1

تهرانی‌ها به هنگام بحران، در مترو اسکان اضطراری داده می‌شوند

  • کد خبر : 145002
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶

کارشناس هماهنگی پدافند غیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از آمادگی متروی تهران برای اسکان اضطراری و ایمن شهروندان در شرایط بحران خبر داد.

علی ربیع مقدم، گفت: فضاهای مناسب برای اسکان اضطراری مسافران و شهروندان شناسایی شده و این آمادگی وجود دارد که در صورت بحران و نیاز به استفاده از ظرفیت‌های موجود، زمینه اسکان اضطراری و در عین حال ایمن شهروندان عزیز به بهترین شکل فراهم شود.

 

وی با اشاره برگزاری نخستین جشنواره «شهر آماده» گفت: جشنواره‌هایی مانند نخستین جشنواره «شهرآماده» زمینه‌ای مناسب برای آشنایی عموم مردم با مخاطرات احتمالی و بحران‌های پیش‌رو است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در آشناسازی عموم مردم با حوادث و سوانح طبیعی و انسان‌ساز داشته باشد که این آشنایی، موجب اطمینان خاطر عمومی از امکانات مناسب مقابله با بحران بوده و باعث ایجاد آرامش در جامعه می‌شود.

 

کارشناس هماهنگی پدافند غیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، تأکید کرد: برپایی این جشنواره‌ می‌تواند سازمان‌های مسئول در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران را بیشتر با مأموریت‌ها، اهداف و برنامه‌های یکدیگر آشنا کند تا بتوانند با هماهنگی و محوریت واحد در این زمینه ایفای نقش کنند. از سوی دیگر، حضور و آشنایی عموم مردم با برنامه‌ها و اهداف این سازمان‌ها می‌تواند باعث مشارکت، هم‌نظری و آسایش خیال آنها در خصوص بحران‌های احتمالی پیش‌رو شود.

 

همچنین دکتر اکبر داودی، کارشناس پزشک اداره آموزش اورژانس تهران از آموزش رایگان احیای قلبی و بی‌حرکت‌سازی مصدومین حوادث در نخستین جشنواره «شهر آماده» به شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: از آنجایی که امدادرسانی و کمک به مجروحان می‌تواند در کاهش آلام و آسیب‌های حوادث غیرمترقبه بسیار مؤثر باشد، برخی آموزش‌های مهم و حیاتی را از بیست و ششم مهرماه تا اول آبان‌ماه همزمان با برگزاری جشنواره «شهر آماده» در برج میلاد به شهروندان ارائه می‌دهیم.

 

وی ادامه داد: این آموزش‌ها از این جهت اهمیت دارند که در صورت بروز حادثه و آسیب دیدن افراد، ‌همراهان آنها می‌توانند با اقداماتی اولیه و ساده از بروز آسیب‌های بعدی که ممکن است خطرآفرین و غیر قابل جبران باشند، ‌جلوگیری کنند.

 

داودی افزود: آموزش احیای قلبی و بی‌حرکت‌سازی مصدومان کمک خواهد کرد تا افرادی که در معرض خطرات جدی بعدی مانند مرگ و فلج هستند، امکان ادامه زندگی را پیدا کنند.

 

‌داودی گفت: بی‌حرکت‌سازی برخی اعضای بدن مانند گردن و ستون فقرات می‌تواند از بروز آسیب‌های غیرقابل جبران به مصدوم جلوگیری کند.

 

وی اظهار داشت: این آموزش‌ها ساده و قابل یادگیری توسط عموم مردم هستند و آنها می‌توانند در مواقع بحرانی و بروز حوادث با استفاده از این آموزه‌ها، به خدمات‌رسانی اورژانس کمک کنند.

 

کارشناس پزشک اداره آموزش اورژانس تهران گفت: تهران با توجه به وسعت، ‌تراکم جمعیت،‌ منطقه جغرافیایی و خطرات طبیعی که با آن مواجه است، ‌نیاز به آمادگی در مقابل بحران‌های احتمالی دارد. در چنین وضعیتی، آمادگی، مشارکت و همراهی مردم می‌تواند عاملی تعیین‌کننده و مؤثر در مقابله با بحران‌های احتمالی باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145002

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر