3

شرکت‌های بیمه ای موظف به پرداخت درصدی از حق بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی شدند

  • کد خبر : 148127
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶

نمایندگان مجلس شرکت‌های بیمه ای را موظف کردند تا درصدی از حق بیمه شخص ثالث دریافتی را در اختیار نیروی انتظامی قراردهد تا در اموری که منجر به کاهش تصادفات می شود هزینه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه ۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده ۲۰ این طرح را با ۱۴۲ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

براساس این ماده شرکتهای بیمه‌ای مکلف شدند معادل دو درصد (۲%) از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی از بیمه‌گذار را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکتها تعیین می‌شود و به‌تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد به‌صورت ماهانه به درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

همچنین وجوه واریزی از محل اعتباری که سالانه در قوانین بودجه پیش بینی می‌شود، در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد تا براساس موافقتنامه متبادله با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در امور منجر به کاهش تصادفات هزینه گردد.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز موظف به نظارت بر اجرای این ماده شد. وجوه واریزی شرکتهای بیمه‌ای موضوع این ماده توسط شرکتهای بیمه‌ای به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌گردد.

در جریان رسیدگی به این ماده حسن کامران پیشنهاد الحاق متنی را به این ماده مطرح کرد که با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید که براین اساس شرکت های بیمه ای مکلفند دیه،‌خسارت مالی و جانی راننده مقصر در تصادفات بپردازند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر