1

نوبخت: بدون نفت هم می‌توانیم کشور را اداره کنیم

  • کد خبر : 150140
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر نفت را از اقتصاد کشور جدا کنیم کشور قابل اداره است، گفت: تعدادی از مراکز تحقیقاتی در عرصه بازار نفت پیش بینی کرده اند که سال آینده قیمت نفت ۸۲ یا ۸۳ دلار باشد.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت  امروز سه شنبه در حاشیه جشن روز پژوهش در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر گفت: در بودجه کل کشور کمتر از یک سوم منابع ما ناشی از منابع نفتی است که اگر این هم حل شود، می توانیم با صرفه جویی و استفاده از دیگر ظرفیت ها کشور را اداره کنیم.

سخنگوی دولت افزود: قاطعانه اعلام می کنم که منابع داخلی آنقدر هست که اگر نفت را از اقتصاد جدا کنیم، هر چند سختی های خاص خود را دارد اما کشور قابل اداره است و مسیر رشد اقتصادی و رفاه مردم را طی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همانطور که ملاحظه کردید در چند ماه اخیر با وجود کاهش قیمتها از رشد اقتصادی منفی به رشد مثبت رسیدیم و این روند می تواند ادامه داشته باشد، تصریح کرد: ایران بیش از ۳۰ سال است که به این موضوع ها عادت دارد و کشور به پیش رفته است.

نوبخت افزود: ایران از اهداف و مسیر توسعه ای خود دست نمی کشد و ظرفیت های داخلی آنقدر داریم که می توانیم مسیر توسعه را طی کنیم. بر اساس آماری که تا دیروز بدست آورده ایم تاکنون بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان با همین منابع تقلیل یافته برای سرمایه گذاری طرحهای عمرانی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه فشار کاهش قیمت نفت به خود این کشورها نیز برمی گردد، گفت: کشورهای عربی که در جهت کاهش قیمت و افزایش تولید و تخفیف های ویژه گام برمی دارند و فکر می کنند به جمهوری اسلامی ایران فشار وارد می شود، در واقع خودشان هم زیان می کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با ذکر این مطلب که باید بدانیم که بازار نفت بازاری کاملاً سیاسی است، گفت: تردید نداشته باشیم آنچه که در بازار نفت صورت می گیرد برگرفته از اغراض سیاسی است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در بودجه امسال نیز با اعداد کمتر از قیمتهای فعلی نفت می توانیم بودجه را جمع کنیم، افزود: قیمت نفت در بودجه برخی کشورها ۸۰ ، ۷۳ ، ۶۵ و ۶۰ دلار پیش بینی شده است، تعدادی از مراکز تحقیقاتی در عرصه بازار نفت پیش بینی کرده اند که سال آینده قیمت نفت ۸۲ یا ۸۳ دلار باشد. به همین دلیل ما نیز در بودجه سال آینده قیمت نفت را حدود ۷۲ دلار پیش بینی کرده ایم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150140

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر