1

آمادگی ایران برای مداوای مجروحان اقدام تروریستی پیشاور

  • کد خبر : 150252
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

وزیر امورخارجه کشورمان طی یک تماسی تلفنی با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی پبشاور با مردم و دولت پاکستان و خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان عصرروزچهارشنبه ۲۶ آذرماه طی یک تماسی تلفنی با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی پبشاور و ابراز همدردی با مردم و دولت پاکستان و خانواده های قربانیان اظهار داشت: اگرچه قربانی شدن جان افراد بی گناه همواره دردناک است لیکن کشته شدن نوجوانانی که می توانند آینده ساز یک کشور باشند تالم وارده را مضاعف می سازد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس سیاست راهبردی خود مبنی بر محکومیت هرگونه اقدام تروریستی و همچنین با توجه به روابط مودت آمیز دوستانه و احساسات برادرانه نسبت به دولت و ملت پاکستان،حادثه پیشاور را به شدت محکوم می نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: اینجانب از طرف خود و همچنین به نیابت از دولت و ملت ایران با دولت و ملت پاکستان و بویژه خانواده ها و بازماندگان قربانیان حادثه ابراز همدردی می کنم و آمادگی داریم در خصوص مداوا و معالجه مجروحین حادثه، هرگونه کمک لازمی را به عمل آوریم.
دکتر ظریف با اشاره به عملیات تروریستی مذکور ابراز داشت: معتقدیم چنین حوادثی از سوی دشمنان پاکستان و کل منطقه و با هدف ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در آن کشور صورت می گیرد. دشمنان اسلام با چنین اقداماتی به دنبال بدنام کردن دین مقدس و مبین اسلام هستند و در جهت منافع دشمنان اسلام عمل می نمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با پاکستان و همچنین سایر کشورهای منطقه در جهت مقابله با افراط گرایی و ریشه کن سازی تروریسم در منطقه تاکید کرد.
سرتاج عزیز نیز در این گفتگوی تلفنی از ابراز همدردی دولت و ملت ایران در این حادثه قدردانی کرد و افزود: همکاری های دوجانبه و منطقه ای را موثرترین راه برای مقابله با گروههای تروریستی و افراط گرا دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150252

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر