1

حکم اعدام آیت الله شیخ باقر نمر در عربستان ظالمانه و جائرانه است

  • کد خبر : 145043
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که فتنه ۸۸ زخم کهنه ای در تاریخ انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: در یک سوی این فتنه دنیای استکبار ،‌سلطنت طلب ها ،‌منافقین ،‌رقاصان و استحاله شده ها بودند و یک سوی دیگر مردم و ولایت.

آیت الله احمد خاتمی در واکنش به اظهارات سخیف و نادرست وزیر خارجه عربستان مبنی بر این‌که ایران بخشی از مشکل است و نه راه حل ، گفت:‌ شما نه تنها بخشی از مشکل، بلکه تمام مشکل هستید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه های دوم نماز جمعه تهران اظهار کرد: ما عصبانیت عربستان را درک می کنیم، چون میلیاردها دلار برای سرنگونی دولت سوریه خرج کردند و ناکام شدند و میلیون ها دلار در عراق هزینه کردند و به کامشان نرسیدند. پس بیچاره و عقده ای هستند و عقده شان را با فحش به ایران دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان افزود:‌دست پیش را می گیرند تا پس نیفتند، اما کسی نیست که نداند گروهک داعش با دلارهای نفتی آنها تولید شد و هر تروری درجهان اسلام صورت می گیرد با حمایت دلارهای نفتی آنها است و از خزانه قارونی شان مسلمانان مظلوم به خاک و خون کشیده می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله شیخ باقر نمر در عربستان گفت:‌جرم او این است که از انقلابیون بحرین حمایت کرده و از ولایت فقیه می گوید و معتقد است شیعه در عربستان حق حیات دارد.

وی با بیان این‌که صدور حکم اعدام آیت الله شیخ باقر نمر در عربستان ظالمانه و جائرانه است افزود: مقامات حقوق بشری که از حکم اعدام آدم کش ها در نظام جمهوری اسلامی انتقاد می‌کنند ، به این حکم اعتراضی نکردند و این نشان دهنده حقوق بشر آمریکا پسند است.

خاتمی خطاب به دولت عربستان گفت:‌ این لقمه به راحتی از گلویتان پایین نمی رود، چون اعدام این روحانی آزاده عواقب و هزینه بسیار سنگینی برای شما دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که فتنه ۸۸ زخم کهنه ای در تاریخ انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: در یک سوی این فتنه دنیای استکبار ،‌سلطنت طلب ها ،‌منافقین ،‌رقاصان و استحاله شده ها بودند و یک سوی دیگر مردم و ولایت.

وی افزود: در فتنه ۸۸ ناکامان انتخابات می‌گفتند چون ما رای نیاورده‌ایم انتخابات باطل است و این به معنای مقابله با جمهوریت نظام بود، اما مقام معظم رهبری به خوبی از جمهوریت نظام دفاع کردند و هیچ گاه لکه ننگ حمله به عزاداران عاشورا از پیشانی این فتنه پاک نمی‌شود که در روز عاشورا تهران را تبدیل به میدان جنگ کرده و به امام رحمت الله اهانت کردند و به مساجد حمله کرده و تعداد زیادی را جانباز و به شهادت رساندند. پس فتنه ای بود که سرمایه سوزی کرد و سرمایه حضور ۸۵ درصدی مردم پای صندوق های رای را سوزاند.

خاتمی با بیان این‌که احساس می کنم بعضی ها می‌خواهند از فتنه قبح زدایی کنند، در حالی که رهبری می فرماید فتنه خط قرمز ما است، خاطرنشان کرد: مجوز داده می‌شود، جمع شوند و در مجالسشان خلاف امنیت ملی نظام عمل کنند، اما این جماعت قلیل بدانند حماسه سازان ۹ دی زنده در صحنه‌اند و مردم عزیزی که حماسه باشکوه نهم دی را در میدان انقلاب تهران آفریدند با تمام وجودشان با عده قلیلی که فتنه گران را میدان داری می‌کنند مقابله خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که محرم سال ۱۴۳۶ در راه است و ۱۳۷۵ سال از داغ ابی عبدالله می گذرد، اظهار کرد: ما مدیون محرم،‌ کربلا و عاشورا هستیم و این عزاداری ها سرمایه است که باید از آن درست استفاده شود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به خطبای مجالس حسینی گفت:‌در این مراسم مبانی نهضت حسینی و درس و عبرت های عاشورا برای مردم ترسیم شوند و مداحان که نمک این مجالس و تجسم هنر آیینی هستند، هدفمند بخوانند یعنی شور و گریه و ناله برای ابا عبدالله در اوج باشد، اما با اشعارشان و با محتوای مستند وسبک خودی بصیرت افزایی کنند.

خاتمی اضافه کرد:‌روسای هیأت ها باورشان شود ،وقتی که جوانان در اختیارشان قرار می دهند امانت است پس باید از خطبا و مداحان متعهد دعوت کنند.

وی افزود:‌چند سالی است مراسم خوبی در تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله برگزار می‌شود که کاری شایسته است.

وی همچنین به سالگرد تشکیل وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: امام راحل مدال سربازان گمنام امام زمان (عج) را به خدمت گذاران این وزارتخانه داده است که همواره تحرکات شیطنت آمیز دشمنان علیه انقلاب را رصد کرده اند و بسیاری از توطئه های علیه نظام را در نطفه خفه کرده اند.

همچنین دستگیری ریگی سردسته آدم کش ها در جنوب شرق کشور نیز کار بزرگ آنها بوده است و اخیراً‌ نیز با سایت های تفرقه افکن بر خورد مناسبی صورت گرفته است و ان شاء الله خداوند توفیق ادامه خدمت همراه با اخلاص را به این عزیزان عنایت کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به حادثه سراوان و سقوط هواپیمای نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت:‌برای عزیزانی که در این حادثه به شهادت رسیدند، آرزوی علو درجات و برای بازماندگانشان از خداوند طلب صبر می کنیم.

وی همچنین درگذشت فرزند بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین تقوی را به ایشان تسلیت گفت و به مناسبت های هفته آینده از جمله شهادت میثم طمار ، روز نزول آیه تطهیر، روز مباهله، روز خانواده و …اشاره کرد.

احمد خاتمی در ابتدای صحبت های خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران از امت ولایی بابت برپایی مراسم عید غدیر به صورت باشکوه تشکر کرد وگفت:‌ مقام معظم رهبری در رهنمودهای روز عید غدیرشان فرمودند می توانیم غدیر و تقریب را با هم جلو ببریم چون حدیث غدیر جای تردیدی برای هیچ کس ندارد اما نباید این موضوع را دستمایه تفرقه و شقاق قرار داد.

به گزارش ایسنا احمد خاتمی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تهران آشتی بودن را فضیلت و قهر بودن را رذیلت دانست و گفت:‌نظام و مردم باید همواره با یکدیگر در رابطه باشند و قهر نکنند واحزاب و گروه ها و تشکل های داخل نظام باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند. پس می توان هم رابطه داشت و هم نقد کرد.

وی با اشاره به ایات و روایات مختلف در این رابطه گفت:‌جامعه دینی باید باهم مرتبط باشد و در جمیع شئون دینی همگرایی داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران همچنین بدزبانی ،‌عصبانیت های نابجا و تصمیم در زمان عصبانیت ،‌بگومگوهای بی نتیجه،‌عذرخواهی نکردن و عذر نپذیرفتن و گذشت نکردن ها را از عوامل قهر دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145043

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر