1

اظهارات جنجالی امیر قلعه‌نویی علیه مجیدی

  • کد خبر : 146066
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۱۶

سرمربی استقلال پس از چند روز به صحبت های مجیدی در برنامه ۹۰ واکنش نشان داد و گفت: آقای مجیدی یادت نرفته که در مرغوبکار به خاطر آن مشکلی که داشتی واسطه شدم، هر موقع که خودت خواستی به مردم می گویم در مرغوبکار چه اتفاقی افتاد.

واکنش افشاگرانه قلعه‌نویی علیه مجیدیامیر قلعه‌نویی در گفت‌وگویی تفصیلی در خصوص اتفاقات اخیر حق پخش تلویزیونی، مواضعش درباره برنامه ۹۰ و همچنین صحبت‌های اخیر کی‌روش را اعلام کرد. سرمربی استقلال در این گفت‌وگو به صحبت‌های فرهاد مجیدی در برنامه ۹۰  و همچنین ماجرای تاسف‌بار اسیدپاشی واکنش نشان داد. مصاحبه کامل قلعه نویی را در زیر بخوانید.

برای مربی خارجی سینه‌ چاک می‌دهند، برای فوتبال سکوت می‌کنند
قلعه‌نویی درباره برنامه دوشنبه شب ۹۰ در خصوص حق پخش، با اشاره به این‌که این برنامه را ندیده است گفت: این‌که شما می‌گویید بیشتر یک نمایش بوده برایم مهم نیست. موضوع این است که من می‌گویم اگر دم از قانونمندی می‌زنیم، باید به دنبال این باشیم که مملکتی درست کنیم که با استانداردهای روز پیش برود. چطور می‌شود برای مربی خارجی سینه‌شان را چاک می‌دهند! این نمی‌شود جایی که تمایل دارند، همه‌چیز با استانداردهای روز جهان باشد اما وقتی به نفع فوتبال است و به ضرر آنها، خودشان را قایم کنند. بهتر است شفاف‌سازی را اول از خودتان شروع کنید.
قلعه‌نویی در ادامه با اشاره به امضای روزنامه‌نگاران در حمایت از کی‌روش گفت: مگر ۳۰۰روزنامه‌نگار امضا نکردند که کی‌روش بماند؟ ما هم که حرفی نداشتیم. آقایان علاقه داشتند قرارداد کی‌روش تمدید شود، که شد. اما حالا که صحبت از درآمدزایی فوتبال است، دیگر استانداردها و به‌روز بودن را فراموش کرده‌اند و مسلمانان عمروعاصی شده‌اند. نمی‌دانم چرا حالا که بحث منافع فوتبال است، قلم‌به‌دستان عمروعاصی چیزی نمی‌گویند!

قلم به دست عمروعاصی روزی ۱۰ بار با من تماس می‌گرفت
قلعه‌نویی صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: ۸۰درصد از درآمد فوتبال ترکیه از حق پخش است. باشگاه فنرباغچه را به عنوان نمونه خدمت‌تان عرض می‌کنم که خودش شبکه اختصاصی دارد. درست است، قانون اساسی ما چنین اجازه‌ای را به باشگاه‌ها نمی‌دهد اما می‌توانیم طبق قانون اساسی منافع فوتبال را هم در نظر بگیریم. چطور می‌شود زمانی که می‌خواهیم کی‌روش را نگه داریم، ۳۰۰امضا برای منافع‌مان جمع می‌کنیم و قانونمند می‌شویم، اما یک‌جا که منافع‌مان تامین نمی‌شود، قانون را فراموش می‌کنیم. یکی از همین قلم‌به‌دستان زمانی که در یک روزنامه دیگر بود، روزی ۱۰بار به من زنگ می‌زد اما حالا که در یک روزنامه ورزشی که همه ماهیت آن را می‌دانند سردبیر است، قلعه‌نویی بد شده است. چطور آن زمان که در آن روزنامه بودی هفته‌ای ۱۰بار زنگ می‌زدی، اما حالا قلعه‌نویی بدترین آدم روی زمین است! به این‌ها می‌گویند قلم‌به‌دستان عمروعاصی.

در ماجرای کارت‌های معافیت، مردم سر کار هستند!
سرمربی استقلال با انتقاد از برخی از خبرنگاران و مجری معروف تلویزیونی گفت: این‌ها دلشان برای فوتبال نمی‌سوزد، بلکه به دنبال منافع خودشان هستند. مردم اینها را می‌شناسند و ماهیت‌شان برای همه مشخص شده است. من اگر حرفی می‌زنم، فقط به خاطر مردم است و معتقدم که مردم بر همه‌چیز ارجحند.

امیر قلعه‌نویی با اشاره به ماجرای کارت‌های معافی گفت: به نظر من اگر جرمی اتفاق افتاده باید ریشه‌ای با آن برخورد کنند، نه این که به دنبال بازی با افکار عمومی باشند. معتقدم درباره این قضیه هم مردم سر کارند. یک برنامه ورزشی سیزده، چهارده سال است فوتبال را از خانواده‌ها می‌گیرد. من کلی می‌گویم و اسمش را هم نمی‌آورم. این برنامه برای مردم فقط مشکل درست کرده است تا از فوتبال بدشان بیاید. فوتبال باید طبق قانون فیفا و ای‌اف‌سی اجرا شود، نه بر اساس منافع بعضی‌ها.

صحبت های کی روش برایم اهمیتی ندارد، لازم باشد انتقاد می‌کنم
امیر قلعه‌نویی ضمن انتقاد از سایر رشته‌های ورزشی گفت: بالاخره باید حق فوتبال را بدهند. متاسفانه فکر می‌کنند با زدن فوتبال، رشته‌های دیگر پولدار می‌شوند. برنامه دوومیدانی پخش می‌شود، کارشناسش علیه فوتبال صحبت می‌کند. برنامه بسکتبال یا والیبال پخش می‌شود، به فوتبال حمله می‌کنند. قبول دارم بودجه فدراسیون‌های ورزشی کم است اما با زدن فوتبال چیزی درست نمی‌شود. ما در فوتبال، باشگاه الگویی چون سپاهان را داریم که از همه نظر خوب است. حالا چون خوب است باید سپاهان را بزنیم یا این‌که سعی کنیم مثل آنها عمل کنیم؟ رشته‌های دیگر باید بپذیرند که فوتبال از رشته‌های دیگر پربیننده‌تر و جذاب‌تر است و با زدن فوتبال نمی‌توانند حق‌شان را بگیرند.

سرمربی استقلال در واکنش به صحبت‌های کی‌روش که منتقدانش را هنرپیشه خطاب کرده بود گفت: من نه صحبت‌های کی‌روش را خوانده‌ام و نه به این صحبت‌ها توجهی می‌کنم. برای من هم مهم نیست کی‌روش چه حرفی زده است. جایی که لازم بدانم انتقاد می‌کنم و کاری ندارم که سرمربی تیم ملی چه نظری دارد. مطمئن باشید اگر نیاز باشد از تیم ملی هم انتقاد می‌کنم.

آقای مجیدی، یادت نیست جزو ۱۸ بازیکن فیروز کریمی هم نبودی؟
سرمربی استقلال که پس از صحبت‌های فرهاد مجیدی سکوت کرده و نخواسته بود حرمت کاپیتان سابق استقلال را بشکند، به بانک ورزش گفت: ترجیح می‌دادم در یک برنامه تلویزیونی این صحبت‌ها را رودرروی خود فرهاد مجیدی بیان کنم تا دیگر حرف و حدیثی نباشد. قصد نداشتم به ماجرای صحبت‌های مجیدی ورود کنم چراکه مردم بهتر از هر کسی می‌توانند قضاوت کنند.
امیر قلعه‌نویی خطاب به فرهاد مجیدی گفت: شاید شما راست می‌گویید و من اشتباه می‌کنم، خودت هم می‌دانی چقدر دوستت دارم و برایم قابل احترامی اما سه نکته را یادآور می‌شوم تا خیلی مسائل یادت بیاید، چون در آن برنامه خیلی چیزها یادت نمی‌آمد.

سرمربی استقلال ادامه داد: البته شاید ایشان با خواندن صحبت‌های من باز هم چیزی یادش نیاید. مجیدی عزیز؛ یادت هست موقعی که من از مس کرمان به استقلال بازگشتم شما در بیشتر بازی‌ها جزو ۱۸بازیکن اصلی فیروز کریمی هم نبودی؟ حالا بماند تماس‌هایی که در آن مدت با من گرفتی، که اگر لازم شد به وقتش می‌گویم. نمی‌دانم آن شب تحت تاثیر چه حرف‌هایی قرار گرفته بودی که آن‌گونه صحبت کردی!

قلعه‌نویی در حالی که از رفتار و صحبت‌های شاگردش ناراحت بود، سعی کرد با لحنی آرام و محترمانه پاسخ فراموشی‌های فرهاد مجیدی را بدهد: آن زمان که برگشتی بنا به گفته خودت ۸ماه از فوتبال دور بودی، پس خدا پدر قلعه‌نویی را بیامرزد که بازیکن ۸ماه بازی نکرده آن هم در سن ۳۴سالگی را آن‌گونه احیا کرد و به اوج بازگرداند. من طبق گفته خودت که مدعی هستی ۸ماه بازی نکردی می‌توانم مدعی باشم که چقدر خوب کار کرده‌ام که تو را با آن شرایط سنی به اوج آمادگی بازگرداندم.

قلعه‌نویی با اشاره به دوران حضورش در تیم ملی به فرهاد مجیدی گفت: شما یادت هست که در زمان برانکو طبق گفته خودت دعوت نمی‌شدی، اما زمانی که من سرمربی تیم ملی شدم، شما را دعوت کردم تا در کنار تیم ملی باشی و در سفرها حضور داشته باشی. حالا هم متوجه این رفتارهای شما نمی‌شوم. امیدوارم یادت نرفته باشد روزی که خواستی با استقلال قرارداد ببندی زنگ زدی و خواستی به منزل من بیایی، که من گفتم برو قرارداد ببند و بعد با هم صحبت می‌کنیم. اما اصرار کردی که باید من را ببینی. اتفاقا برادرش هم در آن جلسه حضور داشت. حالا نمی‌خواهم بگویم چه صحبت‌هایی در آن جلسه بیان کرد.

روزی که مجیدی را به استقلال آوردم، صدر جدول بودیم
قلعه نویی ادامه داد: روزی که شما برگشتید استقلال صدر جدول بود و این طور نبود که به خاطر فشار مردم شما را به استقلال بیاورم. همیشه مردم برای من اولویت اول بودند و دنبال فیلم بازی کردن و تغییر افکار عمومی برای شکست ها نبودم. چرا که ما در صدر جدول بودیم و نیم فصل که تمام شد خودم بدون آنکه حتی فتح الله زاده در جریان باشد در رادیو گفتم به دنبال آوردن فرهاد به استقلال هستیم. حالا مردم قضاوت کنند که این رفتار من دور از اخلاق بوده یا نه؟ خودت می دانی چه زحمت هایی برایت کشیدم. یادت نرفته که در مرغوبکار به خاطر آن مشکلی که داشتی واسطه شدم. این حرف ها را زمانی که به خانه ما آمدی جلوی نوری فر هم گفتم و خودت تایید کردی. نمی خواهم ماجرای مرغوبکار را باز کنم. خودت بهتر از هر کسی می دانی اگر واسطه نمی شدم چه مسائلی برایت پیش می آمد.

مجیدی عزیز! ماجرای مرغوبکار یادت نرود
قلعه نویی همچنین درباره خداحافظی فرهاد مجیدی هم اتفاقات پشت پرده را بیان می کند: گفتی خسته شدم و می خواهم خداحافظی کنم. جلوی برادرت و نوری فر گفتم بازی های شهرستان را نیا. هر بازی هم که در آزادی بود خواستی بازی کن، هر زمانی هم که خواستی خداحافظی کن اما گفتی می خواهی بازی کنی. یک روز در مجموعه انقلاب بودم که تماس گرفتی و گفتی خسته شدم و می خواهم خداحافظی کنم. امیدوارم آن روزها را یادت نرفته باشد. به شما گفتم تا ۳۷ سالگی خودت را در اوج نگه داشته ای، دو ماه دیگر هم صبر کنی چیزی نمی شود اما گفتی خسته شدم و می خواهم در اوج خداحافظی کنم. در صورتی که قبلا گفته بودم هرجوری می خواهی عمل کن تا فشار زیادی رویت نباشد. حتی گفتم بگذار برای بازی با تراکتور که جمعیت زیادی می آیند خداحافظی کن اما قبول نکردی. پس من که تو را بعد از ۸ ماه بازی نکردن احیا کردم و خواستم تو را اذیت نکنم و حتی برایت مربی بدنساز اختصاصی گرفتم دنبال خراب کردنت نبودم مجیدی عزیز!
قلعه نویی در پایان به ماجرای مرغوبکار اشاره کرد و گفت: هر موقع که خود مجیدی خواست به مردم می گویم در مرغوبکار چه اتفاقی افتاد. نمی دانم شاید من اشتباه می کنم که این کارها را کردم و باید بابتش عذرخواهی کنم.

دل‌شان نه برای مردم می‌سوزد و نه برای فوتبال
امیر قلعه‌نویی با اشاره به شفاف‌سازی رقم قرارداد بازیکنان و مربیان، به برنامه۹۰ کنایه زد و گفت: دوستان بروند و قراردادهای من در استقلال را بررسی کنند و ببینند رقم قراردادم چقدر بوده و چقدر گرفته‌ام. سر همین ماجرای رقم قراردادها این برنامه و عواملش چقدر تبلیغات منفی به راه انداختند. حالا هم من می‌گویم خدا پدرشان را بیامرزد که در فوتبال شفاف‌سازی کردند. اگر شفاف‌سازی خوب است لطف کنند دوستان در صدا و سیما درآمد برنامه۹۰ که برنامه تخصصی فوتبال است را با آگهی‌ها و پیامک‌هایش شفاف اعلام کنند تا همان‌طور که در فوتبال شفاف‌سازی می‌شود، در صدا و سیما هم این اتفاق بیفتد.
سرمربی استقلال ادامه داد: مشکل این است که این‌ها می‌خواهند طرفداران فوتبال را کم کنند. دلشان نه برای مردم و نه فوتبال می‌سوزد، بلکه دنبال منافع خودشان و قلم‌هایشان هستند. یک عده میکروفن به دست و قلم به دست عمروعاصی می‌خواهند مردم را از فوتبال فراری بدهند و صدهزار تماشاگر را به ۱۰هزار تماشاگر تبدیل کنند، اصلا هم به فکر آسیب‌های اجتماعی به‌وجود آمده از این فراری دادن مردم از فوتبال نیستند.

زندگی در جامعه ای که امنیت ندارد، چه فایده‌ای دارد؟
امیر قلعه‌نویی در واکنش به ماجرای اسیدپاشی اصفهان و سایر شهرهای کشورمان گفت: یکی از ارکان جامعه امنیت آن است،  زندگی در جامعه‌ای که در آن امنیت ندارید چه فایده‌ای دارد؟ به نظر من باید هرچه سریع‌تر مسببان اصلی این جنایت شناسایی شوند تا رکن اصلی جامعه یعنی آرامش و امنیت به آن بازگردد. من این موضوع را به‌شدت محکوم می‌کنم و معتقدم تمام انسان‌ها یک بهشت دنیوی هم دارند که آن بهشت جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنند.

منبع: بانک ورزش

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146066

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر