2

طرح مبتکرانه سایپا موجب ارتقا حمل و نقل کشور خواهد شد

  • کد خبر : 145788
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از آغاز اجرای طرح مبتکرانه جایگزینی خودروهای فرسوده توسط گروه خودروسازی سایپا خبر داد و گفت: این اقدام بدون نیاز به منابع دولتی و با برنامه ریزی منسجم سایپا صورت خواهد گرفت و باعث افزایش خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل خواهد شد.

به گزارش سایپانیوز علیرضا فیض بخش در جریان امضا توافق نامه همکاری میان سازمان مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و گروه خودروسازی سایپا با هدف جایگزینی خودروهای فرسوده اظهار کرد: جایگزینی خودروهای فرسوده کشور به جهت کمبود منابع مالی و بانکی دولتی با مشکلات زیادی مواجه بوده که این اقدام گروه سایپا و برنامه ریزی های صورت گرفته توسط این خودروساز کشور زمینه بهبود اجرای این طرح را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط گروه خودروسازی سایپا قرار است در مرحله نخست این طرح ۶۰ هزار دستگاه خودرو جدید تحویل متقاضیان شود که ۳۰ هزار دستگاه آن تا پایان امسال و ۳۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده دیگر نیز سال آینده از رده خارج و با محصولات تولیدی سایپا جایگزین خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد تغییرات عمده در نحوه فعالیت های ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: در سال های اخیر این سازمان از نقش نظارتی خود فاصله گرفته و بیشتر اقدام به اجرای طرح های گوناگون کرده که عمدتاً نیز موفقیت های چشمگیری را در بر نداشته اما از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و با اصلاح روند فعالیت های این سازمان در مدت ۲۰ هفته گذشته حدود ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده از چرخه حمل و نقل کشور خارج شده است.

فیض بخش خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های جدید سازمان، علاوه بر خودروسازان داخلی، واردکنندگان خودرو نیز به طرح جایگزینی پیوسته اند و در این میان راهور ناجا نیز همکاری های بسیار خوبی با سازمان های محیط زیست و حمل و نقل و سوخت داشته است.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به عزم دولت یازدهم برای توجه هرچه بیشتر به موضوع محیط زیست کشور تاکید کرد: بحث آلایندگی خودروهای فرسوده از جمله مهم ترین عوامل دخیل در آلودگی هوا است که این دولت قصد دارد به صورت جدی به اصلاح آن بپردازد.

وی اظهار کرد: امضای تفاهم نامه جایگزینی خودروهای فرسوده با گروه خودروسازی سایپا از آن جهت حائز اهمیت است که یک خودروساز بزرگ کشور به صورت داوطلبانه اجرای این طرح را پیشنهاد داده و با استفاده از منابع داخلی خود قصد دارد به حوزه محیط زیست کشور کمک کند.

فیض بخش در خاتمه گفت: امیدواریم با اجرای طرح سایپا سرعت جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای نو تولیدی این گروه افزایش یافته و شبکه حمل و نقل کشور از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145788

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر