1

رحمانی فضلی: اقتصاد را بر مبنای مذاکره تنظیم نکرده‌ایم

  • کد خبر : 148317
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

وزیر کشور درباره مذاکرات ۱+۵ نیز گفت: اقتصاد کشور را بر مبنای اثرگذاری مذاکره تنظیم نکرده‌ایم و برای هر شرایطی از قبل آمادگی داشتیم.

افق/عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور ظهر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه گردهمایی استانداران کشور در وزارت کشور درباره جلسه امروز استانداران و مسئولان بانک‌های خصوصی و دولتی گفت: در جلسه امروز وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی و فعالان اقتصادی و مسئولان بانک‌ها حضور داشتند که استانداران مسائل و مشکلات خود را در ارتباط با تعامل با بانک‌ها مطرح کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه پیشنهاداتی مطرح شد تا با  استفاده از ظرفیت‌های موجود قانونی و یا ظرفیت‌های بودجه‌ای منابع مالی را برای استان‌ها لحاظ کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: منابع مالی از عناصر سرمایه‌گذاری و توسعه استان‌ها است و استان‌ها در توازن و تعادل مناسبی به سر نمی‌برند و از لحاظ توسعه‌ای عقب‌مانده هستند که باید گام‌های بلندتری در جهت توسعه آنها برداشته شود.

رحمانی فضلی افزود: یکی از الزامات توسعه منابع مالی است که امیدواریم با این نشست‌ها کمک لازم صورت پذیرد.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که اختصاص بودجه به استان ها دچار مشکل است و اختصاص منابع نبوده گفت: این موضوع را قبول داریم نه می‌خواهیم منطق اختصاصی تخصیص منابع را نادیده بگیریم و نه ظرفیت و توانمندی نادیده گرفته شود.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: دولت باید مبتنی بر تخصیص منابع و ظرفیت توانمندی استان‌ها به مناطق کمتر توسعه یافته اهتمام کند و البته سیاست آقای روحانی هم بر همین مبنا است و این موضوع جزو محورهای بودجه ۹۴ و برنامه ششم است.

وی اضافه کرد: البته مناطقی که نیاز به کمک بیشتری دارد باید در قالب تسهیلات و یا بخشودگی مالیات با آنها رفتار شود.

فارس/وزیر کشور درباره تاثیر مذاکرات اخیر در اقتصاد کشور گفت: ما اقتصاد کشور را بر مبنای اثرگذاری مذاکره تنظیم نکرده‌ایم و برای هر شرایطی از ابتدا آمادگی داشته‌ایم و این چند سال بر همین مبنا  انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: اگر مذاکرات منجر به گشایش‌هایی باشد برای به کارگیری آن گشایش‌ها در اقتصاد برنامه‌ریزی صورت گرفته و اگر هم وضعیت ادامه پیدا کند باز مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و فعال کردن ظرفیت‌ها مسیر را طی می‌کنیم.

وزیر کشور درباره پرسشی مبنی براینکه خبر تغییر استانداران آیا صحت دارد یا خیر گفت: چنین چیزی شایعه است و تغییر استانداران در کشور وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148317

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر