1

پایان عصر کوتاه سیاسی در پرسپولیس/مردی که معلوم نیست از کجا و چرا آمد؟

  • کد خبر : 150579
  • ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

شمارش معکوس برای برکناری حمیدرضا سیاسی از پرسپولیس و پایان حضور این مرد عجیب در فوتبال آغاز شده و با پایان تعطیلات این هفته دیگر او در فوتبال جایگاهی نخواهد داشت.

آریا صالحی: نامش ناگهان در هیات مدیره پرسپولیس قرار گرفت. او را هیچ کس نمی شناخت اما از ابتدا مشخص بود این مرد یکی از گروه سرمایه گذار جدید برای اداره پرسپولیس نیست. از همان روزهای اردیبهشت گذشته که شرکت ثبت نشده بهنام پیشروی کیش مسئول هزینه های سرخ ها شد ، او خیلی ناگهانی ریاست هیات مدیره تیم را بر عهده گرفت. او که نه به جناح نزدیکان وزارت ورزش پیوست می خورد نه در گروه گلرخسار بود که می خواست هزینه ها را بدهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ سیاسی که بود؟ او قرار بود پول بیاورد؟ این ها پرسش هایی بود که مدام مطرح می شدند اما پاسخی برایش پیدا نمی شد. او می گفت رئیس هیات مدیره است اما قرار نیست پولی بیاورد. خیلی سریع او نقشش در فوتبال پررنگ تر شد. اینکه یکباره در تیم با ماندگار شدن علی دایی در پرسپولیس انشعاب افتاد. استیلی که با گروه گلرخسار و پوستی آمده بود به یکباره به سیاسی گره خورد و این دو راه آهن دارایی ضبط شده بابک زنجانی را خریدند. اگرچه استیلی مدام سعی می کرد نقش سیاسی را در این تیم پنهان کند اما به مرور لو رفت که اقلیم سازان سرمایه گذار جدید راه آهن است. شرکتی که برای برادران سیاسی بود و این بار اعلام شد امیر سیاسی برادر کوچکتر حمیدرضا سیاسی در این تیم به استیلی کمک می کند.

کودتا در پرسپولیس و حذف یکباره اسپانسر از این تیم بهانه ای بود برای به قدرت رسیدن حمیدرضا سیاسی در این تیم. اسپانسرها که بعد از پرداخت ۸ میلیارد ابتدایی شان از پرداخت پول های بعدی به بهانه مشکلات پیش امده از سوی مدیریت قبلی تیم و دخالت شرکت اس آی اس در این تیم ، طفره می رفتند و با علیرضا رحیمی مدیر این تیم مشکل داشتند ، کار را به جایی رساندند تا سیاسی به عنوان رئیس هیات مدیره علی دایی و رحیمی را از تیم حذف کند . بعد از حذف آن دو اما باز هم آنها پرداختی نداشتند. آنجا بود که در جلسه ای مشترک سیاسی برخوردی تند با پسر تقی گلرخسار داشت . بعد از آن روز بود که قرارداد اسپانسر تیم لغو شد و سیاسی رسما کسی شد که باید هزینه های تیم را می پرداخت. او که می گویند تا امروز بیش از ۱۵ میلیارد برای این تیم هزینه کرده است. او که حالا ۱۵ روز است به اوین افتاده و باید پاسخگو باشد. پاسخگوی سیستم قضایی کشور برای شکایت بهنام پیشروی کیش برای ۸ میلیارد تومانی که هزینه کرده اند و حالا خواهان غرامت ۱۷ میلیارد تومانی هستند ، پاسخگوی نماینده مدعی العموم برای سفر جنجالی به مادرید و دیدار با سران باشگاه رئال مادرید البته دیداری که یکی از عوامل ضد نظام طراحی اش کرده بود و البته شاید موارد دیگری که باعث شده تا بازپرس ویژه دادسرای رسیدگی به جرایم ورزشی ترجیح داده است برای این پرونده قرار بازداشت یک ماهه سیاسی صادر کند تا زوایای مبهم این پرونده مشخص شود.

پرسش بزرگ شاید همچنان این باش: سیاسی کیست و چرا در فوتبال هزینه می کند؟ او در این مدت چقدر هزینه کرده است؟ این ابهام ها از همان روز اول تا امروز سرجایش باقی هستند. گفته ها درباره سیاسی همان است که از ابتدا بوده. او در دهه ۷۰ در دفتر غلامحسین کرباسچی در شهرداری تهران مشغول به کار بوده و بعد از آن به امر ساخت و ساز مشغول شده است. شرکت اقلیم سازان در جاده سازی به یکی از موفق ترین شرکت های کشور بدل شده و در خیلی از پروژه های عمرانی حتی با سازندگان دولتی چون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همکاری داشته است. خانواده سیاسی هیات معروفی در تهران دارند که بسیاری از اهالی تهران آن را دیده اند. هیات معروف تهرانی های قدیم در پیچ شمیران . این تمام داده ها درباره اوست. او که این روزها خانواده اش به رغم داشتن وثیقه های ملکی نتوانسته اند برایش وثبقه بگذارند. او اما بعد از چند ماه حضور در پرسپولیس باید از فوتبال برود. این اصرار وزیر ورزش است. گودرزی اعلام کرده سیاسی چون مشکلش حل نشده از پرسپولیس می رود و مدیر جدیدی برای این تیم انتخاب می شود. دادستانی مانع از ادامه همکاری آنها با باشگاه راه آهن هم شده و استیلی می گوید تیم را از او به همین دلیل گرفته اند.

دادستانی اما تمام تلاشش را دارد این پرونده ها را خیلی دقیق بررسی کند و به دور از التهابات رسانه ای بتواند به زوایای مطرح نشده این پرونده ها رسیدگی کند. آنها به دنبال حقایق هستند و رسانه ها همچنان از پی این پرسش می گردند که یکی چون سیاسی چرا به فوتبال ورود کرد. چرا پنج میلیارد تومان برای راه آهن پرداخت.چرا بی آنکه هیچ برندی را تبلیغ کند برای تیم سرخپوش هزینه کرد؟چرا بر اساس اخبار تائید نشده  ۴ برابر پول پرداختی به راه آهن  را به پرسپولیس داد و از همه مهمتر اینکه با چه هدفی کمک هایی چند میلیارد تومانی هم به استقلال داشته است. این گفته ای بود که حسین ماهینی بازیکن پیشین پرسپولیس مطرح کرده و گفته رقمی نزدیک به ۱۰ میلیارد از سوی سیاسی و دوستانش به استقلال هم داده شده. رقمی که البته هیچ گاه تائید یا تکذیب نشد و این یعنی سیاسی در مدتی نزدیک به ۷ ماه ۳۰ تا ۳۵ میلیارد به این ۳ تیم داده است. پولی که هیچ کس نمی داند با چه هدفی آمده تا هزینه شود؟ ابهامی که شاید در پایان رسیدگی دقیق دستگاه قضایی پاسخش مشخص شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150579

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر