2

نقش هاشمی و روحانی در بسط گفتمان اعتدال‌گرایی!

  • کد خبر : 148600
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶

هاشمی و روحانی به صورت غیر مستقیم می‌توانند در مجلس دهم تاثیرگذار باشند و اعتدال گرایان هر دوجناح را برای انتخابات ترغیب کنند. محمدرضا راه چمنی: تا انتخابات اسفند ۹۴، چیزی بیش از یک سال باقی است و  احزاب و گروه‌های سیاسی کشور از جمله  اصلاح‌طلبان فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. در همین راستا جریان […]

هاشمی و روحانی به صورت غیر مستقیم می‌توانند در مجلس دهم تاثیرگذار باشند و اعتدال گرایان هر دوجناح را برای انتخابات ترغیب کنند.
محمدرضا راه چمنی: تا انتخابات اسفند ۹۴، چیزی بیش از یک سال باقی است و  احزاب و گروه‌های سیاسی کشور از جمله  اصلاح‌طلبان فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. در همین راستا جریان اصلاحات در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی حضوری فعال و پر رنگی  خواهد داشت که  مهمترین هدف آنها نیز انسجام و اتحاد و رسیدن به لیستی مشترک است.

سیاست اصلاح طلبان برای انتخابات بعدی مجلس این است که متحد عمل کنند تا بتوانند لیستی واحد برای انتخابات مجلس ارائه دهند، این موضوع برای اصلاحات یک سیاست کلی است. باتوجه به این موضوع که اصلاح طلبان و دیگر احزاب سیاسی به دنبال رسیدن به وحدت هستند حزب محوری را جایگزین فرد محوری کرده اند، آنان به دنبال تجربه خوب انتخابات ریاست‌جمهوری و رسیدن به پیروزی هستند.

۴۰ حزب و  گروه اصلاح‌طلب در حال فعالیت هستند که تعدادی از آن‌ها در شورای هماهنگی و تعدادی نیز در جبهه اصلاحات مشغول فعالیت‌اند. گروهی دیگر نیز هستند که در این دو دسته قرار نمی‌گیرند، طبیعی است که برای رسیدن به وحدت و انسجام، چهره‌های بزرگ اصلاح‌طلب همچون سیدمحمدخاتمی، سید هادی خامنه‌ای و محمدرضاعارف این گروها را راهنمایی و هدایت می‌کنند.

در این میان شخصیت آیت‌الله هاشمی نیز دارای جایگاه ویژه ای است. مدت‌هاست که گروهی به دنبال این هستند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به یک گروه و جریان خاص منتسب کنند و بنده نیز بارها اعلام کرده ام آقای هاشمی یک شخصیت فراجناحی است که پایگاه خوبی هم میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دارد، همچنین ایشان از اعتدال و نفوذ بالایی در میان احزاب سیاسی جامعه برخوردار هستند.

آقای روحانی نیز شخصیتی مانند آقای هاشمی دارند. درست است که وی ریشه‌ اصولگرایی دارد و از جامعه روحانیت مبارز است، اما گفتمان و عملکرد اصلاح طلبی دارند و در میان اصولگرایان و اصلاحات از جایگاه خوبی نیز برخوردار است.

در خصوص انتخابات آینده مجلس و اینکه چه ‎کسانی بر ورود نمایندگان به پارلمان نقش خواهند داشت را نمی‌توان به طور صریح اعلام کرد، اما باید گفت که رئیس‌جمهور نمی‌تواند به صورت مستقیم دخالتی در این امر داشته باشد اما ممکن است در جریان ائتلاف شرکت کند. لذا آیت‌الله هاشمی و حجت‌السلام حسن روحانی به صورت غیر مستقیم می‌توانند در مجلس دهم تاثیرگذار باشند و اعتدالگرایان هر دوجناح را برای انتخابات  ترغیب کنند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر