3

۵۰ درصد مدارس تهران نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی

  • کد خبر : 148664
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

استاندار تهران با بیان اینکه نزدیک به ۵۰درصد مدارس تهران نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی هستند، اظهار کرد: امسال تلاش بسیاری کردیم تا با کمبود کلاس درس روبرو نشویم اما برای سال آینده نگرانیم.

حسین هاشمی در شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه عفاف شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه تهران بر روی کمربند زلزله قرار داد و توجه به این موضوع اجتناب‌ناپذیر است، گفت: کشوری در برابر حوادث غیرمترقبه آمادگی دارد که به مردمش آموزش داده باشد.

وی ادامه داد: باید در قالب مانورها اطلاع‌رسانی به مردم داشته باشیم تا بدانند چگونه با زلزله مقابله کنند و از این طریق عوارض را به حداقل برسانیم.

استاندارتهران با بیان اینکه استان تهران دارای ۱۳ میلیون جمعیت است که اگر جمعیت استان‌های اطراف را هم در نظر بگیریم، با یک تراکم جمعیتی ۲۰ میلیونی مواجه هستیم، اظهار کرد: هنوز هم درخصوص مقابله با زلزله گرفتاریم. استان تهران یک ستاد بحران دارد که بسیار مدرن بوده و امکانات به روزی در اختیار این مرکز است، اما فقط جوابگوی یک جمعیت ۵۰۰ هزار نفری است.

۵۰ درصد مدارس تهران نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی

هاشمی تاکید کرد: نمی‌توانیم بی‌خیال باشیم و باید کاری کنیم که آسیب‌های ناشی از زلزله احتمالی در تهران به حداقل برسد، فقط نزدیک به ۵۰ درصد مدارس تهران باید نوسازی و مقاوم‌سازی شوند.

وی در ادامه به پروژه‌های مسکن مهر اشاره و عنوان کرد: باید ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران تحویل شود، در دولت قبل برج‌های چوب‌کبریتی ساختند و امکاناتی چون مدرسه را در آن پیش‌بینی نکردند و حالا تحویل این مسکن‌ها به گردن دولت یازدهم افتاده است. باید ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت مدارس جدید تخصیص داده شود. همچنین ۲۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس در نظر گرفته شود.

نگران کمبود کلاس درس در سال آینده هستیم

استاندار تهران افزود: امیدواریم با کمک مردم روند نوسازی مدارس تسهیل شود، چراکه گنجاندن این ۳۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه دولتی هم دشوار است. هرچند بودجه آموزش و پرورش ۲۵ درصد افزایش یافت اما این بودجه محدود بود اما امسال تلاش کردیم تا به کمبود کلاس‌های درسی روبرو نشویم، اما برای سال آینده نگرانیم.

هاشمی به وضعیت نامناسب برج‌ها و آپارتمان‌های ساخته شده در تهران در صورت وقوع زلزله اشاره و عنوان کرد: ما در شهر تهران، خیابان‌های شش متری داریم که آپارتمان‌های ۵ و ۶ طبقه در دو طرف آن ساخته شده است. از سوی دیگر خیابان‌های ۳۰ متری هم داریم که برج‌های ۲۰ و ۳۰ طبقه در دو طرف خود را شاهدند. اگر زلزله اتفاق بیفتد، آسیب وارد شده به هر دوی این منازل یکی است. بنابراین می‌طلبد که آموزش‌ها بیش از پیش مستمر شود تا اگر کمبود و مشکلی درخصوص مقاوم‌سازی داشتیم حداقل مهارت مردم را بالا برده باشیم که بدانند چگونه با زلزله مقابله کنند.

اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز اظهار کرد: برگزاری مانورهای زلزله این آمادگی و آگاهی را ایجاد می‌کند تا در پی آن با ارتقای مهارت‌ها، آسیب‌های ناشی از حوادث به حداقل برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ابراز امیدواری کرد تا چند سال آینده همه مدارس تهران به لحاظ فضای فیزیکی و دانش مدیریت، به مدارس ایمن تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عشقی قائم مقام پژوهشگاه زلزله‌شناسی نیز با بیان اینکه مدرسه دخترانه عفاف اولین مدرسه است که ارزیابی ایمنی ساختمان آن انجام شده است، اظهار کرد: تا سال آینده مدارس را از این جهت ارزیابی می‌کنیم.

قائم مقام پژوهشگاه زلزله‌شناسی افزود: به خیرین مدرسه‌ساز پیشنهاد دادیم که تا بهسازی لحظه‌ای مدارس نیز کمک کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر