2

درهای مجارستان برای همکاری با صندوق ذخیره فرهنگیان باز است

  • کد خبر : 145675
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

نائب رییس پارلمان مجارستان به همراه سفیر آن کشور در ایران و هیات همراه در دیدار با مدیران ارشد موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن استقبال از همکاری های گسترده اقتصادی و فرهنگی بین کشور مجارستان و این موسسه، در باره زمینه ها و نحوه همکاری گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، یانوش لاتورسای، نائب رییس پارلمان مجارستان، سفیر این کشور در تهران و هیات تجاری همراه در پاسخ به دیدار مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و مشاور ارشد وی از پارلمان و برخی از شهرهای مجارستان در فروردین ۱۳۹۳، با حضور در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با دکتر شهاب الدین غندالی و برخی از مدیران ارشد این مؤسسه، دیدار و زمینه های همکاری این کشور با مؤسسه را مورد بررسی قرار دادند.

hj

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در ابتدای این نشست، با تأکید بر اینکه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان متعلق به معلمان ایرانی است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از فرهنگیان کشور عضو آن هستند، گفت: بر اساس قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش و پرورش مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را با هدف ارتقای معیشت فرهنگیان تاسیس کرد و دولت موظف شد معادل واریزی معلمان، به حساب صندوق واریز کند.

دکتر غندالی به فعالیت و عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از بدو تأسیس اشاره کرد و افزود: این مؤسسه طی ۱۸ سال فعالیت خود، دارای شرکت های متعددی است که ۲۲ شرکت زیر مجموعه را به صورت مستقیم اداره می کند.

مدیرعامل مؤسسه با بیان اینکه این شرکت ها در قالب ۵ هولدینگ انرژی، ساختمانی، بازار سرمایه، صنعت و معدن و صنایع آموزشی فعالیت می کنند، تصریح کرد: شرکت های پتروفرهنگ، پتروشیمی مروارید، بانک سرمایه، شرکت بیمه معلم، شرکت ماشین سازی اراک، واگن سازی پلور سبز، شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان، شرکت صنایع آموزشی، آلوپن و تجهیزات مدارس از جمله شرکت های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است که پلور سبز در حال حاضر نیز با مجارستان همکاری های اقتصادی و تجاری دارد.

 

تشکیل کارگروه همکاری های موسسه با مجارستان

مدیرعامل عضو هیأت مدیره مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، همکاری متقابل ایران و مجارستان را به دلیل برخورداری از وجوه مشترکی مانند تلاش برای توسعه و داشتن تجربیات ارزنده در حوزه صنعت را عامل پویایی بازار سرمایه این دو کشور عنوان کرد و گفت: مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان می تواند در زمینه بانک برای گشایش ال سی و فاینانس پروژه ها و همچنین در حوزه صنایع ریلی، ماشین سازی و صنایع آموزشی همکاری مثمرثمری داشته باشند.

دکتر غندالی در این نشست پس از تبیین فرصت ها و مزایای مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و ارزیابی فرصت های اقتصادی کشور مجارستان پیشنهاد کرد تا کارگروهی متشکل از مدیران و کارشناسان با هماهنگی دکتر میرزا حسینی، نماینده مؤسسه در اروپا از یک سو و نمایندگان طرف مجاری از سوی دیگر برای تسریع و تسهیل روند همکاری در حوزه های بانک، پالایشگاه، بازرسی و ارزیابی کیفیت کالاها، توسعه تکنولوژی ریلی، توسعه تکنولوژی آموزشی و سایر زمینه ها ایجاد شود.

 

به همکاری صندوق ذخیره فرهنگیان و مجارستان خوشبین هستم

نائب رییس پارلمان مجارستان پس از مشاهده تیزری در باره فعالیت ها و عملکرد مؤسسه به زبان انگلیسی، محتوای این فیلم را بسیار غنی عنوان کرد و گفت: توجه به فرهنگیان با عنایت به اینکه فلسفه وجودی این مؤسسه، حمایت از معلمان و کسانی است که مسئول آبیاری، هرس و توسعه درخت دانش هستند، بسیار پسندیده است.

یانوش لاتورسای حمایت دولت ایران از معلمان و مسأله آموزش و پرورش را بسیار مدبرانه دانست و گفت: اینکه دولت ایران خود را ملزم به پرداخت مبلغی معادل واریزی معلمان به صندوق کرده است بیانگر اهمیت امر آموزش در نگاه دولت در ایران است.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در ۱۸ سال گذشته بسیار قابل توجه بوده است، عضویت بیش از ۸۰۰ هزار نفر از فرهنگیان کشور در این موسسه را یک ظرفیت بسیار مناسب برای فعالیت های اقتصادی عنوان کرد.

نائب رییس پارلمان مجارستان در خصوص زمینه همکاری با مؤسسه تصریح کرد: در همه حوزه های فعالیت مؤسسه، زمینه همکاری با کشور مجارستان وجود دارد و اصولا هدف ما از سفر به ایران، تقویت و تحکیم روابط فردی در راستای تسهیل روابط تجاری و اقتصادی است و همکاری با ایران در حوزه توسعه تکنولوژی باید آغاز شود.

وی برقراری روابط بانکی را در شرایطی که امکان حواله بانکی از طریق بانک های بزرگ وجود ندارد را مهم دانست و گفت: با توجه به وجود ۵ هزار دانشجوی ایرانی در مجارستان، آموزش دانشجویان و اساتید ایرانی نیز می تواند یکی دیگر از زمینه های همکاری فرهنگی این دو کشور باشد.

نائب رییس پارلمان مجارستان با اشاره به تجارب ارزنده مجارستان در زمینه توسعه کیفیت صنایع آموزشی اظهار داشت: با توجه به سابقه دیرینه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در حوزه صنایع آموزشی، بسترهای همکاری و تعامل این مؤسسه با مجارستان در حوزه صنایع آموزشی، هوشمندسازی مدارس، توسعه دانش کامپیوتری و استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش و وسایل سمعی و بصری کاملا فراهم است.

وی با بیان اینکه برای همکاری با مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در تمامی ابعاد کاملا آماده ایم، و درها را به روی برقراری رابطه با این مؤسسه گشوده ایم، تصریح کرد: مجارستان از سرمایه گذاری این مؤسسه در حوزه های علمی و تحقیقاتی بسیار خرسند خواهد شد.

 

همکاری موسسه برای تشکیل شورای مشترک ایران و مجارستان

لاتورسای ضمن استقبال از پیشنهاد دکتر غندالی مبنی بر تشکیل یک گارگروه مشترک برای بررسی نحوه تعامل دوجانبه، از مدیرعامل مؤسسه خواست تا با استفاده از موقعیت صندوق ذخیره در اتاق بازرگانی ایران، امکان تأسیس شورای مشترک ایران و مجارستان را نیز فراهم نماید.

در این نشست همچنین دکتر شاهرخ میرزا حسینی، نماینده مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در اروپا ضمن تشکر از تلاش های سفیر مجارستان در ایران در زمینه گسترش همکاری های تهران-بوداپست و همچنین فراهم کردن زمنیه های این دیدار مشترک، گفت: مجارستان در واقع دروازه اروپاست و فرصت های اقتصادی مجارستان برای همکاری متقابل قابل تأمل است.

هیأت پارلمانی مجارستان متشکل از نائب رییس پارلمان، مشاور امور بین الملل، معاون اتاق بازرگانی مجارستان، رییس گروه دوستی پارلمان ایران و مجارستان و همچنین سفیر مجارستان در ایران بودند. در پایان این دیدار نائب رییس پارلمان مجارستان در ضیافت نهار موسسه شرکت کرده و مدیرعامل موسسه نیز هدایایی از صنایع دستی هنرمندان ایرانی به رسم یادبود تقدیم وی کرد.

لازم به ذکر است، نائب رییس مجلس مجارستان که در رأس هیأتی پارلمانی به ایران سفر کرده بودند علاوه بر دیدار با مدیران ارشد موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، دیدارهای فرهنگی، اقتصادی و دیپلماتیک زیادی با مقامات کشورمان داشتند که می تواند به گسترش زمنیه های همکاری بین دو کشور منجر شود.

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی و پایتخت آن بوداپست است. این کشور در تاریخ ۲۳ اکتبر ۱۹۸۹ تبدیل به جمهوری پارلمانی دموکراتیک شد و امروزه به عنوان یک کشور توسعه ‌یافته شناخته می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر