6

مدیرعامل سایپا : تا پایان سال ۹۵ محصولات ایکس ۲۰۰ جایگزین محصولات ایکس ۱۰۰ خواهد شد

  • کد خبر : 148302
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

مدنی از برنامه ریزی در جهت کاهش تولید محصولات ایکس ۱۰۰ و افزایش تولید محصولات گروه ایکس ۲۰۰ در طول ۳ سال آینده خبر داد.

سعید مدنی- مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از جایگزینی محصولات جدید سایپا با گروه ایکس ۱۰۰خبر داد و گفت: با وجودی که در زمینه ارتقای کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا در سال های اخیر تلاش های زیادی انجام شده و موفقیت های خوبی هم کسب شده است که نتایج آن در گزارش های اعلام شده از سوی مراجع ذی صلاح کاملا مشخص است ولی به دلیل طولانی شدن چرخه حضور محصولات گروه ایکس ۱۰۰سایپا در بازار، به نوعی مردم از این محصولات خسته شده اند.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به استراتژی تعریف شده در گروه سایپا مبنی بر گسترش سبد محصولات گروه و کسب سهم مناسبی از بازار داخل در نظر داریم تا پایان سال ۹۵ و به مرور، تولید محصولات گروه ایکس ۱۰۰( خانواده پراید) را کاهش و خانواده ایکس ۲۰۰( خانواده تیبا) را جایگزین کنیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا خاطر نشان کرد: البته محصولات گروه ایکس ۱۰۰ به دلیل قابلیت هایی چون قیمت رقابتی مناسب، خدمات گسترده، مصرف سوخت پایین و … دارای بازارهای صادراتی خوبی است و تا زمانی که از این بازار بهره می برد، تولید آن متوقف نخواهد شد.

وی گفت: با توجه به تیراژ تولید بالای خودروهای ایکس ۱۰۰ و نیاز بازار امکان کاهش تولید یکباره این محصولات نیست و با افزایش تولید خودروهای گروه ایکس ۲۰۰  به مرور جایگزین آن خواهد شد.

مدنی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده خودروهای تیبا و تیبا ۲ از خانواده گروه ایکس ۲۰۰، تا کنون تولید و به بازار عرضه شده است و خودروی جدید ساینا نیز بر روی پلتفرم تیبا تولید و با ظاهری متفاوت تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد و بر همین اساس و افزایش تیراژ تولید، این خودروها به مرور جای محصولات ایکس ۱۰۰ را خواهند گرفت.

وی در خصوص قیمت محصولات گروه ایکس ۲۰۰ گفت: با توجه به اینکه قیمت مناسب خودروهای ایکس ۱۰۰ یکی از دلایل اصلی استقبال بازار از این محصولات است قطعا در سال های آینده قیمت محصولات ایکس ۲۰۰ نیز نقشی تعیین کننده در جهت کسب سهم بازار خواهند داشت و سایپا نیز با درک کامل این مساله به دنبال خودروهای متفاوت با قیمت مناسب خواهد بود.

مدیرعامل گروه سایپا خاطر نشان کرد: محصولات گروه ایکس ۲۰۰ سایپا با قیمتی در حدود ۲۴ تا ۳۰ میلیون خواهد بود که با احتساب تورم سال های بعد این محصولات در رنج قیمتی محصولات ایکس ۱۰۰ خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر