1

گسترش دو برابری فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی

  • کد خبر : 150497
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵

بنا بر گفته‌های سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی این کشور برای مقابله با آنچه که آن را آشکار شدن سیاست دشمنی آمریکا برای تجاوز به خاک کره شمالی خوانده قصد دارد برنامه هسته‌ای‌اش را گسترش دهد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز ، پس از گزارش اخیر کمیسیون تحقیق و بررسی سازمان ملل متحد در مورد اقدامات ضد حقوق بشری کره شمالی، کشورهای عضو سازمان ملل از شورای امنیت خواستند تا پرونده کره شمالی را برای رسیدگی به دادگاه مبارزه با جرائم بین‌المللی ارجاع دهد.

پس از این اقدام سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در گفت‌و‌گو با (KCNA) در این باره گفت: هم اکنون که سیاست های آمریکا در دشمنی با کره شمالی و تجاوز به خاک کشورمان در قالب دروغین حمایت از حقوق بشر آشکار شده است ، قصد داریم تا برای مقابله با سیاست دشمنی آمریکا فعالیت های هسته‌ای خود را به دو برابر گذشته افزایش دهیم.

پیش تر از سوی کمیسیون تحقیق و بررسی سازمان ملل گزارش در مورد اقدامات ضد حقوق بشری کره شمالی مثل استفاده از زندان‌های مخوف، اعمال شکنجه های وحشیانه و هدف دار، گرسنگی دادن و کشتار افراد که با جنایات حزب نازی آلمان مقایسه شده بود، منتشر شد. اگرچه به نظر نمی رسد رسیدگی به پرونده اقدامات ضد حقوق بشری کره شمالی در دادگاه مبارزه با جرائم بین‌المللی به نتیجه ای ختم شود به دلیل اینکه احتمالا از حق وتو خود استفاده کرده و آن را باطل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره جنوبی تا کنون سه آزمایش هسته‌ای انجام داده است و گفته می‌شود که هم اکنون این کشور اورانیوم غنی شده لازم برای ساخت ده ها سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد اگرچه بر طبق شواهد این کشور هنوز به تکنولوژی لازم برای قرار دادن کلاهک هسته‌ای بر روی موشک های بالستیک دست نیافته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150497

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر