3

معرفی نیلی به عنوان وزیر علوم طنز سیاسی است/لزوم برخورد با بورسیه‌‌های غیرقانونی تمام دولت‌ها

  • کد خبر : 146005
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه نیلی‌احمدآبادی با توجه به سابقه ضعیف مدیریتی و دانشگاهی شایسته وزارت علوم نیست، گفت: در واقع معرفی نیلی به عنوان وزیر علوم به مجلس یک طنز سیاسی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ناصر آراسته دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با حضور در نشست خبری اتحادیه دانشجویی پیرامون مسائل مختلفی از جمله بورسیه‌های غیرقانونی، اسیدپاشی و معرفی نیلی برای وزارت علوم به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه هم بورسیه‌های غیرقانونی و هم اسیدپاشی ظلم بزرگی است، گفت: البته ما در این خصوص پروپاگاندای رسانه‌ای و جوسازی روزنامه‌های زنجیره‌ای را هم در خصوص بورسیه‌های غیرقانونی و هم در خصوص اسیدپاشی مشاهده می‌کنیم. البته این موضوع را باید به مسئولین گوشزد کنیم که برای مبارزه با ظلم تنها سخنرانی و ایجاد جو روانی دامن زدن به این مسائل کافی نیست. اگر قرار است با بورسیه‌های غیرقانونی یا اسیدپاشی برخوردی صورت گیرد نیازی به جوسازی رسانه‌ای نیست بلکه مسئولان باید خود وارد عرصه شوند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه در مورد بورسیه‌های غیرقانونی اعداد کذایی و دروغین اعلام کردند که باعث سلب آسایش از دانشجویان و مردم شد، گفت: ما مشاهده می‌کنیم که هم در بحث بورسیه‌ها و هم در بحث اسیدپاشی عده‌ای به شیوه غلط و با توجه به اینکه هنوز صحت و سقم موضوع مشخص نیست اقدام به سلب آسایش از مردم می‌کنند. ما معتقدیم بورسیه‌های غیرقانونی در هر دوره‌ای محکوم است چه در دوره سازندگی چه در دوره اصلاحات و چه در هشت سال گذشته. ما معتقدیم باید بورسیه‌های غیرقانونی تمام دولت‌ها بررسی شود و هر کسی به دور از جایگاهی که دارد اگر از بورسیه‌های غیرقانونی استفاده کرده محکوم شود.

آراسته با بیان اینکه پیوند دادن اسیدپاشی به فرایض الهی خلاف اخلاق است، گفت: انتظار ما از قوه قضائیه این است که با رسانه‌های زنجیره‌ای و دیگر عاملانی که در خصوص بورسیه‌ها و اسیدپاشی به تشویش اذهان مردم پرداختند، برخورد شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در ادامه با اشاره به لزوم تعامل دولت و مجلس برای پیشرفت کشور، گفت: انتظار ما از دولت این بود که وقتی نظر مجلس را در خصوص فرجی‌دانا مشاهده کرد در معرفی وزیر بعدی دقت بیشتری به خرج دهد.

وی افزود: نمایندگان مردم به دنبال فردی بودند که هم از لحاظ علمی از جایگاه شایسته‌ای برخوردار باشد و هم از لحاظ مدیریتی سابقه درخشانی داشته باشد و هم در فضای سیاسی به دنبال تبدیل کردن دانشگاه ها به باشگاه سیاسی نباشد.

آراسته پیرامون گزینه پیشنهادی وزارت علوم، گفت: آنچه که مورد اتفاق جامعه دانشگاهی و نمایندگان مردم است این است که نیلی‌احمدآبادی با سابقه ضعیف مدیریتی و دانشگاهی شایسته وزارت علوم نیست. پذیرفتن این مسئله که نیلی‌احمدآبادی بخواهد در جایگاه وزارت علوم قرار بگیرد بیشتر یک فکاهه و طنز سیاسی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری جامعه دانشگاهی انتظار دارد شتاب علمی کشور با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند حال کسی می‌تواند این روند را ادامه دهد که سوابق علمی و مدیریتی قوی داشته باشد.

آراسته در پایان با بیان اینکه شیوه غلط اداره کردن دانشگاه‌ها با سرپرست و التهاب در فضای دانشگاه‌ها سابقه تلخی را برای ما رقم زده است، گفت:‌ البته دولت اختیار دارد هر فردی را برای وزارت علوم معرفی کند. حال اگر وزیر رأی نیاورد نباید نسبت به مجلس خرده گرفت چرا که اینان نمایندگان مردم هستند. این گله وجود دارد که چرا دولت نظر دانشگاهیان و نمایندگان مجلس را در نظر نمی‌گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146005

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر