4

پاسخ نعمت‌زاده به شایعه حضورش در ۲۰ شرکت

  • کد خبر : 145300
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶

حضورم در ۲۰ شرکت خصوصی خلاف واقع است و در ۴ سالی که از کادر دولت دور بودم برای کمک به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی بزرگ تنها یک سهم بابت عضویت در هیئت مدیره گرفته بودم .

به گزارش فارس، محمدرضا نعمت‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه روز ملی صادرات گفت: بروکراسی‌های وضع شده در تولید و صادرات مربوط به اکنون نیست، ولی متاسفانه این موضوع در دوران تحریم افزایش یافت که به تدریج آنچه که مربوط به قوانین و بروکراسی‌های داخلی بوده است، با مصوبات دولت، تصمیم‌های دولتی و تصمیمات مجلس بروکراسی کاهش یافته و تاکنون مواردی از موانع برطرف شده است.

وی سرمایه در گردش را عمده مشکل صنعت دانست و افزود: تصمیماتی در این زمینه گرفته شده که به عنوان نمونه می‌توان به مصوبه اخیر در رابطه با تسهیلات بانکی اشاره کرد که در آن مقرر شد، تا ۶۰ درصد تسهیلات بانکی صرف سرمایه در گردش تولید و صنعت شود، ولی به دلیل اینکه مصوبه اخیرا اعلام شده این موضوع در نیمه اول سال به خوبی انجام نشده است.

او ادامه داد: امید است در نیمه دوم سال ۶۰ درصد تسهیلات بانک‌ها در رابطه با سرمایه در گردش تولیدت و صنعت باشد و در آینده نزدیک جلسه‌ای با رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با مشکلات صنعت و تولید برگزار خواهد شد.

نعمت‌زاده در پاسخ به سوالی در رابطه با جوایز صادراتی گفت: جوایز صادراتی از سال ۱۳۹۰ قطع شده و در سال جاری با وجود آنکه در بودجه ردیف نداشتیم، توانستیم مبلغ ناچیزی از یارانه‌ها را اختصاص دهیم و در جلسه هفته گذشته شورای عالی صادرات در رابطه با بودجه جوایز صادراتی مقرر شد، تا در سال آینده حتما ردیف خاصی دیده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال صادرات کالا ۲۰ درصد و صادرات خدمات ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است، یادآور شد: فروش مس و آلومینیوم در داخل ۵ درصد کمتر از قیمت صادراتی آن است.

وی در رابطه با سوالی مبنی بر اینکه برخی صادرکنندگان سیم و کابل و صنایع برقی از نرخ بالای مس و آلومینیوم گلایه‌مند‌ند و معتقدند ارزان‌فروشی به خارجی‌ها صورت می‌گیرد و در کنار آن سبب شده بازارهای صادراتی به عراق و افغانستان از دست رود، گفت: فروش مس و آلومینیوم در داخل کشور کمتر از قیمت صادراتی آن عرضه می‌شود و این در حالی است که نمی‌توان به تولیدکننده در رابطه با کاهش قیمت مس و آلومینیوم فشار وارد کرد.

نعمت زاده در واکنش به گفته یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با عضویت وی در هیئت مدیره ۲۰ شرکت گفت: این موضوع خلاف واقع است و بنده در ۴ سالی که از کادر دولت دور بودم برای کمک به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی بزرگ تنها یک سهم بابت عضویت در هیئت مدیره گرفته بودم که قبل از معرفی به مجلس استعفا داده و فرمایشات اخیر برای گذشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر