2

وزیر بهداشت: مجوز استخدام پرستاران را پیگیریم

  • کد خبر : 150231
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰

وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای رضایت‌مندی مردم انجام می‌دهد و امیدواریم عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.

دکتر سیدحسن هاشمی پس از بازدید از بیمارستان در حال تحویل شهید چمران سروآباد، در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط جغرافیایی خاص مریوان، سردسیر بودن این منطقه و مشکلات مربوط به راه‌های مواصلاتی و عبور و مرور گفت: ساخت بیمارستان ۲۰۰ یا ۳۰۰ تختخوابی در مریوان باید از سال‌ها پیش کلید می‌خورد و بودجه‌ها و اعتبارات لازم برای ساخت آن پیش‌بینی می‌شد.

وزیر بهداشت قول مساعد داد که موضوع ساخت و تکمیل بیمارستان جدید در مریوان را در قالب تصمیمات هیات وزیران پی‌گیری کند و همچنین وضعیت امکانات درمانی این منطقه را به رییس جمهور گزارش کند.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ هزار شهید در این استان در دوران دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای رضایت‌مندی مردم انجام می‌دهد و امیدواریم عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا برنامه‌ای برای جذب و استخدام پرستاران وجود دارد، گفت: مجوز استخدام پرستار در اختیار دولت است و در طی یک سال و نیم گذشته این موضوع را از مجلس و دولت پی‌گیری نموده‌ایم و به محض این که مجوز صادر شود، پرستاران جدید استخدام خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر کمبود زیادی در زمینه نیروی پرستاری داریم گفت: تا زمان صدور مجوز استخدام برای جذب پرستار، در قالب برنامه تحول نظام سلامت ۱۶ هزار پرستار به صورت خرید خدمت و در قالب شرکتی به کار گرفته می‌شوند تا مشکلات فوری این حوزه برطرف شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به نقش خیرین در ارتقای شاخص‌های سلامت گفت: از خدمات و اقداماتی که خیرین در حوزه سلامت داشته‌اند بسیار ممنون و سپاسگزار هستیم و کاری که آنان در این حوزه انجام داده‌اند بهترین ذخیره زندگیشان است.

ایسنا/بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل بیشتر با خیرین و مشارکت‌های مردم نهاد در وزارتخانه، شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین حوزه سلامت کشور باشیم.

گفتنی است: بیمارستان شهید چمران سروآباد از پروژه‌های مسکن و شهرسازی بوده و هنوز به طور کامل تحویل دانشگاه علوم پزشکی نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150231

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر