1

فانی: در آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش‌آموز پرسشگر هستیم

  • کد خبر : 150148
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵

وزیر آموزش و پرورش، ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی را از اولویتهای دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: ما در آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش‌آموز پرسشگر هستیم که به راحتی از پدیده‌های پیرامون خود نگذرد.

علی‌اصغر فانی امروز در شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان این که گام اول در حل هر مساله، شناخت آن است، گفت: دانش‌آموزان ما برای این که بتوانند مسائل پیرامون خود را حل کنند، باید ابتدا مساله را بشناسند.

وی افزود: چند سالی است که در دوره ابتدایی جشنواره جابربن‌حیان برگزار می‌شود و در تابستان امسال نیز شاهد تقدیر از برگزیدگان این جشنواره بودیم و امروز نیز شاهد برگزاری جشنواره دانش‌آموزی جوان خوارزمی هستیم و این نشان دهنده نوآوری دانش‌آموزان ما است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که پژوهش‌ سراهای دانش‌آموزی نقش موثری در پرورش روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان داشته است، گفت: در حال حاضر ۴۰۱ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور وجود دارد که تا پایان دولت یازدهم به ۷۵۲ پژوهش‌سرا افزایش می‌یابد.

ایسنا/وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با حضور جوانان زیر ۳۰ سال گفت: هر چه آموزش وپرورش در تقویت این موضوع تلاش کند و خروجی‌های پرسشگر آموزش و پرورش تقویت شوند یقینا دانشگاه‌ها از وجود دانشجویانی با توانمندی بالاتر برخوردار خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه با اشاره به اولویت‌های این وزارتخانه در دولت جاری گفت: ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی یکی از اولویتهای ما به شمار می‌رود و یقینا جشنواره خوارزمی یک عامل مهم انگیزشی برای دانش‌آموزان و تحقق سیاست ارتقاء کیفیت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150148

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر