0

حامد بهداد به یاد پدرش مقتل‌خوانی کرد

  • کد خبر : 147887
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴

حامد بهداد در مراسم مقتل‌خوانی «خیمه‌ها و نجواها»ی برج میلاد حضور پیدا کرد.

این بازیگر سینما شامگاه پنج‌شنبه ۲۹ آبان در شرایطی وارد خیمه ۱۰ سوگ‌چامه‌ها شد که بانوان تعزیه‌خوان میناب مشغول اصغرخوانی بودند و جمعیت زیادی برای تماشای مقتل‌خوانی حامد بهداد آمده بودند.

بهداد قبل از شروع مقتل‌خوانی گفت: افکار عمومی ما بر این باور است که در چنین مجالسی صاحبان اصلی مجلس حضور دارند. من امشب از صاحب این مجلس سپاسگزارم که سعادت این مقتل‌خوانی را نصیب من کرد.

وی افزود: قبل از آمدنم یکی از هموطنان بوشهری از من خواست که در این مجلس برای شفای مریضش دعا کنم و من نیز از شما می خواهم که برای شفای آن مریض و شفای درون خودمان دعا کنید.

این بازیگر ادامه جمله‌اش را با بغض قطع کرد و از حاضران خواست که برای شادی روح پدرش دعا کنند.

او سپس مقتل‌خوانی را با یاد پدرش اینگونه آغاز کرد: «در شب نماز و وعده دیدار از او پرسیدند مرگ چگونه است در چشم و او به شیرینی لبخندی گفته است: شیرین‌تر از عسل.»

بر اساس گزارش رسیده، شوشتری، رییس هیات مدیره برج میلاد تهران، هم در این مراسم گفت: سوگ‌چامه‌ها که این شب‌ها تحت عنوان خیمه‌ها و نجواها در برج میلاد برگزار می شود، در واقع یک پرفورمنس آرت است و روش جدیدی در ارائه هنرهای عاشورایی است.

وی با بیان اینکه این مراسم که هنرهای مختلف اقوام ایرانی را در دل خود جای داده، روایتی نوین از حماسه عاشوراست، افزود: هدف ما از برگزاری این مراسم، دیده شدن زحمات هنرمندانی است که در زمینه آیین‌های عاشورایی هنرنمایی می‌کنند.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه این اولین دوره برگزاری مراسم سوگ‌چامه‌هاست، باید گفت که هنوز در زمینه محتوا با مشکل مواجه هستیم و این برنامه نیازمند نقدهای جدی اهل فن است تا در دوره‌های بعد با کیفیتی بالاتر و محتوایی ارزنده‌تر ارائه شود.

او با اشاره به اینکه آیین‌های عاشورایی از یک سو مظلومیت امام حسین (ع) را مطرح می‌کنند و از سوی دیگر عزت، مردانگی، صبر، استقامت و شجاعت عاشوراییان را، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که آیین های عاشورایی را با خلاقیت و جذابیت در قالب هنر به مخاطبان ارائه دهیم، به طوری که این آیین‌ها هم جنبه مدرن داشته باشند و هم سنتی تا جوان امروز با دیدگاه‌های نوینی از این آیین آشنا شود.

شوشتری ادامه داد: ما در برج میلاد تهران این قابلیت ها را داریم که توان هنری شهرستان های مختلف کشور را درخصوص حماسه عاشورا متجلی کنیم تا مردم پایتخت و سایر بازدیدکنندگان برج بدانند که شهرستان‌های مختلف چه مراسمی را در عزاداری اباعبدالله (ع) به اجرا در می آورند.

همچنین همزمان با برپایی مراسم سوگ‌چامه‌ها در برج میلاد تهران، شب گذشته (۲۹ آبان ماه) تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از خیمه‌های مختلف برپاشده در یادمان ملی ایرانیان بازدید کردند.

ابوالفضل قناعتی و سردار طلایی از جمله اعضای شورای شهر بودند که پس از بازدید از ۱۰ خیمه برپاشده و گپ و گفت با هنرمندان حاضرشده در خیمه ها، به کنسرت شب دهم علیرضا قربانی که این برنامه نیز در قالب برنامه های عاشورایی برج میلاد تهران بود، رفتند.

از دیگر مسوولان بازدیدکننده مراسم سوگ‌چامه‌ها مجید سرسنگی رییس خانه هنرمندان بود که در حاشیه این بازدید گفت: باید از اجرای این مراسم در نقاط فرهنگی دیگر پایتخت الگوبرداری و نمونه این مراسم‌ در دیگر نقاط پایتخت برگزار شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=147887

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر