0

صدور حکم اعدام شیخ‌نمر نشانه افول نظام سیاسی عربستان است

  • کد خبر : 145293
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸

وزیر دادگستری در خصوص اتفاقات اخیر در عربستان و صدور حکم اعدام برای شیخ نمر، این اقدام را نشانه شکست و افول نظام سیاسی عربستان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه مراسم سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات در استان البرز و در جمع خبرنگاران، تصمیم دولت عربستان سعودی در خصوص اعدام شیخ النمر را اقدامی غیر انسانی و غیر اسلامی دانست.

وزیر دادگستری در این خصوص به خبرنگاران گفت: این اقدام کاملا بر ضد حقوق انسان، ضد قوانین دینی، شرعی و اسلامی است و متاسفانه رژیمی که از ترور و تروریسم و از آدمکشی و هتک حقوق ملتها ابایی ندارد دست به چنین اقداماتی می زند و همانطور که امروز می بینیم داعش ساخته و پرداخته دستگاه اطلاعاتی عربستان بوده و با پول و حمایت آنها به فعالیت و حیات خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه بر اساس آخرین آمارهای اخذ شده، بیشترین حمایتها حتی از سوی برخی گروههای اجتماعی در عربستان از این گروه تروریستی صورت می گیرد و چنین رژیمی، طبعا به حقوق شهروندان خود نیز بی توجه است و آن را پایمال می کند.

پورمحمدی در خصوص شیخ النمر اظهار داشت: وجود ارزشمندی که برای منافع خود مردم عربستان و احقاق حقوق آنان تلاش می کند را بیش از دو سال زندانی کردند و اکنون حکم غیر انسانی و اسلامی اعدام را برای ایشان صادر کردند که نشانه شکست و افول این نظام سیاسی است و اگر این اتفاق بیافتد، سرنوشت خطرناک و تاریکی در انتظار آنها خواهد بود.

ایسنا/وزیر دادگستری در خاتمه گفت: امیدواریم دست به چنین جنایتی نزنند و ما سعی می کنیم از تمام ابزارهای حقوقی و بین المللی برای جلوگیری از بروز این جنایت استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145293

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر