1

کشوری که بیشترین نیروی داعش را تامین کرده است

  • کد خبر : 150386
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

مراکش اعلام کرد داعش بیشترین سربازگیری را در این کشور داشته است. حدود ۲ هزار مراکشی در صفوف نیروهای داعش در عراق و سوریه می​جنگند.

تارنمای اشپیگل آنلاین اخیرا در گزارشی از رقابت و جنگ قدرت داعش با القاعده در کشورهای مسلمان خبر داده و نوشته بود که در چندین کشور عربی در ماه‌های اخیر شاخه‌های داعش تشکیل شده‌است. نفوذ داعش در مراکش، مصر، لیبی، الجزایر و یمن بیشتر می​شود و حتی عرصه را بر رقیبش القاعده تنگ​تر کرده است.

مقامات مراکشی تائید کردند که گروه داعش تابحال بیشترین سربازگیری را از میان نیروهای افراطی این کشور انجام می‌دهد. مصطفی رامید، وزیر دادگستری مراکش روز جمعه (۱۹ دسامبر / ۲۸ آذر) در مقابل نمایندگان مجلس این کشور صریحا گفت که در حال حاضر ۱۲۱۲ مراکشی در صفوف نیروهای داعش در عراق و سوریه می​جنگند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اگر بر این آمار تعداد مراکش​های مقیم کشورهای اروپائی هم اضافه شود، تعداد مراکشی​هایی که جذب داعش شدند بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تن خواد بود.

این مقام دولت مراکش تاکید کرد که قوانین ضد تروریسم در این کشور تشدید پیدا خواهد کرد. چند روز پیش پلیس اسپانیا و مراکش به یک شبکه تروریستی که زنان را جذب گروه داعش می​کرده است، ضربه زدند و تعدادی را دستگیر کردند.

به گزارش دویچه وله، افراد دستگیرشده متهم هستند با تأسیس شبکه‌ای در اینترنت، زنان را برای اعزام به مناطق بحرانی جذب می‌کردند. پلیس اسپانیا در یافتن ردپای این افراد از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150386

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر