5

چامسکی: آمریکا ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کند

  • کد خبر : 145650
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

نوآم چامسکی، زبان شناس، فیلسوف و نظریه پرداز آمریکایی تاکید کرده آمریکا باید برای فروش سلاح به قوانین خود پایبند باشد خصوصا سیاستش را در قبال رژیم صهیونیستی مورد بازنگری قرار دهد چرا که فروش سلاح‌ به آن‌ها نقض قوانین بین‌المللی و آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری راشاتودی، نوآم چامسکی در نشست سازمان ملل با انتقاد شدید از سیاست‌های آمریکا برای حمایت از اسرائیل گفت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به ندرت اطلاعاتی درباره آنچه در حال وقوع است، ارائه می‌کند. مثلا می‌گوید: “اگر دخترانم هدف حملات راکتی قرار بگیرند، هر کاری برای توقف آن انجام می‌دهم”. اما وی به صدها کودک فلسطینی که کشته و قتل عام شدند، اشاره‌ای نمی‌کند.
چامسکی تاکید کرد: هر کسی حق دفاع از خود را دارد و فرق نمی‌کند که یک کشور باشد و یک فرد. زمانی که شما از ابزارهای صلح آمیز استفاده نمی‌کنید، پس حق ندارید با استفاده از خشونت، از خودتان دفاع کنید.رژیم صهیونیستی در هشتم ژوئیه ۲۰۱۴ کمپین نظامی ۵۰ روزه‌ای را علیه مردم فلسطین در نوار غزه به راه اندخت که به مرگ حدود ۲۲۰۰ فلسطین و خسارت گسترده مالی منجر شد. پس از آن در اویال ماه اوت دولت آمریکا کمک اضطراری به سیستم دفاع گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را تایید کرد و با موافقت کنگره ۲۲۵ میلیون دلارعلاوه بر سایر کمک‌های ایالات متحده به این رژیم برای گنبد آهنین اختصاص یافت.

چامسکی در ادامه سخنانش گفت: وزارت امور خارجه و وزرای دفاع آمریکا باید فورا ارسال تسلیحات به دولت‌هایی که در نقض حقوق بشر دست دارند، متوقف کند. تردیدی وجود ندارد که ارتش اسرائیل در نقض گسترده حقوق بشر دست دارد و این بدان معناست که تمام تسلیحات ارسالی آمریکا به اسرائیل نقض قوانین آمریکاست.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر