2

مدرک دانشگاه پرسپولیس مجوزی برای مربیگری در فوتبال نیست

  • کد خبر : 148056
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

رییس کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال در واکنش به معتبر بودن مدرک رشته مربیگری فوتبال در دانشگاه‌های علمی کاربردی واحد پرسپولیس گفت: هر چند از قانونی بودن آن اطلاعی ندارم اما اگر قانونی هم باشد مدارک آن به هیچ وجه مجوزی برای مربیگری در فوتبال نیست.

دکتر محمد احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، از افتتاح دوره مربیگری فوتبال پایه با حضور مدرس خارجی از فیفا خبر داد و اظهار کرد: این دوره مربیگری با حضور ۲۶ مربی از امروز (یکشنبه) آغاز شد و مدرس آن آقای “لعل” است که از دورتموند به ایران آمد. پیش از این دوره مدرسی مربیگری در فوتبال پایه را هم با حضور اوبه‌ماین از مدرسان خوب فیفا در تهران برگزار کرده بودیم. این دوره‌های آموزشی مکملی برای کسانی است که دوره‌های حرفه‌ای بلند مدت مربیگری سطح بندی شده در فوتبال را طی کرده‌اند.

** دوره آموزش مربیگری دروازه‌بانی آغاز شد

وی درباره برگزاری دوره آموزش مربیگری دروازه‌بانی سطح یک آسیا از دیروز (شنبه)، گفت: این دوره کوتاه مدت هم با حضور ۲۴ نفر طبق استانداردهای AFC در کشور ما برگزار می‌شود. در آینده دوره سطح دو آن را هم برگزار خواهیم کرد. در آینده نزدیک تمام دروازه‌بان‌هایی که در فوتبال ما بازنشسته شده و علاقمند مربیگری در فوتبال هستند حتما باید چنین دوره‌ای را بگذرانند و مدرک آن را داشته باشند.

** برگزاری سمینار یک روزه فوتسال و آغاز مربیگری فوتبال بانوان

رییس کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال همچنین از برگزاری سمینار یک روزه فوتسال و همچنین دوره‌ مربیگری فوتبال بانوان خبر داد و گفت: سمینار بزرگ فوتسال با حضور ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر از مربیان فوتسال کشور دوازدهم آذر ماه برگزار می‌شود . همچنین کمیته‌ آموزش برنامه برگزاری دوره چهار روزه مربیگری فوتبال بانوان را هم دارد که این دوره تحت تدریس مدرس فیفا از ۱۰ آذر آغاز می‌شود.

**مدرک رشته مربیگری فوتبال در دانشگاه پرسپولیس مجوزی برای مربیگری نیست

احسانی در پاسخ به این سوال که آیا رشته‌های مربیگری در فوتبال که در برخی واحدهای آموزشی دانشگاه علمی – کاربردی از جمله واحد باشگاه‌ پرسپولیس برگزار می‌شود قانونی است و مدرک صادره در پایان دوره‌های کاردانی از نظر کمیته‌ آموزش فدراسیون مورد تایید است؟ به ایسنا گفت: از برگزاری چنین دوره‌هایی در دانشگاه علمی – کاربردی اطلاعی ندارم. شاید وزارت ورزش و جوانان با وزارت علوم تفاهمنامه ای در این باره امضا کرده باشند، اما هر مدرکی که در پایان دوره‌های کاردانی و کارشناسی مربیگری فوتبال در این دانشگاه‌ها صادر می‌شود از نظر ما مجوزی برای مربیگری در فوتبال نیست.

** حداکثر شاید در حد مدرک D قابل قبول باشد!

وی افزود: در برخی کشورها مانند روسیه و مجارستان هم بعضا تا مقطع کارشناسی رشته‌های مربیگری در فوتبال دارند، اما کسانی که این مدارک را می‌گیرند برای کار حرفه‌ای در فوتبال می‌بایست گواهینامه معتبر از یوفا را بگیرند. از نظر ما هم شاید خروجی و مدارک صادر شده در پایان این دوره‌های دانشگاهی حداکثر در حد مجوزی برای آشنایی افراد نسبت به فوتبال آن هم در سطح مدرک D بتواند قابل قبول باشد، اما به هیچ عنوان نمی‌توانند جایگزینی برای حتی مدرک C مربیگری فوتبال باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148056

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر