4

همزمان با ۲۸ صفر ۸۰ تن آش صلواتی در شیراز پخت و توزیع شد

  • کد خبر : 150464
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

به رسم سالهای پیشین امسال هم در ۲۸ صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم (ص) نیز آش نذری و صلواتی ۸۰ تنی در بوستان خلدبرین شیراز نیز پخت و سحرگاه یکشنبه در همان محل بین مردم توزیع شد.

به گزارش ایرنا ،مسوول اجرایی گروه فرهنگی امام هادی (ع) بامداد یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۲۸ صفر هیچ برنامه ای قبلا نداشتیم و مظلومیت پیامبر در اینجا دیده می شد ، افزود: تصمیم گرفتیم که از ۱۳ سال پیش در شب ۲۸ صفر دربوستان خلدبرین پخت این آش صلواتی را با حجم سه تن اغاز کنیم و بر میزان این طبخ همه ساله افزوده شده و همچنان ادامه دارد.

محمد اسدی با اشاره به اینکه سال قبل این میزان به ۷۲تن و امسال به ۸۰تن افزایش یافت اظهار داشت: تمام هزینه های این پخت از جانب مردم تامین شده که البته با توجه به گستردگی کار مردم دیگر استان های کشور نیز در مواد مورد نیاز این آش مشارکت داشته اند.

به گفته اسدی در طبخ این میزان آش بیش از یکصد راس گوسفند، چهار هزار کیلو برنج،یک هزار و ۵۰۰کیلو عدس،یک هزار و ۵۰۰ کیلو نخود و دو هزار و ۵۰۰ کیلو لوبیا به مصرف رسیده که تهیه برخی از این مواد از چند ماه پیش در دستور کار قرار گرفته بود .

اسدی با اشاره به اینکه ارزش ریالی برای طبخ ۸۰تن آش در مجموع به میزان ۱۲۰میلیون تومان می باشد که از کمکهای مردم تامین شده اظهار داشت :برای طبخ و توزیع این آش با استفاده از حدود ۵۰دیگ و یکصد خانم و ۶۰۰آقا به عنوان عوامل اجرایی استفاده شده است.

وی گفت : هزینه پخت این آش صلواتی از محل هدایای مردم علاقمند به رسول الله (ص) و اهل بیت (ع) تهیه شده است .

مسوول اجرایی و مدیر گروه فرهنگی و مذهبی امام هادی (ع) گفت : برای رعایت هرچه بیشتر مسائل بهداشتی تمامی افراد حاضر در این مجموعه ، کارت شناسایی ویژه دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150464

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر