4

دو گانگی رفتار ترکیه در سفر اردوغان به مصر

  • کد خبر : 15047
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۳

سردار سرلشکر سیدیحیی ‏صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در نشست تشکیلاتی مسئولین حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج دانشجوئی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان با اشاره به مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهیدان در هشت سال دفاع مقدس گفت: آنچه داریم مرهون فداکاری‌های بزرگ آن مردان و زنان بی ادعا بود که جان […]

سردار سرلشکر سیدیحیی ‏صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در نشست تشکیلاتی مسئولین حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج دانشجوئی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان با اشاره به مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهیدان در هشت سال دفاع مقدس گفت: آنچه داریم مرهون فداکاری‌های بزرگ آن مردان و زنان بی ادعا بود که جان در کف دست گذاشتند و به عهد و پیمانی که با خدا و امام بسته بودند تا لحظه جان دادن وفا کردند و به لقاء پروردگار نائل شدند و هم اکنون در جوار رحمت رزق الهب مشغول رشد و کمال در عالم برزخند.
سرلشکر صفوی با اشاره به انتظارات از مسئولین بسیج دانشجوئی اظهار داشت: مسئولین بسیج دانشجوئی بایستی نسبت به تغییر و تحولات در محیط بین الملل، منطقه‌ای و ملی شناخت داشته باشند و در محیط خودمان تغییر و تحولات خاورمیانه را با دقت دنبال کنند.
بسیجیان، خصوصا بسیجیان دانشجو می‌بایست به شناخت افق‌های جدید و آینده نگری نسبت به امواج بیداری اسلامی و تغییر معادله قدرت سیاسی به نفع ملت‌ها به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ثمره خون شهیدان، اهتمام داشته باشند. واقعیت آن است که بیداری اسلامی ادامه پیدا خواهد کرد و این موج به دیگر حکومت‌های سلطه‌گر خواهد رسید.
سرلشکر صفوی در ادامه به دانشجویان توصیه کرد تا تاریخ کشورمان، خصوصا تاریخ دفاع مقدس را مرور کنند و نسبت به مسایل کلان اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشورمان شناخت جامعی برسند و در خصوص حل مشکلات کشور، راه حل ارائه دهند.
وی ادامه داد: کشور ما حداقل به هزار مدیر خوب در سطح بالای مدیریت نیاز دارد و ما در این چند سال در تربیت مدیران مومن در طراز انقلاب اسلامی که خردمند، آینده‌نگر، شجاع و ولایتمدار باشند ضعف داشتیم و این در حالی است که مشکلات و مسائل کشور روز به روز بدلایل جمعیتی و سایر دلایل سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و حل این مسائل به مدیریت خردمندانه و عاقلانه، نیاز دارد. این موضوع در خصوص مدیران میانی هم به همین گونه است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: بایستی به یکی از مهمترین رسالت و کارکرد دانشگاه‌ها، یعنی تربیت و ساخت مدیرانی برای اداره کشور توجه کرد. در زمان جنگ تحمیلی هم اینگونه بود، یعنی یکی از عوامل پیروزی ما در جنگ غیر از ایمان قدرت فکری بود. بنیان گذاران سپاه فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند و فرماندهان جنگ برخواسته از دانشگاه‌ها و یا دارای سواد دانشگاهی بودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تاثیرگذاری بسیج دانشجوئی در محیط پیرامونی خود، گفت: بسیج دانشجوئی و بسیجیان دانشگاه‌ها بایستی با قدرت کلام، فکر، اخلاق و رفتار تعین کننده، سرنوشت ساز و تاثیر گذار باشند. در کنار اینها دانشجوی بسیجی یک دانشجوی مردم دار است.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص وضعیت استراتژیکی جمهوری اسلامی ایران با توجه به استقرار سپر دفاع موشکی در ترکیه و حضور نیروهای آمریکائی در منطقه، تاکید کرد: از نظر من هیچ جنگ نزدیکی برای ایران قابل تصور نمی‌باشد، تهدیدات خارجی ایران عمدتا شامل آمریکائیها و صهیونیست‌ها می‌باشد که در حال حاضر آمریکائیها و صهیونیست‌ها درگیر حوزه‌های مختلفند.
سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: آمریکا در افغانستان با مشکلات جدی روبرو است و موضوع ۴ میلیارد دلار هزینه جنگ افروزی آمریکا که یکی از دلایل مشکلات اقتصادی آمریکا است و کشته شدن بیش از ۶ هزار نفر آمریکائی که البته در انتخابات آینده ایالات متحده و ریاست جمهوری برای اوباما بعنوان یک چالش فرا رو است.
وی ادامه داد: صهیونیست‌ها هم دارای مشکلات داخلی بسیاری هستند و از نظر من سپر موشکی که آمریکائی‌ها در ترکیه مستقر کردند هم می‌تواند علیه آمریکائی‌ها باشد و هم علیه روسیه.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: دو گانگی رفتار ترکیه را می‌توان در سفر اردوغان به مصر و در خواست از مردم مصر برای تعیین نظام لائیک بعنوان نظام جاری مصر دید، ترکیه‌ای‌ها بدنبال آن هستند تا به کشورهائی که قیام کرده‌اند مدل لائیک را ارائه دهند، تا این مدل جایگزین مدل حکومت اسلامی ایران شود. ژست هائی هم که ترکیه علیه صهیونیست‌ها می گیرد یک ژست سیاسی است و در لایه‌های زیرین، ارتباط خود را هم چنان حفظ کرده‌اند.
سرلشکر صفوی در پاسخ یکی دیگر از دانشجویان در خصوص دخالت نظامی عربستان در بحرین و آینده این کشور گفت: ما از مردم بحرین و مصر حمایت می‌کنیم و حضور نیروهای نظامی سعودی‌ها برای کشتار نظامی زنان و کودکان بی گناه بحرین را نوعی دخالت نظامی در سرنوشت یک ملت دیگر می‌دانیم. فکر می‌کنم سعودی‌ها همان طور که در دخالت انتخابات عراق، لبنان و در امور داخلی سوریه با شکست مواجه شدند، با خفت و شکست از بحرین خارج خواهند شد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15047

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر