1

نقش هنر در پرورش نسلی مسئول و تحقق اقتصاد پاک

  • کد خبر : 148022
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶

محمد صادق افراسیابی؛ معاون تبلیغات و رسانه ی اداره کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم رشد بر ضرورت تربیت نسلی مسئول تاکید کرد و گفت: مبارزه ی واقعی تربیت نسلی است که کالای با کیفیت داخلی عرضه کند و از این طریق نیاز کشور را تامین کرده و مانع گسترش استفاده از کالاهای خارجی شود.

وی در جمع معلمان و دانش آموزان فیلم ساز جشنواره بین المللی در تبیین اهداف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان ساخت: وقتی از مفهوم مبارزه استفاده می کنیم، شاید ابتدا یک حرکت سخت افزاری به ذهن مخاطب خطور می کند، در حالیکه بخش عمده ی مبارزه، تربیت نسل مسئول و همین کاری است که شما معلمان و دانش آموزان هنرمندان انجام می دهید. مبارزه واقعی تربیت نسلی است که مضرات کالای قاچاق را به جامعه متذکر شود و اجازه ندهد که جامعه در دام تهدیدها و مضرات کالای قاچاق بیفتد.

افراسیابی افزود: ۷۰ درصد اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات پیشگیرانه شامل اصلاح ساختارها و قوانین و فرهنگسازی است. بنابراین باید بیش از گذشته به پیوند میان مدارس و مبارزه با قاچاق کالا و ارز فکر کنیم و اجازه دهیم مبارزه با کالای قاچاق و قاچاق کالا و ارز از این طریق به یک نهضت مردمی و عمومی تبدیل شود.

معاون اداره کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سخنان خود ادامه داد: ما برای اصلاح جامعه جز اعتماد به معلمان هنرمندان و دانش آموزان خوب، آرمانگرا و پاک فترت حاضر در نظام آموزشی کشور راه دیگری نداریم. باید به معلمان و دانش آموزان اعتماد کرد و همه ی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نهادهای دولتی را به میدان آورد.

وی در این خصوص تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده است از همه ایده ها و طرح های خوب معلمان و دانش آموزان فیلم ساز در مسیر تحقق اقتصاد پاک، افزایش تولید ملی، اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی مردم و در نهایت پرورش نسلی مسئول که خواهان تولید کالای با کیفیت داخلی و دارای قدرت رقابت با کالای خارجی و همین طور متناسب با نیاز جامعه است و هر محور دیگری که منجر به تحقق اقتصاد پاک و تربیت نسلی مسئول و تقویت اقتصاد مقاومتی شود حمایت کند.

لازم به ذکر است فیلمهای بهار نارنج ساخته ی مرجان اشرفی زاده و انیمیشن ساخت ایران ساخته ی رضا سربخش به ترتیب حائز رتبه های اول و دوم جشنواره بین المللی فیلم رشد در بخش فیلمهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده و جوایز خود را از غلامرضا مندوزئی؛ رئیس اداره ی هنری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148022

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر