارت بهداشت در بخش غذا موضوعی را از مردم پنهان نمی‌کند بنابراین نباید مردم را بی‌خود ترساند و از لحاظ گوشتی که مصرف م ی‌کنند یا هوایی که نفس می‌کشند آنها را در استرس قرار داد، بایستی با متانت و دقت و وظیفه‌شناسی مواردی که کمک به ارتقاء فرهنگ عمومی و پیشگیری از تخلف می‌کند را به صورت گروهی گوشزد کرد و با اعصاب مردم بازی نکرد.
وزیر بهداشت اظهار داشت: این وزارتخانه برنامه‌های متعددی در جهت سیاست‌های ارتقاء سلامت دارد که یکی از این برنامه‌ها محدود کردن انرژی دریافتی مردم به میزان ۵۰ درصد است در حال حاضر اضافه وزن و چاقی در کشور ناشی از دریافت زیاد انرژی توسط مردم است برنامه بعدی حذف اسید ترانس در روغن ها است.
وی افزود: برنامه بعدی کاهش مصرف شکر افزوده است. طبق آمار who میزان شکر افزوده در روز باید ۱۰ درصد کالری دریافتی باشد در حالی که این آمار در کشور ما بین سالهای ۸۷ تا ۹۰ از ۲۱ درصد به ۲۳٫۹ درصد رسیده است که باید برای این موضوع برنامه جدی تدوین شود، موضوع بعدی کاهش مصرف نمک است که باید هر فرد روزانه ۵ گرم استفاده کند متاسفانه مصرف آن در ایران دو و نیم برابر بیشتر است، بنابراین برنامه جدی ما کاهش ۱۰ درصد نمک مصرفی مردم است که باید صنایع این موضوع را در فرمولاسیون‌های جدید مواد غذایی‌شان لحاظ کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برچسب گذاری مواد غذایی اشاره و عنوان کرد: برچسب گذاری مواد غذایی حق مسلم مصرف کنندگان است که وزارت بهداشت طی یک سال آینده برای همه مواد غذایی این برچسب را اعمال خواهد کرد.
هاشمی به مصرف زیاد روغن در کشور اشاره و تاکید کرد: سرانه مصرف روغن در کشور ۵ کیلوگرم است در بین سال‌های ۸۷ تا ۹۰ ، ۲۰ درصد مصرف روغن مردم افزایش یافته است، وزارت بهداشت در حال تدوین برنامه‌ای است که مصرف روغن طی سه سال آینده ۲۰ درصد کاهش یابد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پایش باقیمانده سموم در میوه‌ها و مواد غذایی از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت است که قرار است با وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین مربوطه اقدامات موثری را در زمینه کاهش این سموم برداریم.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=144915

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر