3

سردار فدوی : آمریکا جرات نگاه چپ به ناوهای ما در خلیج مکزیک را هم ندارد

  • کد خبر : 146253
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: گلوی آمریکا در خلیج فارس در اختیار ماست و ما تضمین کننده امنیت خلیج فارس هستیم.

ریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه ثریا که از شبکه یک سیما پخش شد اظهار داشت: امام کلام و عمل‌شان اثر وسیع داشت و آن اثری که کار رزمندگان اسلام و خون شهدا و حضرت امام(ره) را در بر گرفت فوایدی داشت که اثر خود را تا به امروز به اثبات رسانده است.

وی افزود: در یک و نیم سال آخر جنگ آمریکا خود وارد عمل شد و با توجه به تحلیل کارشناسان نظامی آن‌ها جنگ غالب و مغلوب دارد و پیروز آن انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است لذا آمریکا و ناوهایش مستقیما وارد جنگ شد.

دریادار فدوی بااشاره به توان بالقوه و بالفعل جمهوری اسلامی ایران از جنگ تحمیلی تاکنون برای رویارویی با شیطان بزرگ تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ عملیات نظامی صورت گرفته و تلاش رزمندگان و شهدا در سال ۶۷ به یادماندنی(فراموش نشدنی) است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به جبهه بندی حق به رهبری انقلاب اسلامی و جبهه باطل به رهبری شیطان بزرگ (آمریکا) تاکید کرد: اگر کمی به ماهیت دشمنی نگاه کنید متوجه می‌شوید که جنگ بر سراقتصاد، نفوذ منطقه ، انرژی و فرهنگ نیست که هر کدام از آن‌ها بود تاکنون تعامل به وجود می‌آمد؛ بلکه جنگ به خاطر جبهه‌بندی حق و باطل است.

وی با تاکید بر اینکه در حق شهدا کوتاهی شده است اظهار داشت: باید روش‌ها تغییر کند و نه تنها شهدای خلیج فارس بلکه باید به تمام شهدا بها داد و ارج نهاد زیرا شهدا به ما نیاز ندارند بلکه ما هستیم که به شهدا نیاز داریم تا عزت واستقلال هر چه بیشتر با شناخت حماسه سازان دفاع مقدس فراهم شود.

دریادار فدوی با اشاره به اسکورت کشتی‌های نفتی کویت توسط آمریکا و هجمه‌های رسانه‌ای دراین باره تصریح کرد: امام راحل جمله ویژه‌ای داشتند که فرمودند اگر من بودم می‌زدم و جمله بعدی ایشان این بود که خودتان جلسه بگذارید واقدام کنید؛ لذا ما اقدام کردیم و در تنگه هرمز نزدیک بود درگیر شویم که عملیات منتفی شد و ما به تکلیف خود عمل کردیم.

وی با اشاره به اهمیت ولایتمداری گفت: همه باید پشت سر امام(ره) خود باشند تا رستگار شوند و امام خامنه ای فصل الخطاب است.

دریادار فدوی با بیان این که هیچ کشوری با هر توانی جرات و توان تعرض به ایران اسلامی را ندارداظهار داشت: مسئله ما و آمریکا از سال ۶۵ شروع شده و ادامه دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: اهمیت خلیج فارس از سال ۵۷ نسبت به سال ۹۳ قابل مقایسه نیست. پس از اتمام جنگ ۹ میلیون بشکه از خلیج فارس خارج می‌شد اما اکنون ۲۰ میلیون بشکه عبور می‌کند و در سال ۲۰۲۰، ۴۰ میلیون بشکه عبور خواهد کرد و شیطنت‌های شیطان بزرگ قابل گذشت نیست.

وی با اشاره به کمک شرق و غرب به صدام تصریح کرد: رویارویی دو کشور امری غیرطبیعی نیست و در ۶و نیم سال اول جنگ عراق در نوک پیکان جنگ بود و در پشت پیکان جنگ همه کشورها با ایران می‌جنگیدند و لذا در یک و نیم سال آخر جنگ شیطان بزرگ که خود را شکست خورده می دید به دنبال اقداماتی بود تا از لحاظ اقتصادی و در میان جنگ به ایران آسیب بزند که به سپاه تکلیف شد تا با آمریکا مقابله کند.

دریادار فدوی با اشاره به ایمان قلبی و باور پیروزی در بین رزمندگان اسلام اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها بتوانند انقلاب را محو کنند دریغ نمی‌کنند و این کار را انجام می‌دهند و لذا توانایی آن را ندارند. وقتی در مقابل مقاومت منطقه (حزب الله، فلسطین، سوریه و عراق)  و مجموعه‌های کوچک شکست خوردند چگونه می‌توانند با ایران وارد نبرد شوند.

وی با اشاره به جغرافیای خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: از ۱۳۰۰ میلیارد بشکه نفت دنیا ۸۵۰میلیارد بشکه در خلیج فارس و ۷۰ درصد گاز دنیا در این منطقه است و نفت خلیج فارس آینده جهان را رقم می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تجهیزات گرانقیمت آمریکا اضافه کرد: آمریکایی‌ها در سال ۱۹۹۱، ۳۵۰ ناو و ۸ ناو هواپیمابر داشتند که امروزه در مجموع ۷۲ فروند ناو در منطقه است که ۵۲ فروند آن به آمریکا اختصاص دارد و ناوهای ۱ تا ۳ میلیارد دلاری در برابر قایق‌های تندروی سپاه عاجزند.

دریاردار فدوی با بیان این که حضور آمریکا در منطقه یعنی شرارت تاکید کرد: آمریکایی‌ها وقتی می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند از دهانه جنوبی خلیج فارس می‌روند و از سواحل کشور امارات عبور می‌کنند و امروزه آمریکا در موضع انفعال قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم توانایی مقابله ناو با قایق‌های تندرو افزود: رابرت گیتس در این زمینه گفته باید استراتژی دریایی امریکا را عوض کنیم چرا که ناوهای بزرگ و پر هزینه‌ای که ساخته‌ایم می‌توانند توسط قایق‌های تندروی نیروی دریایی سپاه هدف قرار گیرند و شناورهای ما را غرق کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به این که آمریکا جرات تعرض به ناوهای ما در خلیج مکزیک را هم ندارد تاکید کرد: گلوی آمریکا در خلیج فارس در اختیار ماست و ما تضمین کننده امنیت در خلیج فارس هستیم.

وی در پایان با بیان این که تمام ناوهای آمریکایی برای عبور از تنگه هرمز خود را معرفی می‌کنند خاطر نشان کرد: ما می‌گوییم اینجا خلیج فارس است و باید هر کسی در اینجا حضور دارد فارسی صحبت کند و در تمام ناوهای آمریکایی فارسی زبان وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر