1

پورمحمدی: ایران قربانی تروریسم است/ برخی کشورها در مبارزه با تروریسم صداقت ندارند

  • کد خبر : 147968
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

جمهوری اسلامی ایران با توجه به رسالت خود به عنوان نگاهبان ثبات و امنیت در منطقه، همواره از کشورهایی که در خط اول مقابله با تروریسم و گروه‌های افراطی نظیر داعش و جبهه النصره ایستاده‌اند حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در این مورد با اشاره به پیشنهاد رییس‌جمهور اسلامی ایران در اولین حضور در نیویورک، مبنی بر همکاری جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری که در قالب یک قطعنامه به تصویب نیز رسید، این موضع را موضع حقیقی و منبعث از عزم حقیقی ملت ایران برای مقابله با افراطی‌گری و خشونت‌های فرقه‌ای عنوان و بیان کرد: ما در مبارزه با تروریسم و گروه‌های خطرناک نظیر داعش، به برخی از کشورهای فرامنطقه اعتماد نداریم و از نظر ما ادعای کسانی که خود در ایجاد و توسعه این گروه‌ها نقش داشته‌اند قابل باور نبوده و این کشورها در مبارزه با تروریسم صداقت ندارند.

وی در ادامه ملت ایران را یکی از قربانیان تروریسم عنوان کرد و با اشاره به عزم و اراده جدی و صادقانه در مقابله با افراط و تروریسم، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به رسالت خود به عنوان نگاهبان ثبات و امنیت در منطقه، همواره از کشورهایی که در خط اول مقابله با تروریسم و گروه‌های افراطی نظیر داعش و جبهه النصره ایستاده‌اند حمایت می‌کند.

در این دیدار «کاسولیدس» وزیر امور خارجه قبرس، با اشاره به نگرانی کشورش از همجواری داعش با مدیترانه و قبرس، تهدید تروریسم را برای غرب جدی دانسته و تاکید کرد: قبرس تنها راه حل مشکلات سوریه را راه حلی سیاسی دانسته و با هرگونه راه حل نظامی برای موضوعات منطقه مخالف است.

پورمحمدی نیز ضمن اعلام اشتراک نظر جمهوری اسلامی ایران با مقامات قبرس، رویکرد آن کشور را رویکرد عقلانی و مبتنی بر واقعیات منطقه دانسته و اظهار کرد: اگر کشورهای اروپایی نیز همانند قبرس خطر افراطی‌گری و تروریسم را در نزدیکی خود احساس می کردند، شاید مواضع متفاوتی در قبال منطقه اتخاذ می‌کردند، کما اینکه جذب اتباع برخی از کشورهای غربی توسط گروه‌های تروریستی فعال در عراق و سوریه و خطراتی که بازگشت آن‌ها به آن کشور می‌تواند ایجاد کند، آنها را نگران و وادار به چاره‌اندیشی کرده است.

نامه/در پایان این دیدار، وزیر دادگستری با اشاره به سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه قبرس به تهران، این رفت و آمدها را موجب ارتقای روابط دوکشور و زمینه‌ساز همکاری در موضوعات اساسی و مورد علاقه طرفین دانسته و از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با قبرس خبر داد.

وزیر دادگستری کشورمان در این سفر، با جمعی از نمایندگان پارلمان اروپا و نیز برخی از اعضای کانون وکلای قبرس دیدار و گفت‌وگو کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=147968

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر