1

جزئیات ضرب‌و‌شتم دانش‌آموز سنندجی توسط معلم/ پدر دانش‌آموز: شکایت می‌کنیم

  • کد خبر : 150664
  • ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

طی چند روز اخیر مسئله ضرب و شتم دانش‌آموز یکی از دبستان‌های مناطق حاشیه‌نشین سنندج توسط معلم ورزش به یکی از سوژه‌های اجتماعی تبدیل شده که با اعتراض‌های شدید مردمی همراه بوده است.

افق نیوز/سه‌شنبه هفته گذشته در جریان زنگ ورزش یکی از کلاس‌های مدرسه‌ای ابتدایی در محله‌ای حاشیه‌نشین در سنندج یکی از دانش‌آموزان مقطع ششم ابتدایی توسط معلم ورزش این مدرسه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

ضربه سهمگین معلم ورزش این دانش‌آموز را با مصدومیت شدیدی مواجه کرده و هم‌اکنون با گذشت ۶ روز از این اتفاق، شاهد موج‌های گسترده‌ای در محکومیت این حرکت هستیم.

خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج پس از بازتاب این خبر در بین اذهان عمومی و برای راستی‌آزمایی این مبحث به کمک یکی از آشنایان خانوادگی این دانش‌آموزان مصدوم به درب منزل وی مراجعه کرده و از نزدیک با چند و چون ماجرا آشنا شد.

پدر دانش‌آموز مصدوم به دلیل درخواست مسئولان مدرسه‌ای که فرزندش در آنجا تحصیل می‌کند از خبرنگار خبرگزاری فارس خواست تا پیگیر کامل ماجرا از لحاظ حقوقی نامی از وی، فرزندش و حتی مدرسه‌ای که این حادثه رخ داده است برده نشود و در ادامه این گزارش نیز همین امانتداری در خبر رعایت خواهد شد.

وی در ادامه به روند پیگیری موضوع پس از وقوع این حادثه و بازگشت فرزندش به منزل اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه ضربه‌ای که معلم ورزش به فرزندم وارد کرده بود آنچنان سنگین بوده که هم‌اکنون با گذشت ۶ روز از این اتفاق هنوز آثار تورم بر پهلو و لگن پسرم قابل مشاهده است و از فردا صبح نیز امور مربوط به پزشکی قانونی و شکایات قانونی دیگر را پیگیری خواهیم کرد.

این شهروند سنندجی عنوان داشت: ضرب و شتم یک دانش‌آموز دبستانی به دلیل تعلل در پوشیدن لباس ورزشی توسط فردی بزرگسال آن هم معلم ورزش مدرسه امری ناپسند و نابخشودنی است و اگر هم ما این فرد را ببخشیم نمی‌توانیم هیچگاه آثار روانی را که بر فرزندم در این حادثه وارد شده و تحقیری که بر وی تحمیل شده است را پاک کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با بازتاب این خبر دیگر شاهد این ناملایمات اخلاقی و فرهنگی در جامعه نباشیم و قشر فرهیخته معلمان در میان خود اینچنین افرادی را نداشته باشند، چراکه والدین به امید تعلیم و تربیت فکری، فرهنگی و اخلاقی فرزندانشان را روانه مدرسه می‌کنند نه برای ضرب و شتم و آسیب‌دیدگی.

در ادامه مباحث در منزل این کودک ۱۲ ساله کلاش ششم ابتدایی شاهد لب‌ گشودن وی در میان سرازیر شدن اشک‌هایش بودیم و در حالتی پر از ترس و واهمه ناشی از این حادثه ناگوار برای ما از وقوع این حادثه گفت و متذکر شد: معلم بر بالای یک بلندی ایستاده بود و ما داشتیم خودمان را برای زنگ ورزش آماده می‌کردیم که ناگهان با صدایی بلند و لفظی غیراخلاقی به ما گفت که سریع‌تر لباس‌های ورزشی‌تان را بپوشید.

سپس ما مشغول پوشیدن لباس‌هایمان شدیم و به محض اینکه خواستم شلوارم را برای پوشیدن گرمکن ورزشی تعویض کنم، با ضربه محکم پای معلم‌مان مواجه شدم و به طرف دیگر کلاس پرت شدم و هم‌کلاسی‌هایم به کمکم آمدند و مرا از روی زمین بلند کردند.

پدر و مادر این کودک نحیف جثه با تمنا و ناراحتی فراوان از خبرنگار خبرگزاری فارس خواستند که با بازتاب این ماجرا جلوی این امر منکر و اشاعه این حرکات ضدفرهنگی در فضای مدارس استان گرفته شود و این واقعه ناگوار برای دیگر دانش‌آموزان استان نیز تکرار نشود.

حال پس از وقوع این حادثه ذکر چند نکته لازم و ضروری است که امید است مسئولان و متولیان حوزه تعلیم و تربیت استان برای آن چاره‌اندیشی کنند.

هرچند که در استانی همچون کردستان شاهد فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگی از سوی معلمانی فرهیخته و فداکار همچون علی محمدیان معلم مریوانی که با تراشیدن موهای خویش برای ماهان به همه جهانیان درس گذشته و فداکاری داد و یا خانم ثریا مطهرنیا معلم فداکار بیجاری همراه با دانش‌آموز نام آشنای خود سارا، تداعی‌گر فداکاری شیرزن خطه کردستان و معصومیت کودکی است که تمام کودکی‌هایش در شعله‌های آتش به یکباره به تاراج رفته است، اما در کنار این معروفات والا باید نیم‌نگاهی هم به منکرات داشته باشیم و همیشه نیمه پر لیوان را نبینیم.

به قول پدر این کودک سنندجی که مورد ضرب و شتم معلم ورزشش واقع شده است، نتایج و اثرات روانی این حادثه تا سال‌ها و شاید تا پایان عمر این کودک و دیگر کودکانی که مورد ضرب و شتم از سوی معلمانشان قرار می گیرند و تحقیر شدن در جلوی چشمان دیگر همکلاس‌هایشان تا سال‌ها با آن‌ها خواهد بود.

تلاش برای ارتقای معروفات بدون مقابله با منکرات و جلوگیری از ترویج منکرات امکان‌پذیر نخواهد بود، بنابراین مسئولان و متولی حوزه تعلیم و تربیت استان در کنار معرفی الگوهای برتر در حوزه اخلاق و فرهنگ باید در راستای مقابله با افرادی هم که در خانه دوم فرزندانمان مشغول به بی‌فرهنگی و بی‌اخلاقی هستند نیز همت گمارند.

گفتنی است؛ بنا بر درخواست والدین این کودک دبستانی اسامی این کودک، والدین، مدرسه محل تحصیل و معلم ورزش وی پیش خبرنگار خبرگزاری فارس محفوظ بوده و در صورت پیگیری این مبحث از سوی مسئولان و متولیان حوزه تعلیم و تربیت استان شماره تماس پدر این کودک دبستانی در اختیار قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150664

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر