3

خودروی جایگزین وانت پیکان+تصاویر

  • کد خبر : 145375
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸

مدیرعامل ایران خودرو تبریز گفت: از اوایل سال ۹۴ پی یو وان(کاریا) جایگزین وانت پیکان شده و قرار است خودرو سواری جدید از نیمه دوم سال ۹۴ در این شرکت تولید شود.

تسنیم/غلامرضا صادقیان اظهار کرد: شرکت ایران خودرو در راستای ارتقای کیفیت و ارائه محصول جدید و تنوع تولید، طراحی و ساخت پی یو وان(کاریا) را در دستور کار خود قرار داد.

صادقیان افزود: خودرو وانت پی یو وان(کاریا) با پلت فرم ۴۰۵ طراحی شده که دارای موتور ۱۷۰۰ سی سی چهار سیلندر است که در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز با ترمز ضد قفل هیدرولیک، فرمان هیدرولیک با قابلیت تاشو و گیربکس پنج دنده ارائه می شود.

وی افزود: این خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی ایربگ راننده و سرنشین، کمربند ایمنی و سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری می باشد.

صادقیان در تشریح دیگر ویژگی های این خودرو ابراز داشت: پی یو وان(کاریا) دارای سیستم کولر و تهویه مطبوع، سیستم صوتی MP3 و CD بوده و از ویژگی های دیگر آن جاسازی مخزن در کف اتاق بار و قابلیت جداسازی اتاق بار از خودروست که امکان تغییر کاربری آن را میسر می سازد.

مدیرعامل ایران خودرو تبریز در ادامه گفت: تولید آزمایشی خودرو پی یو وان(کاریا) از اواخر آذر ماه امسال شروع می شود که تا اوخر سال جاری برنامه تولید پنج هزار دستگاه را خواهیم داشت.

صادقیان تصریح کرد: ۵۲۰هزار دستگاه از بدو تاسیس ایران خودرو تبریز توسط این شرکت روانه بازار شده که در سال جاری برنامه تولید ۷۰ هزار دستگاه را داریم که از اوایل سال ۹۴ یو وان(کاریا) جایگزین وانت پیکان می شود و قرار است خودرو سواری جدید از نیمه دوم سال ۹۴ در این شرکت تولید شود از این رو برنامه های توسعه شرکت شامل ایجاد خطوط تولید بدنه و رنگ خواهد بود که اشتغال زایی مستقیم شرکت را تا دو هزار نفر افزایش می دهد.

وی  تاکید کرد:  برای بومی سازی خودرو وانت پی یو وان(کاریا) طراحی و ساخت مجموعه های اصلی این خودرو شامل گیربکس، موتور و اکسل عقب از شرکت های دولتی و بخش خصوصی استان در برنامه تامین قرار گرفته است که با همکاری و همراهی مجموعه و قطعه سازان بیش از ۵۰ درصد این خودرو در استان تولید می شود.

مدیر عامل ایران خودرو تبریز اظهار داشت در حال حاضر برای تامین قطعات پولیمری، تزئینی، برقی، صندلی، مجموعه تهویه و بخاری، داشبورد و شیشه خودرو علاقمند به همکاری گسترده فعالان این بخش از صنعت استان با این کارخانه هستیم که علاوه بر اشتغال زایی برای منطقه دارای ارزش افزوده و سود اقتصادی مناسب برای تولیدکنندگان است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر