1

بازیکن جدید استقلال اولین آلمانی لیگ ایران است

  • کد خبر : 151063
  • ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

مدیر برنامه بازیکن آلمانی استقلال گفت: «با هنریک صحبت می کنم تا با فرهنگ ایران بیشتر آشنا شود.»

نوید بهروان،‌ مدیربرنامه هنریک هلمکه در رابطه با چگونگی پیوستن این بازیکن به استقلال اظهار داشت: «طی صحبت هایی که من با او داشتم و از فوتبال ایران و دربی تهران برایش گفتم،‌ او راضی شد که به ایران بیاید. البته او ۲ دوست ایرانی نیز در آلمان و فنلاند دارد که در رضایت او برای حضور در استقلال نقش زیادی داشتند.»

 وی ادامه داد: «این بازیکن در فصل گذشته لیگ فنلاند ۲۵ بازی انجام داده که در ۲۰ بازی آن بهترین بازیکن زمین شناخته شده و به همین دلیل بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ فنلاند است. او همچنین ۱۳ پاس گل و ۱۰ گل به ثمر رساند و بهترین پاسور لیگ فنلاند نیز با پیراهن تیم اف اس جوری لقب گرفت.»

 مدیر برنامه بازیکن جدید استقلال درباره دورگه بودن این بازیکن تصریح کرد:‌ «هنریک به دنیا آمده و بزرگ شده آلمان است و نمی دانم چرا در ایران اصرار دارند که برزیلی بودن را نیز در کنار نام او قرار دهند. فقط مادر او برزیلی است و خودش هیچ نسبتی با برزیل ندارد. او اولین بازیکن آلمانی است که به فوتبال ایران می آید،‌ البته پیش از این اشپیتیم آرفی نیز که یک آلبانیایی بود، با پاسپورت آلمانی به ایران آمد اما در واقع هنریک اولین بازیکن ایرانی تاریخ فوتبال ایران است.»

 وی در پاسخ به این سوال که مسائل مالی چقدر در حضور این بازیکن در ایران نقش داشته است؟،‌ گفت:‌ «رزومه فصل گذشته او فوق العاده است و می تواند یکی از بهترین بازیکنان در نیم فصل دوم باشد اما قرارداد مالی هنریک چیز عجیب و غریبی نیست که بگوییم به خاطر آن به ایران آمده است. البته قطعا به دنبال پیشنهادات بهتر است تا برای فصل آینده شاید در تیم بهتری بازی کند.»

 بهروان در پایان در خصوص برخی عکس های هنریک هلمکه در صفحات شخصی اش در شبکه های اجتماعی و تضاد آنها با فرهنگ کشورمان خاطرنشان کرد:‌ «این بازیکن به هر حال خارجی است و با فرهنگ ایران آشنایی زیادی ندارد اما فکر نمی کنم عکس خاصی هم در صفحات اجتماعی منتشر کرده باشد. آخرین عکس او مربوط به کریسمس است که در کنار همسرش حضور دارد. البته پروسه حضور او در ایران به طور کل ۳ روز طول کشید و شاید وقت نشده که برایش توضیحی درباره فرهنگ ایران بدهم،‌ اگر چه او بازیکنی نیست که بخواهد در این موارد مشکلی ایجاد کند. با این وجود با او صحبت می کنم تا با فرهنگ ایران بیشتر آشنا شود.»

کاپ

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=151063

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر