3

۵ میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در راه است!

  • کد خبر : 147796
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به هزینه زا بودن فضای کسب و کار در ایران گفت: در کنار مسائلی مانند درآمدهای نفتی باید به مسائلی مانند کارآفرینی برای توسعه کشور توجه کنیم.

یحیی آل اسحاق با حضور در کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی با اشاره به اینکه حمایت از کارآفرینی بسیار حائز اهمیت است گفت: عدم حمایت از کارآفرینی به معنی عدم حمایت از پتانسیل موجود در کشور است.

تسنیم/وی ادامه داد:توسعه تولید ملی نیازمند فراهم بودن زیرساخت های لازم است. یکی از مسائل مهم این است که نظام تدبیر کشور در حوزه اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.

آل اسحاق با بیان اینکه یک پای تولید ملی سیاست کلان، ثبات اقتصادی، روابط بین الملل، شفافیت اقتصادی، فضای کسب وکار، مدیریت هزینه و مسائل عمده دیگر است بیان کرد: تا این مسائل آماده نشود تولید ملی شکل نمی گیرد. تمام مسائلی که منجر به تولید ملی شود باید متناسب با شرایط رشد باشد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه رسیدن به مفهوم مشترک در تعریف کارآفرینی یک امر ضروری است گفت: باید به یک مفهوم مشترک مبنی بر اینکه کارآفرینی چیست، کارآفرین کیست و موانع کارآفرینی در ایران چیست، برسیم.

وی در تعریف کارآفرینی گفت:کارآفرینی عبارت از فرآیند نوآوری و بهره گیری از فرصت ها و با تلاش و پشت کار همراه با ریسک پذیری مالی ، روانی و اجتماعی که با انگیزه کسب سود مالی و توفیق طلبی و استقلال صورت می گیرد.

آل اسحاق با بیان اینکه اشتغال مولد، تولید ثروت در کارآفرینی حائز اهمیت است اظهار کرد:کارآفرین فردی است که خطرپذیر، فعال، قدرت تحمل ابهام، حفظ کارهای خود، آرزومند، کنترل درونی، نیازمند استقلال و خلاق است، بنابر این کارآفرین انسان ویژه ای است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی افزود: کارآفرین خود اشتغالی و دیگر اشتغالی در سطوح مختلف جامعه ایجاد می کند یعنی هم خود کار می کند و هم باعث اشتغال دیگران می شود.

وی با اشاره به اینکه ایده خلاق باید به ثروت تبدیل شود گفت: ضرورت توسعه کارآفرینی در کشور به دلیل ترکیب جمعیتی و بیکاری فراوان است. اگر فارغ التحصیلان سال های بعد را به تعداد بیکاران اضافه کنیم حدود ۵ میلیون بیکار و بحث سنوات قبل را اضافه کنیم تعداد بیکاران به ۸ میلیون می رسد.

آل اسحاق در توضیح موانع کارآفرینی گفت: محیط کسب و کار یکی از موانع در این محیط است که در کنار عوامل ضد انگیزشی مطرح است، در حالی که گفته می شود رتبه ایران در فضای کسب و کار بهبود یافته اما باز هم نیازمند این هستیم که این فضا و جایگاه بهبود یابد و عملاً کارآفرینانی که ابداعاتی دارند عملیاتی و حمایت نمی شوند.

وی با اشاره به نبود زیرساخت های فیزیکی برای رشد بیان کرد: نبود منابع برای توسعه و سرمایه برای شرکت های در حال رشد از دیگر عوامل محسوب می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی با اشاره به کاهش قیمت نفت افزود: برای توسعه اقتصادی و تولید ملی باید به راه ها دیگر مانند حمایت از کارآفرینی توجه کنیم.

وی با اشاره به عوامل ضد انگیزیشی در ایران گفت: با توجه به ریسک هایی که وجود دارد باید همه سرمایه خود را برای این موضوع بدهد و موانع اداری، نبود الزامات قانونی،فقدان مهارت در کنار دیگر مسائل اقتصادی و اجتماعی مورد توجه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=147796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر