2

هیات‌های ایران و آمریکا ظهر دوشنبه در ژنو دیدار می‌کنند

  • کد خبر : 149954
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳

هیأت مذاکره کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی سید عباس عراقچی برای مذاکره با ۱+۵ بامداد دوشنبه راهی ژنو می‌شود.

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در حالی در ژنو برگزار می‌شود که محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در آن حضور ندارند.

براساس اعلام مقامات دو طرف گفت‌و‌گوهای دو جانبه ایران و آمریکا نیز از فردا دوشنبه آغاز و در روز سه‌شنبه نیز ادامه پیدا می‌کند. هم‌چنین هیأت مذاکره کننده ایران با نماینده فرانسه در گروه ۱+۵‌ نیز احتمالا روز سه‌شنبه دیدار می‌کنند. رایزنی‌های ایران و ۱+۵‌ در روز چهارشنبه نیز برای جمع‌بندی گفت‌وگوها و تبادل نظر میان طرف‌ها ادامه خواهد یافت.

هیأت مذاکره کننده ایران متشکل از سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی‌نژاد، داوود محمدنیا ، محمد امیری، حسین زمانی‌نیا و یک کارشناس حقوقی است.

هم‌چنین وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا سرپرستی هیأت مذاکره کننده آمریکا در گفت‌و‌گوهای دو روزه دو جانبه با هیأت ایرانی را بر عهده دارد.

ویلیام برنز در این دور از مذاکرات حضور ندارد.

به گزارش ایسنا، اولین دور گفت‌و‌گوهای دو جانبه ایران و آمریکا در سطح معاونان وزیر خارجه ظهر روز دوشنبه انجام می‌شود. این رایزنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس توافق دو طرف در آخرین دور گفت‌و‌گو در وین قرار شد کارشناسان و معاونان ایران و ۱+۵ در ماه دسامبر برای ادامه بررسی‌ها در سطح سیاسی، فنی و کارشناسی با یکدیگر ملاقات کنند. مذاکرات ایران و ۱+۵‌ بر سر رسیدن به یک توافق جامعه پس از یک سال تلاش بدون رسیدن به این هدف پایان یافت اما مذاکرات برای یک دوره هفت ماه تمدید شد. با این حال دو طرف سعی دارند گفت‌و‌گوها را در گام اول برای رسیدن به یک توافق کلی در سه تا چهار ماه آینده به نتیجه برسانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=149954

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر