1

خدمات دریایی برای سفر زائران پاکستانی به ایران

  • کد خبر : 146222
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵

وزیر بنادر و امور کشتیرانی دولت پاکستان: پس از دریافت مجوز رسمی از وزارت خارجه پاکستان خدمات دریایی برای زائران بدون هیچ تاخیری آغاز شده و مسافرانی که مایل به زیارت شهرهای مقدس ایران هستند می توانند از شهر کراچی به مقصد خود سفر کنند.

وزیر بنادر و امور کشتیرانی دولت پاکستان گفت که مقدمات اجرای خدمات دریایی (کشتی) برای رفت و آمد زائران شیعی این کشور از شهر بندری ‘کراچی’ در جنوب این کشور به مقصد ایران نهایی شده است.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ‘داون’ و ‘نوای وقت’ پاکستان، ‘کامران مائیکل’ که نماینده اقلیت در مجلس ملی است و هم چنین مسوولیت وزارت بنادر و کشتیرانی این کشور را به عهده دارد طی سخنرانی در نشست مسوولان ارشد این وزارتخانه افزود که طرح انتقال زائران پاکستانی از کراچی به ایران در انتظار مجوز رسمی از سوی وزارت امور خارجه پاکستان است.

وی اظهار داشت: فرایند اداری و سایر مقدمات برای راه اندازی سرویس انتقال زائران شیعی با استفاده از کشتی های مسافربری از کراچی به ایران نهایی شده است.

کامران مائیکل تاکید کرد: پس از دریافت مجوز رسمی از وزارت خارجه پاکستان خدمات دریایی برای زائران بدون هیچ تاخیری آغاز شده و مسافرانی که مایل به زیارت شهرهای مقدس ایران هستند می توانند از شهر کراچی به مقصد خود سفر کنند.

پایگاه خبری داون نوشت که مقامات وزارت کشتی رانی پاکستان به این اشاره نکردند که کدام منطقه یا شهر ایران مقصد مسافران پاکستانی از شهر کراچی خواهد بود.

در این گزارش تصریح شد که در عین حال برخی از مسوولان پاکستانی بندر ‘چابهار’ در جنوب استان سیستان و بلوچستان ایران همجوار با ایالت بلوچستان در پاکستان را مقصد احتمالی کشتی حامل زائران می دانند.

یک مقام پاکستانی در گفت وگو با منبع خبری داون گفت که به احتمال زیاد بندر چابهار می تواند مقصد زائران پاکستانی از شهر کراچی باشد با این حال تصمیم نهایی در این زمینه بعد از تماس مقامات پاکستانی با تهران و توافق طرف ایرانی با این طرح گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد که استفاده از مسیر دریایی برای انتقال زائران شیعی راه کاری جامع برای در امان بودن مردم از خطرات حمله و اقدامات تروریستی شبه نظامیان در مسیرهای زمینی ایالت بلوچستان به سوی منطقه مرزی با ایران است.

پیش تر ˈعبدالمالک بلوچˈ سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان گفته بود: مقامات این ایالت به دولت فدرال (مرکزی) اسلام آباد طرح اجرای سرویس تسهیلات ویژه و رایگان انتقال زائران شیعی پاکستان از شهر ˈکراچیˈ به بندر ˈچابهارˈ ایران را پیشنهاد داده اند.

وی تاکید کرد: مسیر دریایی کراچی به چابهار از امنیت لازم برای شهروندان پاکستانی برخوردار بوده و مدت مسافت این سفر در مقایسه با مسیر کویته به تفتان نیز کوتاه تر است .

عبدالمالک بلوچ با یادآوری اینکه فاصله شهر بندری چابهار ایران تا منطقه ˈگوادرˈ در جنوب غربی ایالت بلوچستان تنها یک ساعت است گفت: ما می توانیم در این مسیر نیز سرویس رایگان حمل و نقل راه اندازی کنیم.

ماههای اخیر در پی موج گسترده حملات تروریستی از قبیل انفجار بمب، حملات انتحاری و یورش تروریست ها در مسیر حرکت کاروان های زیارتی شیعیان پاکستان در مسیرهای زمینی ایالت بلوچستان به طرف پایانه مرزی مشترک با ایران؛ ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان با محکوم کردن این حوادث علیه زائران شیعه این کشور اعلام کرد: دولت برای تردد زائران ارائه خدمات هوایی و دریایی را در نظر گرفته است.

متعاقب آن نیز با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی ملی پاکستان (PIA)؛ پرواز مستقیم از مبدا شهر ˈلاهورˈ مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان به مقصد ˈمشهد مقدسˈ استان خراسان رضوی کشورمان از طریق شهر ˈکویتهˈ پاکستان از روز ۶ اسفند ۹۲ (۲۵ فوریه) راه اندازی شد.

همه ساله به طور میانگین و تقریبی حدود ۱۲۰ هزار مسافر و زائر پاکستانی از طریق مرز رسمی میرجاوه وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند.

برخی از این زائران علاوه بر زیارت اماکن متبرکه در شهرهای مختلف ایران نظیر مشهد، قم و شیراز از طریق ایران به کشورهای عراق و عربستان سعودی نیز مسافرت می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146222

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر