1

سهمیه استخدام و جذب خانواده شهدا باید به درستی اجرا شود

  • کد خبر : 148106
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

مشاور امور ایثارگران وزیر دادگستری گفت: در رابطه با حضانت کنندگان شهدا که مستمری آن‌ها قطع شده است، معاونت متولی رسیدگی به امور بیمه و مستمری خانواده شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید این موضوع را پیگیری می‌کند و ما اجازه قطع مستمری را نمی‌دهیم.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی با تبریک هفته بسیج در رابطه با مشکلات ایثارگران و خانواده شهداء بیان کرد: مشکلات این خانواده ها یکی ، دوتا نیست و اگر جامعه را به مقیاس جمعیت تقسیم بندی کنیم جامعه بزرگ ایثارگران از نظر کمیت تعداد کمی هستند ولی مشکلاتشان نسبت به اقشار دیگر بیشتر است.

وی با بیان این مطلب که بعد از ۳۵ سال نباید شاهد تحمل درد و ناراحتی در این قشر باشیم، تصریح کرد: این در حالی است که طی این سال ها با توجه ویژه مقام معظم رهبری و وزارت دادگستری بسیاری از کمبودها در این خانواده‌ها رفع شده است.

مشاور امور ایثارگران، در ادامه بیان کرد: در جلساتی که با وزیر دادگستری داشتیم، دغدغه ها و مشکلات این خانواده ها به خوبی مورد بررسی قرار گرفت و بر رفع مشکلات خانواده ایثارگر و شهداء تاکید شد. اشاره به این نکته ضرورت دارد که مشکلات سهمی و جذبی این خانواده ها در سازمان ها به دستور وزارت دادگستری رصد می‌شود تا مواردی که به وجود می آید با مدیریت و نظارت مسئولان مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به جلساتی که وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات برای خانواده ایثارگر و شهداء داشته است، اذعان کرد: وزیر دادگستری برای جلسات ایثارگری وقت می‌گذارد و تاکید برای حل مشکلات مستمری این خانواده ها دارد.

وی در ادامه اذعان کرد: باید از سهمیه هایی که دولت برای استخدام و جذب این خانواده ها در کل وزارت خانه ها در نظر گرفته است باید به درستی مدیریت و استفاده شود.

مشاور امور ایثارگران وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه مسئولان و متولیان امور ، همچنین افرادی که مسئولیت شان مربوط به امور شهداء و ایثارگران می‌شود، بداند که باید این خانواده ها در نظام حضور داشته باشند، یادآور شد: توجه به این افراد توجه به جامعه و استحکام اجتماع و نظام توجه است.اگر به این خانواده ها بی توجهی کنیم دودش به چشم مسئولان و مردم خواهد رفت، زیرا  آرامش و امنیت اقتدار فعلی ما که در دنیا زبان زد عام و خاص شده در سایه سار خون شهداء و خانواده ایثارگر به دست آمده است.

وی در خاتمه گفت: در رابطه با حضانت کنندگان شهدا (افرادی که فردی را به فرزندی قبول کرده اند و فرزندخوانده شان شهید شده است) که مستمری آن‌ها قطع شده است، معاونت متولی رسیدگی به امور بیمه و مستمری خانواده شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید این موضوع را پیگیری می کند و ما اجازه قطع مستمری را نمی‌دهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر