1

آغاز دوباره اعتراضات در نیویورک؛ پلیس‌های قاتل را زندانی کنید!+تصاویر

  • کد خبر : 150766
  • ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

معترضان به نژادپرستی و خشونت نیروهای پلیس آمریکا، سه‌شنبه شب با بی‌توجهی به درخواست شهردار نیویورک، بار دیگر به خیابان‌های این شهر سرازیر شدند.

خبرگزاری فارس: آغاز دوباره اعتراضات در نیویورک؛ پلیس‌های قاتل را زندانی کنید!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از معترضان به اقدامات خشونت‌بار و نژادپرستانه پلیس آمریکا سه‌شنبه شب در تظاهرات شرکت کردند.

این در حالی است که «بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک روز دوشنبه به بهانه کشته شدن دو افسر پلیس «بروکلین»، خواستار توقف اعتراضات و «اتحاد در شهر» شده بود.

با این وجود، معترضان که می‌گوید شهردار باید به دلیل حوادث اخیر از سمت خود کناره‌گیری کند، بار دیگر به خیابان‌های نیویورک آمدند و خواستار تغییر در رفتار نیروهای پلیس شدند.

در جریان تظاهرات روز سه‌شنبه باز هم شعارهایی چون «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد»، «تروریسم پلیس‌ نژادپرست را متوقف کنید»،‌ «پلیس‌های قاتل را زندانی کنید»،‌ «به جنگ علیه سیاهان آمریکا پایان دهید» بر روی پارچه‌نوشته‌های معترضین به چشم می‌خورد.

خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان با بیان اینکه در تظاهرات سه‌شنبه شب، معترضان خیابان‌ها را مسدود نکرده و در پیاده‌روها دست به اعتراض زدند، گفت «پلیس حضور گسترده‌ای» در محل تظاهرات دارد.

روزنامه نیویورک‌پست گزارش داده است که معترضان با وجود مخالفت شهردار، دست به تظاهرات زده و تلاش کردند تا خیابان پنجم را که از شلوغ‌ترین مراکز تجاری شهر است، مسدود کنند.

فعالان حقوق بشر و معترضان به اقدامات خشونت‌آمیز پلیس، تظاهرات سه‌شنبه شب را با هشتگ «مقاومت در زمستان» و «پلیس‌های قاتل را زندانی کنید»، در شبکه‌های اجتماعی سازماندهی کردند.

جرقه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا از مرداد امسال (ماه اوت ۲۰۱۴) و پس از قتل «مایکل براون» نوجوان سیاه‌پوست به دست یک افسر سفیدپوست در شهر «فرگوسن» ایالت «میسوری» خورد.

تظاهرات‌های معترضان فرگوسن، با سرکوب گسترده نیروهای مسلح به تجهیزات نظامی مواجه شد و همین به گسترش اعتراضات به خشونت پلیس به دیگر شهرهای آمریکا منجر شد.

از آن زمان، چندین افسر پلیس که سیاه‌پوستان غیرمسلح را به قتل رسانده بودند، از سوی هیئت منصفه‌ها و دادگاه‌های مختلف، بی‌گناه اعلام شده‌اند. زنجیره این رخدادها، تظاهرات‌های متوالی طی ماه‌های اخیر را منجر شده است. .

«اریک گارنر»، «تمیر رایس»، «دونتره همیلتون» از جمله سیاه‌پوستانی بودند که قاتلان آن‌ها که همگی افسران سفیدپوست بوده‌اند، در این مدت بی‌گناه اعلام شده‌اند.

روز سه‌شنبه هم هیئت منصفه منطقه «هریس کانتی» اعلام کرد «یوونتینو کاسترو» افسر سفیدپوست اداره پلیس «هیوستون» با کشتن «جردن بیکر» جوان ۲۶ ساله سیاه‌پوست، جرمی مرتکب نشده است (جزئیات بیشتر).

بر اساس آمارهای منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی، از سال ۲۰۰۰ تاکنون، بیش از ۳۱۰۰ نفر در جریان رویارویی با پلیس و نیروهای انتظامی آمریکا، جان خود را از دست داده‌اند. همچنین آمارهای رسمی اف‌بی‌آی نشان می‌دهد احتمال کشته شدن نوجوانان سیاه‌پوست به دست افسران پلیس، ۲۱ برابر بیش از احتمال کشته شدن یک نوجوان سفیدپوست توسط پلیس است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150766

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر