2

نخستین زن ایرانی دو ماراتن جهان

  • کد خبر : 148590
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

الهه فاخر، بانوی دونده فارسی نخستین زن ایرانی است که مسافت ۴۲ کیلومتری دو ماراتن جهان را در ترکیه با موفقیت پشت سرگذاشت.

، الهه فاخر گفت: در مسابقات جهانی ترکیه هیچ کس باور نمی کرد که بتوانم به خط پایان برسم و برخی نیز پیش بینی می کردند که بیشتر از ۱۰ کیلومتر نتوانم دوام بیاورم و زمانی که موفق شدم مسافت ۴۲ کیلومتری را طی کنم همه انها متعجب شدند.
وی افزود: در این مسابقات بزرگترین دوندگان زن ماراتن دنیا که اکثرا از کشور های افریقا و امریکا بودند، حضور داشتند از این رو از همان ابتدا تصمیم گرفتم که به آنها ثابت کنم زنان ایرانی می توانند در سخت ترین شرایط کارهای بزرگی انجام دهند.
فاخر ادامه داد: از آنجا که فلسفه دو ماراتن، استقامت است این رشته سخت را انتخاب کردم و حدود ۱۲ سال است که فعالیت دارم وبرغم محدودیت هایی که برای تمرین بانوان در این رشته وجود دارد اما دلسرد نشدم و به کارم ادامه دادم.
این بانوی دونده استقامت بیان داشت: برای شرکت در مسابقات جهانی نتوانستم به خوبی تمرین کنم چرا که در شهرستان فسا محل مناسبی وجود ندارد که بتوانم تمرین کنم ضمن اینکه با هزینه شخصی روانه این مسابقات شدم و امیدوارم این موفقیت باعث شود مسوولان حمایت بیشتری کنند.
وی افزود: مدرک کارشناسی رشته روانشاسی دارم و اکنون هم بیکارم و وعده های برخی از مسولان به ویژه نماینده فسا در مجلس هنوز عملی نشده است.
فاخر ادامه داد: تا کنون در چندین مسابقه ماراتن خارجی در مسافت های ۱۴، هشت و سه کیلومتر شرکت کردم و در تایلند مقام اول را کسب کردم و در امارات نیز پنجم شدم.
فاخر افزود: حدود دو ماه دیگر باید خود را برای مسابقات جهانی که در کشور امارات برگزار می شود اماده کنم و امیدوارم در این مسابقات نیز بتوانم برای کشورم افتخار کسب کنم و هدفم سربلندی کشورم است.
وی گفت: اگر به من اعتماد کنند و حمایت نمایند قول می دهم در مسابقات جهانی دبی مقام شایسته ای برای کشورم به دست بیاورم.
فاخر از حمایت مدیر کل ورزش و جوانان و هیات دو میدانی فارس نیز تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه، کمانه مدیرکل ورزش و جوانان فارس خود از قهرمانان دو و میدانی است و بخوبی مشکلات قهرمانان و ورزشکاران را درک می نماید اما دست اداره کل خالی است و امیدوارم دیگر مسوولان استان کمک نمایند و مهمترین دغدغه ام که شغلی است را حل نمایند.
وی بیان داشت: از انجاکه در شهرستان فسا زندگی می کنم و این شهرستان محلی برای تمرین کردن این رشته وجود ندارد بناچار هفته ای سه روز به شیراز سفر می کنم و تمرینات خود را در پیست حجاب دنبال می نمایم و جا دارد از سیروس زارع مهذبیه رییس هیات دو و میدانی فارس که برای موفقیت دوندگان فارس تلاش زیادی می کند، تشکر نمایم.
وی افزود: نماینده فسا در مجلس وعده هایی دادند که تا کنون محقق نشده است و امیدوارم یک روزی این وعده ها عملی شود و از شعار به عمل در اید.
فاخر افزود: از انجا که دو ماراتن انسان ها مقام می کند اینقدر این رشته را ادامه می دهم تا در مارتن پیدا کردن شغل هم موفق شوم و با توکل به خداوند و اراده ای که دارم دست از تلاش برنمی دارم و هدفم اثبات شایستگی های زن ایرانی در جهان است و برای رسیدن به آن هزینه می کنم. –

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148590

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر