1

اصولگرایان زیر بار استیضاح وزیر کشور نمی‌روند

  • کد خبر : 146206
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث استیضاح وزیر کشور در مجلس مطرح نیست و با وجود اینکه اصولگرایان به عملکرد وزیر کشور انتقاد دارند، اما به هیچ عنوان زیر بار استیضاح وزیر کشور نمی‌روند.

حمیدرضا فولادگر پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی مطرح است، اظهار کرد: البته چند سال پیش نیز این موضوع مطرح بود که یک ساختار و تشکیلاتی برای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه البته امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و یک وظیفه دینی و شرعی نیز تلقی می‌شود و به نوعی واجب کفایی است، اضافه کرد: در اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است.

*‌ در حال حاضر ستاد امر به معروف پشتوانه و تشکیلاتی ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) نیز در سال ۱۳۵۸ نیز فرموده‌اند که یک سازمانی باید برای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود، تصریح کرد: البته ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، اما این ستاد تشکیلات و پشتوانه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس در حال بررسی است و کمیسیون‌های فرهنگی و امنیت ملی مجلس در راستای بررسی این طرح تشکیل شده است، ادامه داد: تاکنون حدود ۱۳ مورد از مواد این طرح تصویب شده و اصل این بوده که حکومت برای امر به معروف و نهی از منکر سازمانی را راه‌اندازی می‌کرده است.

فولادگر با اشاره به اینکه این سازمان اگر تصویب و قانونی شود، می‌تواند بودجه و امکانات داشته باشد، تاکید کرد: البته ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر از چندین سال گذشته تاکنون در استان‌ها فعالیت می‌کنند، اما چون این ستاد‌ها سازمان و پشتوانه قانونی و بودجه ندارند و همیشه دست آنهای دراز است که کمکی از جایی جذب شود.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است که بند یا تبصره‌ای از این طرح مورد بحث باشد که این موضوع در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد و اصلاح می‌شود، افزود: فضا‌سازی‌های منفی در حاشیه این طرح صورت گرفت که برخی از آن بی‌انصافی بود و اصل قضیه را زیر سؤال برد.

*‌ برخی انتقاد‌ها به طرح امر به معروف رنگ و بوی سیاسی دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر من این فضا‌سازی‌های منفی از روی بی‌مبالاتی، بی‌اعتقادی یا کم‌توجهی به مبانی دینی بوده است، گفت: برخی از انتقاد‌ها به این طرح نیز رنگ و بوی سیاسی دارد و دست‌مایه‌ای شد تا مباحث جناحی و سیاسی مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه یک سری انتقاد‌ها نیز از انتقاد‌های دلسوزانه بوده است، اظهار کرد: برخی از این انتقاد‌ها در مجلس در حال بررسی و قالب اصلاح است و مجلس باید از انتقاد‌های دلسوزانه استقبال کند.

فولادگر با تاکید بر اینکه همچنین ظاهرا قرار است سیاست‌‌های کلی امر به معروف نیز از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شود، ادامه داد: به احتمال قوی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار قرار بگیرد و بسیار خوب است که سیاست‌های کلی امر به معروف به عنوان خط مشی کلی ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه با تصویب این طرح مصوبات امر به معروف و نهی از منکر جنبه قانونی پیدا می‌کند، تصریح کرد: آیین‌نامه مجلس پیش‌بینی کرده است که در هر زمانی که این طرح بررسی می‌شود، اگر مورد یا ابهامی باشد که در صحن مجلس قابل رفع نباشد، به کمیسیون بازگردد تا این طرح اصلاح شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو نوع برخورد با طرح امر به معروف پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: متأسفانه همزمانی انتشار خبر اسید‌پاشی‌ها در اصفهان با بررسی طرح امر به معروف در مجلس بوده است.

 

وی با بیان اینکه طی مدت هفت ماه گذشته متوسط اسید‌پاشی‌های رخ داده در اصفهان بالا‌تر از متوسط کشوری نیست، تاکید کرد: اما طی فاصله زمانی ۴۰ روزه چهار حادثه مشابه به وقوع می‌پیوندد و این موضوع با بررسی طرح امر به معروف در مجلس همزمان شده بود، سبب بهره‌برداری‌های وسیع در شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی و بیگانه شد.

فولادگر با تاکید بر اینکه همچنین این موضوع دست‌مایه‌ای برای افرادی در داخل کشور برای مقابله با اصل امر به معروف، مقابله با طرح مورد بررسی در مجلس یا بهره‌برداری‌های سیاسی شد، افزود: مسئولان متولی عنوان می‌کنند که ما اسید‌پاشی‌ها در اصفهان را دنبال می‌کردیم که رسانه‌ای شدن آن میدان عمل را تغییر داد و به یک مقابله در شبکه اجتماعی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که این اتفاق هر ساله در کشور به وقوع می‌پیوندد، گفت: ما در بحث مدیریت رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی بسیار باید توجه کنیم و به صورتی حوزه اطلاع‌رسانی را مدیریت کنیم که مردم به منابع اطلاع‌رسانی بیگانه اعتماد نکنند.

*‌ حواشی پیرامون اسید‌پاشی‌های اصفهان می‌توانست با اطلاع‌رسانی دقیق مدیریت شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حواشی پیرامون اسید‌پاشی‌های رخ داده در اصفهان می‌توانست با یک اطلاع‌رسانی مناسب و دقیق مدیریت شود، اظهار کرد: اما با اطلاع‌رسانی‌های نا‌مناسب وضعیت نا‌مناسبی در میان مردم ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان انتظامی، امنیتی و قضایی باید پیگیری‌های لازم را در راستای شناسایی فرد یا افراد خاطی در این زمینه انجام بدهند و اشد مجازات را اعمال کنند، ادامه داد: ریشه‌یابی‌های اجتماعی و فرهنگی نیز باید در راستای وقوع این حوادث صورت بگیرد.

فولادگر با اشاره به اینکه جامعه رسانه‌ای نیز باید در این راستا به رسالت اصلی خود عمل کنند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند تا این مسائل از لحاظ اجتماعی و فرهنگی برطرف شود و اجازه ندهند تا از این مسائل بهره‌برداری‌های سیاسی شود تا به جای پرداختن به اصل موضوع به بهره‌برداری‌های سیاسی آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه طی روز‌های گذشته نیز رئیس جمهور عنوان کردند که بهره‌برداری‌های سیاسی از این جریان نشود، اضافه کرد: فردی که کمترین بویی از انسانیت و دین برده باشد، هیچ زمانی به خود اجازه نمی‌دهد که آسیبی به فردی برساند تا سلامت آن به خطر بیفتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر حکمی که برای فرد یا افراد خاطی اجرا می‌شود باید مبنای شرعی، قانونی و حقوقی داشته باشد، تاکید کرد: هیچ فردی نمی‌تواند خود را به جای قاضی قرار بدهد و افرادی که اعمالی مانند اسید‌پاشی را انجام می‌دهند، از ارتکاب چنین جرائمی انگیزه‌های دیگری دارند و باید با آنها برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس اطلاعاتی که از مصدومان این حوادث گرفته شده، چهره‌خوانی‌هایی شده است، افزود: اسید‌پاشی پدیده مذمومی است که در تمام کشور‌های دنیا رخ می‌دهد.

فولادگر با بیان اینکه دولت می‌توانست اقداماتی را انجام بدهد تا کار به استیضاح وزرا کشیده نشود، گفت: در دایره‌ای که آقای روحانی وزیری را برای وزارت علوم انتخاب می‌کند، نیرو‌های قوی‌تری نسبت به آقای نیلی احمد‌آبادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث استیضاح آقای فرجی دانا نیز دولت می‌توانست با انجام یک سری اقدامات از این استیضاح جلوگیری کند، مطرح کرد: یک سری افراد در حاشیه دولت و به عنوان مشاور دولت قرار دارند که درصدد هستند به صورت سیاسی پیش بروند و این موضوع سبب ایجاد التهاباتی شده است و درصدد ادامه یافتن این التهابات تا انتخابات آینده هستند.

*‌ فعالیت  دولت نباید در یک سال و باقیمانده فعالیت خود با استیضاح باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم که تعامل بهتری بین دولت و مجلس باشد تا دولت در یک سال و باقیمانده فعالیت خود با استیضاح نباشد، ادامه داد: به دنبال تعامل دولت و مجلس هستیم تا مشکلات در جامعه برطرف شود.

وی با بیان اینکه در بحث‌های کمک به مردم باید مسائل سیاسی کنار گذاشته شود، تصریح کرد: بحث استیضاح وزیر کشور در مجلس مطرح نیست و با وجود اینکه اصولگرایان به عملکرد وزیر کشور انتقاد دارند، اما به هیچ عنوان زیر بار استیضاح وزیر کشور نمی‌روند.

فولادگر با اشاره به اینکه دولت نیز برنامه‌ای برای استیضاح وزیر کشور ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر زمزمه‌های استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد و امیدواریم که آقای جنتی اقداماتی را انجام بدهند تا دغدغه‌های نمایندگان مجلس برطرف شود.

وی با بیان اینکه این موضوع که شهرداری و شورای شهر به صورت مداوم برای تخریب و خنثی کردن یکدیگر تلاش می‌کنند، برای شهر خوب نیست، تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر باید با همکاری یکدیگر و فارغ از مسائل سیاسی در راستای رسیدگی به مشکلات شهر تلاش کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در بحث اصلاح قانون شورا‌ها پیگیری می‌کنم که تعداد اعضای شورای شهر کم شود، افزود: در دوره مجلس گذشته نیز با افزایش تعدادی اعضای شورای اسلامی شهر مخالف بودم.

*‌ قواعد بازی سیاسی عادی در شورای شهر اصفهان رعایت نمی‌شود

فارس/وی با اشاره به اینکه البته قاعده بازی‌های سیاسی در شورای شهر تهران رعایت می‌شود، گفت: اما در شورای شهر اصفهان نیز قواعد بازی سیاسی عادی نیز رعایت نمی‌شود.

فولادگر با بیان اینکه کاهش تعداد اعضای شورای شهر باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: افزایش تعداد اعضای شورای شهر سبب وجود نظرات مختلف در شورای شهر شده است و شورای شهر باید به مسائل مردم رسیدگی کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر