2

اقتدار موشکی ایران آمریکا را پای میز مذاکره کشاند

  • کد خبر : 149918
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ادعای آمریکا در تاثیر تحریم‌ها بر آغاز مذاکرات یک دروغ بزرگ است، تصریح کرد: اقتدار نظامی و موشکی ایران به مرحله ای از بازدارندگی رسیده است که آمریکا را به میز مذاکرات کشانید.

سردار یدالله جوانی در گفت و گو با خبرنگارسیاسی میزان در مورد ادعای آمریکایی ها مبنی براینکه تحریم ها باعث شده است ایران پای میز مذاکرات بیاید، اظهار کرد: ادعای آمریکا در این مورد یک دروغ بزرگ است؛ چرا که غربی ها عادت دارند دروغ های بزرگ بگویند.

وی با اشاره به سابقه ۱۰ ساله مذاکرات هسته ای، تاثیر تحریم ها را در جدی تر شدن مذاکرات ناچیز عنوان کرد و افزود: فرایند تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران به زعم خودشان در چند سال اخیر بوده است، پس چطور ممکن است که فرایند ۱۰ ساله آغاز اولیه مذاکرات از آن تاثیر پذیرفته باشد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه بابیان اینکه ایران از۱۰ سال پیش با اقتدار وارد مذاکرات هسته ای شده است، اظهار کرد: آمریکایی ها در ابتدا انجام هرگونه مذاکره با ایران را منوط به تعلیق کامل فرایند هسته ای در ایران می کردند.

وی ادامه داد: بر خلاف رویه گذشته، آمریکا و غرب در حال حاضر با صحه گذاشتن بر حق هسته ای ایران به صورت جدی وارد مذاکرات شده اند. پس این نشان می دهد تحریم ها در این ۱۰ ساله تاثیری بر مذاکرات نداشته و تنها به پیشرفت ایران در برخی حوزه ها نظیر حوزه های نظامی و دفاعی منجر شده است.

سردار جوانی بلااثر بودن تحریم ها و همچنین پیشرفت های روزافزون هسته ای و نظامی ایران را از عوامل تاثیر گذار در آغاز مجدد و جدی مذاکرات در سال های اخیر خواند و تصریح کرد:آمریکایی ها در گذشته با زبان تهدید و مطرح کردن گزینه های روی میز با ایران سخن می گفتند و حتی شرط هایی را هم می گذاشتند، اما درحال حاضر حتی لحن آن ها نیز در این زمینه تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به تغییر رفتارها و لحن سخن گفتن ها با جمهوری اسلامی ایران، آمریکایی ها و تمامی کسانی که سابقه مذاکرات را دنبال می کنند بر این موارد اذعان دارند و می دانند که زبان تهدید برای مذاکره با ایران دیگر بلااثر است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در حال حاضر اقتدارموشکی، نظامی و دفاعی ایران به حدی بالایی از بازدارندگی رسیده است، خاطر نشان کرد: این اقتدار نظامی ایران است که آمریکا را به پای میزمذاکرات کشیده است و نه تحریم های بلااثر غرب.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=149918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر