1

دختر نوجوان به خاطر پسر پرتقالی خودش را حلق آویز کرد!+تصویر

  • کد خبر : 145751
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۴۱

دختر نوجوان به خاطر پسر پرتقالی خودش را حلق آویز کرد!

جسیکا الس یک دریانورد نوجوان و قهرمان مسابقات جهانی در پرتقال یک روز بعد از جشن تولدش خودش را حلق آویز کرد و به زندگی‌‌اش پایان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جسیکا الس یک روز بعد از جشن تولدش ۱۷ سالگی‌اش، در منطقه نیوفارست (New forest) در همشیر (Hampshire) واقع در جنوب شرق انگلیس مکانی که حدود یک مایل و نیم از خانه خانوادگی‌اش فاصله داشت، در حالی که به دار آویخته شده بود، پیدا شد.

بررسی‌های پلیس حاکی از آن است که این دختر نوجوان در روز مرگش دست خطی از خود در اتاق خوابش به جا گذاشته است که روی آن نوشته: “من واقعاً متاسفم. اما این را بدانیم که با تمام وجود عاشق همه شما هستم.”

او در حالی در منطقه نیوفارست به حالت آویزان پیدا شده بود که هدفونی در گوشش نشان می‌داد مشغول به گوش دادن موزیک مورد علاقه‌اش بوده است.

بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که کوله‌پشتی جسیکا الس حاوی یک بطری نیمه‌خالی از مشروبات الکلی بوده است. اگرچه پزشکی قانونی با توجه به مقدار کم الکل در خون او نمی‌تواند با اطمینان بگوید که آیا قبل از خودکشی مشروبات الکلی مصرف کرده است یا نه.

جسیکا الس دختر نوجوان دریانوردی بود که در مسابقات جهانی دریانوردی و ملوانی جوانان در پرتقال پرچم بریتانیا را به اهتزاز درآورده بود و مقام برتر این دوره از مسابقات را از آن خود کرده بود.

این ملوان برنده مدال طلا و دانش آموز با استعداد اخیراً در حال مصرف دارویی به نام (Dianette) بوده که یک داروی هورمونی برای جوش‌های صورت است. از عوارض مهم و جدی ذکر شده این دارو افسردگی شدید است.

اما تمام بررسی‌های پلیس و پزشکی قانونی نشان می‌دهد که او دچار افسردگی مضمن نبوده است. بررسی‌ها در Winchester در حضور پدر و مادر بزرگ جسیکا حاکی از آن است که او یک دختر بسیار شاد بود که در درس‌هایش و هم در ملوانی بسیار موفق بود و امیدوار بود که به دانشگاه برود تا بتواند رشته مورد علاقه‌اش را دنبال کند.

همچنین پدر جسیکا، آقای نیکولاس الس گفته است: جس یک دختر خوشحال بود که مانند بقیه هم سن و سالانش از دوران نوجوانی لذت می‌برد و هیچ وقت کار غیرمعمولی از او سر نمی‌زد.

پدر جسیکا افزود: ورزش تقریباً همه زندگی جسیکا بود و موفقیت‌ها و مدالی که در مسابقات پرتقال کسب کرد، بهترین روزهای زندگی‌اش بود.

موفقیت‌های جسیکا نتیجه فداکاری و تلاش‌های خالصانه‌اش بود. جسیکا همچنین تولد ۱۷ سالگی‌اش را در یک جزیره شخصی با دوستانش سپری کرده بود که خودش آن‌ها را با قایق به آن جزیره برده بود و عصر روز تولدش هم با خانواده‌اش به یک رستوران در لیچنگتون رفته بودند و جسیکا به گفته اطرافیانش خیلی خوشحال بود.

دوست صمیمی جسیکا بیان داشت: واقعاً هیچ ایده‌ای راجع به این که چرا او زندگی‌اش را تمام کرده است، ندارم. چرا که او یک دختر مشهور بود. او در باشگاه ملوانان جوان دوستان بسیار زیادی داشت. همچنین او یک دختر باهوش بود که در همه درس‌هایش موفقیت کسب می‌کرد.

این دختر نوجوان، دوست جسیکا که در روز مرگش با او در مدرسه بوده است، توصیف کرد: جسیکا در حال تشکیل اولین رابطه خود با یک پسر جوان از پرتقال بود و او ابراز ناراحتی می‌کرد که چرا آن پسر در روز تولدش به او زنگ نزده است. اما ناراحتی‌اش را بروز نمی‌داد و به دلیل علیت این اقدامش همین بوده است.

دوست جسیکا اضافه کرد: او گفت خوشحال است که ۳ تن از بهترین دوستانش را در روز تولدش در کنار خودش دارد. اما او از ته دلش ناراحت بود.

او ادامه داد: جسیکا بسیار خوشحال بود و دائماً راجع به آینده‌اش با ما حرف می‌زد من اصلاً نمی‌دانم چرا او به زندگی‌اش پایان داده است. این برای همه ما ماجرایی شوک‌آور است.

دختر نوجوان در ادامه بیان کرد: اگرچه جسیکا از آن پسر بسیار ناراحت بود اما او می‌دانست که این رابطه هرگز نمی‌توانست جدی شود چرا که او خارج از کشور زندگی می‌کرد.

گراهام شِرت، پزشک قانونی تأکید کرد که جسیکا خود به زندگی‌اش پایان داده است.

پدر جسیکا نگرانی‌هایش را راجع به اثر داروی دیانت در مرگ دخترش مطرح کرد و گفت:‌ جسیکا از ۴ ماه قبل این دارو را که پزشک برای او تجویز کرده بود مصرف می‌کرد.

نگرانی‌های جدی در مورد عوارض مستند و جدی افسردگی ناشی از داروی دیانت مطرح است.

دیانت یک داروی هورمونی حاوی استروژن (هورمون زنانه) و دوز کمی از سیپروترون (که عملکرد ضد هورمون مردانه دارد)‌ است. این دارو برای جلوگیری از بارداری و برای خانم‌هایی که جوش زیاد دارند تجویز می‌شود. این دارو در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع است و در انگیس موجب کشته شدن ۷ زن انگلیسی شده است.

در بریتانیا بیش از ۸۰ گزارش از زنان وجود دارد که نشان می‌دهد که از عوارض ناشی از این دارو مانند ریزش مو و افسردگی رنج می‌برند.

دکتر گراهام شِرت گفت: من در نظر گرفتم و تحقیق کردم کردم که آیا جسیکا تحت تأثیر این دارو خودکشی کرده است یا نه. من اطلاع دارد از گزارش‌های مردم که از عوارض افسردگی ناشی از این دارو شکایت کردند، اما به هر حال جسیکا طبق تحقیقات من و طبق گفته خانواده‌اش و دوستانش علائم افسردگی مضمن نداشته است. بنابراین افسردگی نمی‌تواند علتِ خودکشی او باشد و من به عنوان یک پزشک نمی‌توانم ارتباطی بین این دارو و علت مرگ او که باعث شده به زندگی‌اش پایان بدهد، ببینم.

این دکتر در ادامه گفت:‌ ما نباید فشارهایی که روی نوجوانان است دست کم بگیریم. مخصوصاً آن دسته از نوجوانان و جوانانی که به موفقیت‌های بالایی دست پیدا می‌کنند.

قسمت ناراحت‌کننده ماجرای جسیکا این است، او از این که نگرانی‌اش را با خانواده‌اش یا دوستانش قبل از این که تصمیم اشتباهی بگیرد در میان بگذارد، احساس ناتوانی کرده و خودش را به دار آویخته است.

این یا پایان تراژدی برای جامعه دریانوردان، دوستانش و مهم‌تر از همه برای خانواده‌اش است.

او عکسی را از روز تولدش در حالی که لبخند بر لب داشت، هر روز مرگش در شبکه اجتماعی آپلود کرده بود. این عکس حالا توسط ده‌ها انسان لایک شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145751

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر