1

بحران ساختگی علیه ایران؛ آمریکا به جهان دروغ گفت

  • کد خبر : 150849
  • ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴

«در حقیقت رسیدن به توافق، کار آسانی نیست. بیش از چندین سال است که آمریکا و کشورهای اروپایی این بحران ساختگی را ایجاد کرده اند. اکنون یافتن راه حلی برای غلبه بر سوء ظن و بدگمانی ناشی از این بحران سازی، کار ساده ای نیست.»

ماهنامه آمریکایی “کانتر پانچ” (Counterpunch)، با انتشار تحلیلی به قلم “جاناتان پاور” به بررسی تلاش دولت آمریکا برای تخریب چهره جمهوری اسلامی و سنگ اندازی این کشور در برنامه هسته ای ایران پرداخت.

در این گزارش که با عنوان “ترس ساختگی؛ گمراه کردن جهان در مورد بمب ایران” منتشر شده است، نگارنده با اشاره به مذاکرات هسته ای و موانع پیش رو می نویسد: «در حقیقت رسیدن به توافق، کار آسانی نیست. بیش از چندین سال است که آمریکا و کشورهای اروپایی این بحران ساختگی را ایجاد کرده اند. اکنون یافتن راه حلی برای غلبه بر سوء ظن و بدگمانی ناشی از این بحران سازی، کار ساده ای نیست.»
نگارنده این گزارش با بیان این که “این مطالب تنها نظرات من پس از پیگیری این موضوع برای ۳۰ سال نیست”، به تطابق نظراتش با “گراهام فولر” معاون سابق شورای اطلاعات ملی آمریکا، اشاره می کند.
در این گزارش آمده است:
مطلبی هست که می خواهم در مورد نگاه اسلام به اخلاقیات بگویم؛ آیت الله خمینی و خامنه ای، که به صورت متوالی روحانی ارشد و رهبران عالی مقام ایران بوده اند، در موارد متعددی به وضوح بیان کرده اند که ساخت بمب هسته ای با اعتقادات اسلامی و احکام فقهی مغایرت دارد. به نظر من باور کردن این اظهارات، سخت نیست.

در طول جنگ تلخ و وحشیانه صدام حسین، که ایران دو میلیون نفر از مردم خود را از دست داد، این کشور حاضر به استفاده از سلاح شیمیایی نشد حتی با وجود آنکه عراق از این سلاح استفاده کرد.

آنها بیش از حد غیر اسلامی در نظر گرفته شده اند. ایران به اصول اخلاقی خود پایبند بوده است. همانطور که شما می توانید درک کنید، عملکرد مذهبی ایران امروز با داعش و طالبان پاکستان بسیار متفاوت است.

اما آمریکا بر اصول اخلاقی غربی خود استوار نبوده است؛ چه این اصول بر اساس اعتقادات مسیحیت در نظر گرفته شود، و یا با ارزش های غیرمذهبی و سکولار سنجیده شود. آمریکا نیز مانند برخی دولت های اروپایی، در طول جنگ بلند مدت صدام حسین با ایران، سلاح های پیشرفته و اطلاعات در اختیار وی قرار می داد.

البته نمی توان گفت ایران در سال های اخیر در معاملات هسته ای خود سرراست بوده است. نه اینگونه نبوده است. ایران بازی “قایم باشک” با ۱+۵ و آژانس بین المللی انرژی هسته ای، انجام داده است. اما ایران در حقیقت برای ترغیب غرب به لغو تحریم ها، این بازی را آغاز کرد. ابهامات موجود در زمینه مطالعات هسته ای ایران تنها اهرمی بود که این کشور برای ترغیب غرب به لغو تحریم ها از آن استفاده کرد.

اکنون کتاب “بحران ساختگی” تالیف روزنامه نگار کاوشگر و دقیق “گرت پورتر” از تلاش های آمریکا برای در تنگنا قرار دادن ایران و نادیده گرفتن تلاش های این کشور برای حل مناقشات، که اغلب با همدستی اسراییل صورت گرفته، پرده برداشته است.

“پورتر” در کتابش نکات تکان دهنده ای مطرح می کند:
– در سال ۲۰۰۴ بوش به صراحت از پذیرفتن توافق بین کشورهای ایران، انگلیس، آلمان و فرانسه خودداری کرد؛ توافقی که ایران را به برنامه هسته ای حداقلی که تهدید گسترش سلاح هسته ای در آن نبود، متعهد می کرد.
– گزارش اطلاعاتی منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای در سال ۲۰۰۹، که ثابت می کرد ایران مشغول به فعالیت های پنهانی در زمینه تسلیحات هسته ای است، عمدتا بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی اسراییل بوده است.
– این رییس جمهور “بیل کلینتون” بود که سیاست آمریکا در قبال ایران را با [سیاست های] اسراییل همسو کرد. … “اسحاق رابین” نخست وزیر سابق و “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر کنونی اسراییل، ازهر استدلالی که می توانستند، برای بدنام کردن ایران استفاده می کردند.
– این بوش بود که با هدف “تغییر رژیم ایران”، به روابط [ایران و آمریکا] سم تزریق کرد. به همین علت بود که او با مصالحه ایران و اروپا مخالفت کرد.

در انتهای این خبر آمده است: اکنون، در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، آمریکا به صورت تدریجی در حال اعتماد سازی با رهبران ایرانی است. اما برای اینکه آنان را متقاعد کند که سیاست های آمریکا به راستی تغییر کرده است باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد. تنها در این صورت، دسترسی به توافقی نهایی ممکن خواهد بود و ترس و هراس از بمب هسته ای ایران از بین خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150849

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر