1

هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان می‌آید

  • کد خبر : 146011
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

پس از آن که یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت آیت الله هاشمی رفسنجانی تمایلی به کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان را ندارد، روزنامه جمهوری اسلامی در خبری این ادعا را تکذیب کرد.

به گزارش جام جم آنلاین اما این تکذیب با واکنش نماینده مجلس خبرگان رهبری هم همراه بود و او سخنان تازه ای از تمایل نداشتن آقای هاشمی رفسنجانی گفت.

روزنامه جمهوری اسلامی که به نقل از یک منبع نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر تمایل وی را منتشر کرده و سخن آقای سید احمد خاتمی را تکذیب کرده،نوشته است، یک منبع نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهارات یک عضو مجلس خبرگان رهبری که گفته است آقای هاشمی رفسنجانی گفته اند تمایلی به کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری ندارند را تکذیب کرد.

این منبع گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری نه تنها چنین مطلبی نگفته اند، بلکه در پاسخ به سؤالی در همین زمینه گفته اند درصورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.

البته باید پرسید که چرا یک منبع آگاه این موضع را از سوی آقای هاشمی رفسنجانی مطرح کرده و چرا خود ایشان درباره نامزد شدن برای ریاست مجلس خبرگان شخصا اظهرا نظر نکرده است.

در پی تکذیب منبع نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی، سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان گفت: شایسته نیست آقای هاشمی حرف خود را تکذیب کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان در گفتگو با «نسیم» در واکنش به تکذیبیه امروز دفتر هاشمی رفسنجانی افزود: فعلا در مورد افرادی که مدنظر هاشمی است و راز و رمز مخالفت وی با آنها سکوت می کنم

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با «نسیم» در خصوص اظهارات منتسب به یک منبع نزدیک به هاشمی رفسنجانی مبنی اینکه وی هیچ بحثی درباره کاندیدا نشدن مطرح نکرده است و تاکید بر آمدن داشته است، اظهار داشت: در مصاحبه ای که با شبکه العالم داشتم نام کاندیداهای احتمالی خبرگان را گفتم، از من پرسید که آیت الله هاشمی کاندیدا هستند یا نیستند، من بر اساس اطلاعات مستند که دوباره هم چک کردم گفتم که ایشان ابراز تمایلی به ریاست خبرگان ندارند.

وی تصریح کرد: البته در عرصه سیاسی ممکن است تصمیمی در یک زمان بگیرند و بعد از تصمیمشان برگردند، اشکالی هم ندارد بعد گفتم خدا در قرآن دارد که “خداوند کل یوم هو فی شأن” اما “سیاستمداران کل ثانیه هو فی شأن” هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انتظار این را نداشتم که بر اساس بیان یک احتمال مستند واکنش این چنینی مسئول دفترشان داشته باشند، بنده همانجا هم گفته ام اگر ایشان می خواهند کاندیدا شوند حقشان هست اما مناسب نیست که حرفی را که خود گفته اند تکذیب کنند، حق دارند برگردند این حق ایشان است و بنده هم بنای بر جنجال ندارم و الا اسم آن بزرگان را می بردم، بزرگانی که به صراحت از زبان خود هاشمی شنیده اند.

وی اظهار داشت: به هر حال فرموده اند که اگر افرادی بیایند که به نظر من مثلاً صلاحیت خبرگان را نداشته باشند می آیم خوب این حقشان است، حتی اگر افراد صلاحیت دار هم آمدند ایشان می تواند به عنوان یک کاندیدا باشد در هر حال ما طلبه ایم ایشان هم عالم دینی است، موضوع گیری های ما باید از جنس طلبگی باشد، جنس طلبگی صداقت، صراحت و شفافیت است حرفی را ایشان گفته اند بگویند گفتم اما حاشیه هم دارد این حرف من و آن حاشیه اش این است که باید ببینم که افراد صالح بیایند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: چون نمی خواهم جنجالی باشم در این مقطع نام چهره هایی که مد نظر ایشان هستند را نمی برم ولی اگر ببینم بازی های رسانه ای ادامه دارد هم نام آنها را می برم و هم راز و رمز مخالفت آقای هاشمی رفسنجانی را با اینها می برم ولی در این مقطع من سکوت می کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146011

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر