1

کسی با آرم لائیک و بی دین بودن و با نشان تساهل و تسامح نمی تواند به قدرت برسد

  • کد خبر : 150355
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱

مردم ۳۵ سال تجربه نظام و دشمنی امریکا را دارند و اگر امروز عده ای بخواهند کاری کنند که دشمن لبخند بزند بدانند در برابر بینش این مردم، آنها چهره خائن پیدا خواهند کرد، در این مملکت کسی با آرم لائیک و بی دین بودن و با نشان تساهل و تسامح نمی تواند به قدرت برسد و ولایتی که در راس نظام است همان ولایتی است که ۲۰ میلیون انسان را در کربلا آورد.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر جمعه در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی و در آخرین جمعه ماه صفر گفت: امام حسین در آن روز آخر که اصحاب آماده قتال شدند،  در بین تمام چیزهایی که بیان کردند، نکته ای را متذکر شدند که هم برای شهدا و هم برای اهل بیتی که بنا بود مسیر انقلاب را تداوم ببخشند نقشه راه بود و هم برای انسان های آینده که بنا است به کربلا ملحق شوند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: امام حسین (ع) فرمودند دنبال دو چیز باشید، یکی صبر و مقاومت، واین دو را با هیچ چیز از دست ندهید و با هیچ چیز معامله نکنید؛ خود را دست پایین نگیرید و در راه این مقاومت مجاهده کنید و با همه وجود پای هدف بایستید.

وی افزود: دو ماه محرم و صفر عزاداری کردیم، برای مظلومیت امام حسین اشک ریختیم، و این دو ماه اگر این دو اکسیر اعظم صبر و جهاد در زندگی ما و در همه مسائل انقلابی ما نهادینه نشده باشد ما کربلائی و حسینی نیستیم و اگر توانستیم در سایه این دو ماه این دو ویژگی را نهادینه کردیم، می توان گفت که ما حسینی هستیم.

راهپیمای اربعین نمایشگاهی با نقشه راه امام حسین بود

خطیب جمعه مشهد گفت: آن چیزی که امسال در اربعین امام حسین اتفاق افتاد، با این پیاده روی عظیم و با این حرکت چند میلیونی، در حقیقت یک نمایشگاهی با نقشه راه امام حسین بود، یعنی در این راهپیمایی دنیا دید که بچه نوزاد را در کالسکه گذاشتند و یا در آغوش مادر هفتاد کیلومتر را با ذکر یا حسین مردم طی طریق کردند.

آیت الله علم الهدی افزود: ما یک مانور قدرت نرم به دنیا نشان دادیم، و فهماندیم این دو عصاره در ما زنده است، چه آن پیاده روی و چه پیاده روی به سمت حرم امام رضا، مانور قدرت نرم است و این خیلی ارزش دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آن لحظه اولی که چشم زائران به ضریح امام حسین، و یا زردی گنبد امام رضا می افتد همه چیز را فراموش می کنند، البته این عزیزان فقط گرما و سرما را دیدند اما دیگر شما را تازیانه نزدند، بچه های شما در بیابان ندواندند اما یک قافله تمام این رنج ها را در طول تاریخ دیده است.

پیاده روی اربعین مانور نرم قدرت بود

خطیب جمعه مشهد گفت: دشمن به این نتیجه رسیده است که با رویارویی نظامی نمی تواند با ایران مقابله کند و ۸ سال دفاع مقدس به آن ها قدرت ما را فهماند و دیگر جرأت ندارند کاری کنند، اما قصد دارد سفره اسلام را از زیر پای ما بکشد و این پیاده روی اربعین مانور نرم قدرت بود که در پیاده روی امام هشتم این مانور ادامه دارد و به دشمن نشان می دهد که قدرت نرم ما آنقدر زیاد است که دشمن نمی تواند سفره دین را از زیر پای ما بکشد.

وی ادامه داد: باید این واقعیت را بدانید که دقیقا موضع دشمن چیست، اگر بعضی جریان سیاسی قدرت طلب در صدد این هستند که با دشمن همدست شوند و عامل اجرایی قدرت نرم دشمن در داخل کشور و مخصوصا مراکز حساس نخبه پروری یعنی دانشگاه ها شوند باید بدانند در برابر آنها قدرت نرم اسلامی وجود دارد که نمونه آن پیاده روی اربعین است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مردم ۳۵ سال تجربه نظام و دشمنی امریکا را دارند و اگر امروز عده ای بخواهند کاری کنند که دشمن لبخند بزند بدانند در برابر بینش این مردم، آنها چهره خائن پیدا خواهند کرد، در این مملکت کسی با آرم لائیک و بی دین بودن و با نشان تساهل و تسامح نمی تواند به قدرت برسد و ولایتی که در راس نظام است همان ولایتی است که ۲۰ میلیون انسان را در کربلا آورد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: وابستگی به رهبر نمود آن پیاده روی اربعین بود. این که اکثر آنها گرسنه و تشنه بودند اما عکس رهبر ایران را در دست داشتند. یعنی قصد داشتند بگویند شما اربعین را دیدید، این مردم ولایی هستند و اگر کسی بخواهد هر روز یک ترانه ای را به عنوان لیبرال دموکراسی مطرح کند باید بداند که با این کار به قدرت نمی رسد.

نوع تغذیه در سعادت و شقاوت تاثیرگذار است

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش و در ادامه سلسله مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی گفت: آیه شریفه “فلینظر الانسان الی طعامه” در سوره عبس امر می کند انسان ها در طعام خود تامل کنند و بیاندیشند، اندیشیدن در تغذیه از سه جهت، جهت اول اهمیت آن در سعادت و شقاوت بر حسب توجه به مال حرام و حلال قابل توجه است.

وی ادامه داد: جهت دوم تامل در نوع غذا است، اینکه مواد غذایی باید اکثرا از چه چیزی درست شود؟ و جهت سوم شیوه غذا خوردن است، در سوره عبس دو نکته تفسیری وجود دارد.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: در آیات بعد خداوند می فرماید ما آب را نازل کردیم، زمین را شکافتیم و از آن حبوبات، انگور، سبزیجات، زیتون و نخل را به وجود آوردیم که هر کدام دارای یک محوریتی هستند.

وی بیان کرد: خداوند در ادامه فرمود باغات بزرگی را نیز بوجود آوردیم و چراگاه هایی را نیز آماده کردیم که هم شما و هم چهارپاهایتان از آن استفاده کنید، عده ای می گویند این آیه عطف بیان است و عده ای معتقدند خدا می فرماید این که خداوند می فرماید انسان به غذای خود بینگرد و بعد در آیه های بعد این موار را مطرح می کند؛ یعنی غذای انسان این موارد است و انسان باید بیشتر از روئیدنی های زمین استفاده کند و بیشتر از گیاهان غذیه کند.

امام جمعه مشهد افزود: چیزی که هم غذاست و هم دواست در روئیدنی ها و گیاهان است؛ این نوع غذا در اسلام مشخص شده است و  نکته بعدی جهت و آداب تغذیه است، خود غذا خوردن از نظر اسلام آدابی دارد و ما باید آداب تغذیه اسلامی را به عنوان یک اصل فرهنگی رعایت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام مجتبی می فرمایند در سفره و آداب سفره دوازده خصلت است، و بر هر مسلمان واجب است این دوازده خصلت را بشناسد و ایشان آن را به عنوان یک واجب قطعی به ما اعلام می کند.

آیت الله علم الهدی به تشریح این حدیث پرداخت و افزود: چهارتا از این دوازده تا، واجب، چهار تا مستحب و چهارتا ادب و اخلاق سفره است، اما آن چهارتایی که واجب است، اولا آدم بداند چی می خورد، این غذایی که جلوی آن گذاشتند چی هست؟ متاسفانه بعضی وقت ها آدم ها با غذایی رو برو می شوند که نمی دانند این چیست؟ به عنوان یک غذایی که فرنگی است اما از هیچ چیز آن اطلاع نداریم نباید بخوریم.

خطیب جمعه مشهد گفت: دومین خصلت رضا است، غذایی بخور که خوشت بیاید و غذایی که بدت می آید نخور، در این غذا بسم الله بگو چون این غذا می خواهد ماده سلول سازی بدنت شود این غذا یک منبعی است برای این که سلول های بدن تو ساخته شود و با این بدن اطاعت پروردگار داشته باشید.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: خصلت چهارم، شکرگزاری است، معمولا آخر سفره می گویند در حالی که باید هم اول غذا و هم آخر غذا شکر ار انجام داد، زیرا با لطف پروردگار این مواد غذایی تهیه شده است  بین یک انسان با یک حیوان باید تفاوت داشت باشد ان حیوان سرش پای است و نمی داند چه می خورد اما من اسنان باید خدا را شکر کند.

وی بیان کرد: امام حسن در ادامه فرمود، چهار چیزی که مستحب است، وضو گرفتن قبل از غذا خوردن است، این کار صرف نظر از این که یک نوع تطهیر است یک تلقین نفسانی در جهت پاک شدن باطن از هر رجسی است، وقتی سر سفره می نشینید، به طرف چپ بنشینید، اولا دستور اسلام این است که انسان غذا را با آرامش و نشسته بخورد، این که غذا را ایستاده و در حال چرخش در میز بخورید این ضد فرهنگ اسلام است.

امام جمعه مشهد افزود: اگر بناست با دست غذا بخورید همه را آلوده به غذا نکنید، این که امام می گوید مستحب است با سه انگشت بخورید به دلیل این است که همه انگشت ها را به غذا آلوده نکنید اگر نه با سه انگشت غذا خوردن مستحب نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در اینجا می تواند استناد کرد که با قاشق خوردن راحت تر است تا با دست خوردن، یک عده آدم متحجر می گویند با قاشق و چنگال غذا خودن حرام است از این روایت  پی می بریم که باید با قاشق غذا خورد.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر با انگشت غذا خوریدم حتما آن را بلیسیم و اگر با قاشق غذا خوریدم آن را تمیز کنیم، اگر قاشق تمیز باشد کسی چشمش افتاد ناراحت نمی شود و اگر قاشقی که از دهن در آمده و کثیف را کسی ببیند ناراحت شده و این خلاف اسلام است.

خطیب جمعه مشهد گفت: چهار خصوصیت است که جزو ادب سفره است، اول اینکه از جلو خودت غذا بخور، اگر با قاشق غذا می خوری باید کوچک باشد، در هنگام جویدن غذا باید غذا را خوب بجوی، این که انسان مانند جانواران غذا را تند تند بخورد خلاف اسلام است و مسئله بعد این است که غذا می خورید باید چشم به داخل سفره باشد و به صورت دیگران نگاه نکنید.

وی به مسئله کم خوردن نیز اشاره کرد و گفت: پیامبر فرمودند، غذا بخورید آب بیاشامید اما خوردن شما به اندازه نصف طرفیت شکم باشد، این خاصیت پیغمبری است که شکم پر نباشد و نصف اشتها بخورید، اگر بنا شد این آداب به این شکل در مسئله تغذیه اجرا شود کدام فرهنگ در دنیا است که چنین آداب اصیلی در تغذیه داشته باشد؟

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150355

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر