2

واگذاری دو ماموریت جدید به داعش از سوی ائتلاف ضد داعش!

  • کد خبر : 145320
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۳۶

یک کارشناس مسایل امور استراتژیک گفت: اکنون تاکتیک داعش تغییر کرده، به طوری‌ که با دولت سوریه و عراق درگیر نیست و حالت تدافعی نسبت به این دو دولت گرفته و در مقابل نسبت به کردها و حزب‌الله حالت تهاجمی دارد.

“امیرموسوی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مناطق مد نظر گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه برای تصرف، گفت: داعش از ابتدا در  اطراف شمال و شمال شرق سوریه با وجود مبارزاتی علیه این کشور که جز برنامه راهبردیش نبود، متمرکز شده است.

وی ادامه داد: این گروه تروریستی بیشتر در پی دستیابی به دو منطقه استراتژیک و حساس که یکی از مناطق، مرز عراق و سوریه و دیگری تسخیر منابع نفتی و آبی عراق، است، اکنون نیز این گروه با در اختیار داشتن مناطق نفت خیز و با فروش منابع آن به ترکیه قدرتمند شده و این وضعیت معامله نفت به ترکیه و از آن جا به رزیم صهیونیستی ادامه دارد.

وی در رابطه با  نقش ارتش و نیروی مردمی عراق و سوریه در مبارزه با داعش، تصریح کرد: پس از فتوای آیت‌الله “سیستانی”، مردم از پیشرفت این گروه تکفیری به بغداد، نجف، کربلا جلوگیری کرده و اکنون نیز در مرحله پاکسازی مکان‌هایی هستند که به دست این گروه تروریستی افتاده است و تاکنون توانسته‌اند ۵ هزار کیلومتر مربع از این شهر را آزاد کنند، در سوریه نیز با کمک ارتش بسیاری از مناطق باز پس گرفته شده است.

این کارشناس مسایل استراتژیک  اظهار داشت: وجود گروه تروریستی داعش در سایر مناطق، نشان دهنده عدم جدیت ائتلاف بین‌المللی علیه داعش است، زیرا از زمانی‌ که این ائتلاف مواضع داعش را بمباران هوایی کرده پیشروی‌های این گروه تروریستی چند برابر شده و آخرین مورد آن تلاش برای تصرف کوبانی یا تلاش برای ورود به”عین‌العرب” در شمال سوریه که هم مرز با ترکیه است، اما برای جلوگیری از قتل‌عام مردم این شهر ترک‌ها، غربی‌ها و اعراب هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

امیرموسوی با اشاره  به ماموریت جدید داعش که از سوی ائتلاف به این گروه واگذار شده،  اظهار داشت: یکی از ماموریت‌هایی که  از جانب ترکیه به  گروه تروریستی داعش داده شده، نابودی کردها و به هم ریختن حکومت خود مختار “حسکه” در شمال شرق سوریه است، لذا در پی ماموریت جدید این گروه تروریستی،  نوک پیکان حملات از عراق و سوریه به سمت کردهای دمشق متمرکز شده است، تا با این اقدامات، هم سیستم دولت خودگردان را به هم بریزند و هم بهانه‌ای برای ایجاد منطقه پروازممنوعه در شمال سوریه  به دست ترکیه داده باشند.

وی در ادامه تشریح ماموریت‌های داعش، افزود: ماموریت بعدی از جانب سعودی‌ها و قطری‌ها به این گروه تکفیری، برای هدف قرار دادن حزب الله واگذار شده است، و حملات اخیرشان در مرز لبنان و تلاش ورودشان به بعلبک و درگیر شدن با حزب الله حاکی از این موضوع است و این قضیه به نفع عربستان،رژیم صهیونیستی و گروه ۱۴ مارس تمام می‌شود.

این کارشناس مسایل استراتژیک در رابطه با حمایت دولت ترکیه از گروه داعش، گفت: این گروه تروریستی شاید برای ترکیه در دراز مدت تهدید تلقی شود اما اکنون با هم تفاهم داشته و همکاری می‌کنند، چرا که از یک سو سوریه و عراق را به هم ریخته و باعث عدم تقویت کردها و خود‌مختاری آن‌ها می‌شود و از سوی دیگر نیز با ایجاد اختلاف میان مسلمانان و ایجاد مساله ضد ادیان، به نفع سیاست کشورش عمل می‌کند، اما همان طور که تجربه نشان می‌دهد آنگونه که گروه‌های طالبان و القاعده علیه آمریکا و سعودی‌ها منقلب شدند، در نتیجه  گروه تروریستی داعش نیز این موضع را در پیش خواهد گرفت.

امیر موسوی در پایان خاطر‌نشان کرد: اکنون تاکتیک داعش تغییر کرده، به طوری‌ که با دولت سوریه و عراق درگیر نیست و حالت تدافعی نسبت به این دو دولت گرفته، و در مقابل نسبت به کردها و حزب‌الله حالت تهاجمی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145320

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر