1

دولت با طرح موضوعات شعاری توقع درسطح جامعه ایجاد نکند

  • کد خبر : 147743
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

جعفرزاده ایمن‌ابادی با بیان اینکه از دولت درخواست کردیم که تنها به صحبت‌های شعاری بسنده نکند، گفت: این اقدامات منجر به شکل گیری انتظارات در جامعه می‌شود درحالی که دولت از انجام آن عاجر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تناقض دولت و بانک مرکزی در اعلام رقم تخصیص داده شده به وام ازدواج انتقاد کرد و گفت: از زمان اعلام ارایه وام ۵ میلیون تومانی از سوی دولت رقم تخصیص داده شده کمتر از ۱۰ درصد جامعه هدف رادر بر می گرفت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اعلام بانک مرکزی مبنی بر ارایه وام ۳ میلیونی ازدواج به زوجین و بلاتکلیفی وام ۵ میلیون تومانی، افزود: در همان ابتدا که از سوی دولت پرداخت وام ازدواج اعلام شد تحقق آن بعید به نظر می‌رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ارایه وام ۵ میلون تومانی ازدواج به متقاضیان، نیازمند آماده بودن زیرساخت‌ها و تامین منابع مالی آن است درحالی که این زمینه فراهم نبود و طرح پرداخت وام ۵ میلیونی تنها توقعاتی را در بین جوانان ایجاد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از همان زمانی که ارایه وام ۵ میلیون تومانی از سوی دولت اعلام شد، رقم تخصیص داده شده کمتر از ۱۰ درصد جامعه هدف را در بر می گرفت که همین امر از ابتدا نشان دهنده ناموفق بودن طرح بود.

جعفرزاده ایمن‌ابادی با بیان اینکه از دولت درخواست کردیم که تنها به صحبت‌های شعاری بسنده نکند، یادآور شد: این اقدامات منجر به شکل گیری انتظارات در جامعه می‌شود درحالی که دولت از انجام آن عاجر است.

وی با تاکید بر اینکه رفع معضل اشتغال، مسکن و ازدواج از مطالبات امروز جوانان است، افزود: ‌ایجاد تسهیلات رفاهی مورد مطالبه جوانان است و باید همه قوا تلاش خود را به کار گرفته تا این معضلات رفع شود اینکه بانک مرکزی اعلام کند وام ازدواج به جوانان داده خواهد شد اما متولی اصلی آن از ارایه این خدمت سر باز زند مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، ادامه داد:‌ در ابتدا سخنگوی دولت رقمی را برای وام ازدواج اعلام کرد و بانک مرکزی عدد دیگری را برای ارایه این تسهیلات مطرح کرد که این دو با یکدیگر متناقض بود و بدون‌شک جز حس بدبینی برای مردم و جوانان اثر دیگری نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ به طور حتم لازم است ابتدا منابع مالی ارایه تسهیلاتی همچون وام ازدواج تعیین شود و سپس دستورالعمل‌ها ارسال شود این اقدام زمینه ساز هماهنگی بین دستگاه‌ها شده و توقع در جامعه را پدید نمی‌آورد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ اخیرا بانک مرکزی به صراحت در سامانه وام ازدواج اعلام کرده که بانک‌ها تنها وام ۳ میلیون تومانی می‌پردازند و دیگر خبری از وام ۵ میلیون تومانی نیست./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=147743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر