1

آیت‌الله خاتمی: شایسته نیست آقای هاشمی حرف خود را تکذیب کند

  • کد خبر : 146019
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان گفت: آنچه بنده درباره احتمال عدم تمایل آیت‌الله هاشمی برای کاندیداتوری در ریاست خبرگان مطرح کردم، مستند به اظهارات خود ایشان در گفت‌وگوهای خصوصی با چند عضو برجسته خبرگان بوده است.

افق نیوز/آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات منتسب به یک منبع نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبنی اینکه وی “هیچ بحثی درباره عدم کاندیداتوری مطرح نکرده است”، گفت: آنچه بنده درباره احتمال عدم تمایل آیت‌الله هاشمی برای کاندیداتوری در ریاست خبرگان مطرح کردم، مستند به اظهارات خود ایشان در گفت‌وگوهای خصوصی با چند عضو برجسته مجلس خبرگان بوده است.

وی گفت: اظهارات آقای هاشمی مشکلی ایجاد نمی‌کند ایشان می‌تواند از نظر قبلی‌اش برگردد و اختیار خودشان را دارند اما اینکه بخواهند نقل قول خودشان را رد کنند، خلاف واقعیت است چرا که این اظهارات بنده مستند بوده است.

خاتمی تصریح کرد: ایشان به عنوان عضو خبرگان رهبری، حق دارند هر تصمیمی درباره کاندیداتوری بگیرند، اما انکار قولی که بنده از ایشان نقل کردم، خلاف واقعیت است.

آیت‌الله خاتمی: شایسته نیست آقای هاشمی حرف خود را تکذیب کند

آیت الله سید احمد خاتمی همچنین در گفتگو با نسیم در خصوص اظهارات منتسب به یک منبع نزدیک به هاشمی رفسنجانی مبنی اینکه وی هیچ بحثی درباره عدم کاندیداتوری مطرح نکرده است و تاکید بر آمدن داشته است،‌ اظهار داشت: در مصاحبه ای که با شبکه العالم داشتم نام کاندیداهای احتمالی خبرگان را گفتم، از من پرسید که آیت الله هاشمی کاندیدا هستند یا نیستند، من بر اساس اطلاعات مستند که دوباره هم چک کردم گفتم که ایشان ابراز تمایلی به ریاست خبرگان ندارند.

وی تصریح کرد: البته در عرصه سیاسی ممکن است تصمیمی در یک زمان بگیرند و بعد از تصمیمشان برگردند، اشکالی هم ندارد بعد گفتم خدا در قرآن دارد که “خداوند کل یوم هو فی شأن” اما “سیاستمداران کل ثانیه هو فی شأن” هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انتظار این را نداشتم که بر اساس بیان یک احتمال مستند واکنش این چنینی مسئول دفترشان داشته باشند، بنده همانجا هم گفته‌ام اگر ایشان می‌خواهند کاندیدا شوند حقشان هست اما مناسب نیست که حرفی را که خود گفته‌اند را تکذیب کنند، حق دارند برگردند این حق ایشان است و بنده هم بنای بر جنجال ندارم و الا اسم آن بزرگان را می‌بردم، بزرگانی که به صراحت از زبان خود هاشمی شنیده‌اند.

وی اظهار داشت: به هر حال فرموده‌اند که اگر افرادی بیایند که به نظر من مثلاً صلاحیت خبرگان را نداشته باشند می‌آیم خوب این حقشان است، حتی اگر افراد صلاحیت‌دار هم آمدند ایشان می‌تواند به عنوان یک کاندیدا باشد در هر حال ما طلبه‌ایم ایشان هم عالم دینی است، موضوع‌گیری‌های ما باید از جنس طلبگی باشد، جنس طلبگی صداقت، صراحت و شفافیت است حرفی را ایشان گفته‌اند بگویند گفتم اما حاشیه هم دارد این حرف من و آن حاشیه‌اش این است که باید ببینم که افراد صالح بیایند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: چون نمی‌خواهم جنجالی باشم در این مقطع نام چهره‌هایی که مد نظر ایشان هستند را نمی‌برم ولی اگر ببینم بازی‌های رسانه‌ای ادامه دارد هم نام آنها را می‌برم و هم راز و رمز مخالفت هاشمی رفسنجانی را با اینها می‌برم ولی در این مقطع من سکوت می‌کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146019

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر