2

نتیجه مذاکرات باید لغو یکجای تمامی تحریم‌ها باشد

  • کد خبر : 148157
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰

تمدید مذاکرات بی‌فایده است زیرا اگر قرار بود توافق شود طی یکسال گذشته می‌شد/ توقع عمل به تعهداتی بیش از توافق ژنو از ایران، زیاده‌خواهی غربی‌ها است

محمدکاظم انبارلویی، مسئول دفتر سیاسی حزب موتلفه در گفتگو با «نسیم» با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اظهار داشت: امروز بیش از یکسال است که با ۱+۵ در حال مذاکرات هستیم و اگر چیزی باقی مانده بود در این یکسال گفته بودیم و امروز نیازی به تمدید مذاکرات نیست و اگر قرار بود اتفاقی بیافتد در همین یکسال می‌افتاد.

وی تمدید مذاکرات را امری بی فایده دانست و گفت: اگر قرار بود توافق کنیم در همین مدت یکسال توافق می‌کردیم.

انبارلویی درا دامه با بیان اینکه ما امروز با شش قدرت بزرگ دنیا در حال مذاکره هستیم و این نشان می‌دهد که قدرت‌های بزرگ دنیا به قدرت ما پی برده‌اند خاطر نشان کرد: قدرت‌های بزرگ دنیا در این یکسال نتوانستند ما را مطابق مطالبات خود متقاعد کنند و امروز جای دارد که بگوییم مقاومت تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها قابل تقدیر است.

عضو حزب موتلفه با اشاره به نتایج مذاکرات یکساله برای ایران اظهار داشت: در این یکسال مردم جهان فهمیدند که ایران قدرتی تعیین کننده در منطقه است و در جهان اسلام حرف اول را می‌زند، چراکه شش قدرت بزرگ دنیا نتوانسته آن را متقاعد کند.

وی افزود: همین که رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون چهار نامه برای رهبر ما می‌نویسد نشان از قدرت ماست چراکه رئیس جمهور آمریکا برای هیچ یک از رهبران دنیا چهار نامه ننوشته است.

انبارلویی با بیان اینمه ما در مذاکرات انعطافی که نشان دادیم در واقع عمل به پیمان ژنو بوده است گفت: طرف مقابل به پیمان خود عمل نکرد و این امر نشان داد که طرف مقابل به پیمان و تعهدات خود پایبند نیست؛ بنابراین وقتی آنها به پیمانشان عمل نکردند این دلیلی ندارد که ما به پیمان خود عمل کنیم و این یعنی بازگشت به نقطه اول.

مسئول سیاسی حزب موتلفه با اشاره به عدم پایبندی آمریکا به توافق ژنو و با بیان اینکه طرف مقابل نشان داد نه تنها قابل اعتماد نیست بلکه با فریب و نیرنگ مذاکرات را پیش می برند گفت: این موضوع اثبات می‌کند که دیپلماسی غربی‌ها فاقد صلاحیت لازم برای حصول توافق است چراکه دیپلمات های طرف مقابل که در مذاکرات هستند اختیاری از خود ندارند و نمی‌توانند فراتر از کسانی که در مذاکرات نشسته‌اند اراده‌ای از خود نشان دهند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: آمریکا بلافاصله بعد از توافق باید همه تحریم‌ها را بردارد و شورای امنیت سازمان ملل هم باید آنها را متقاعد کند که تحریم‌ها برداشته شود و این مطالبه اصلی و خط قرمز ماست و از آن طرف هم ما به هر تعهدی که در توافق ژنو داده‌ایم عمل کرده‌ایم و بیشتر از آن به تعبیر رئیس جمهور زیاده‌خواهی است.

انبارلویی تحریم‌ها را در اقتصاد ایران بی اثر دانست و خاطر نشان کرد: ما اگر پای میز مذاکره هستیم برای این است که اثبات کنیم به دنبال تعامل سازنده‌ایم زیرا از اول ما به دنبال ساخت بمب نبودیم والا مذاکره نمی‌کردیم، بنابراین بعد از نتیجه مذاکرات آنها باید تحریم ها را یکجا بردارند و قائله را ختم کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148157

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر