1

شگرد مرد دخترنما برای دریافت پول از افراد در یک شبکه اجتماعی

  • کد خبر : 151748
  • ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۷:۳۱

وسوسه شدم به این طریق پول در بیاورم بنابراین عکس‌های یک دختر عضو شبکه را از صفحه خودش دانلود کردم. خودم را به جای این دختر معرفی و با ساختن صفحه جدیدی اعلام کردم در صورت ارسال شارژ تلفن همراه و پول حاضرم با مردان ارتباط پنهانی داشته باشم.

روزنامه ایران نوشت:
 چندی پیش یک دختر جوان در حالی که بشدت نگران و مضطرب بود به کارآگاهان پلیس فتای مازندران مراجعه کرد. این دختر جوان در این باره به مأموران گفت: مدتی پیش یکی از دوستانم در تماس با من اعلام کرد یک ناشناس با قرار دادن عکس‌های شخصی‌ام در فضای مجازی یکی از شبکه‌های اجتماعی به نام «بیتالک» شرایط سختی را برایم به وجود آورده است.

وی در ادامه گفت: من نیز عضو این شبکه اجتماعی هستم، این کاربر ناشناس از عکس‌هایی که در صفحه خودم گذاشته بودم سوء‌استفاده کرده و آنها را در صفحه جدیدی که برای خودش باز کرده قرارداده و متنی را زیر آن نوشته و در این نوشتار از قول من عنوان کرده حاضرم در ازای دریافت شارژ تلفن و پول با مردان رابطه پنهانی داشته باشم.

با توجه با اطلاعاتی که این دختر از این صفحه اینترنتی در اختیار مأموران پلیس فتای مازندران قرار داده بود تجسس‌های تخصصی در این باره آغاز شد.  کارآگاهان فضای سایبری بعد از بررسی‌های ویژه توانستند رد و نشانی مرد شیطان صفت را به دست آورند، آنان بعد از یافتن نشانی مخفیگاه وی آنجا را به محاصره خود در آورده و در اقدامی غافلگیرانه مرد جوان را بازادشت کردند.  «محمد» ۲۵ ساله در جریان بازداشت خود با اظهار نظرهای ضد و نقیض سعی کرد خود را بی‌گناه نشان دهد، اما در برابر داشته‌های پلیسی چاره‌ای نداشت تا اینکه سرانجام به عمل خلافکارانه خود اعتراف کرد.

وی در اعترافاتش به مأموران گفت: مدتها بود که در شبکه‌های مختلف اجتماعی موجود در فضای مجازی عضویت داشتم، یک روز فکر عجیبی به ذهنم خطور کرد. با خودم گفتم میلیون‌ها کاربر در شبکه‌های مختلف اجتماعی وجود دارد و اگر من عکس یکی از آنها را برداشته و خودم را به جای او به بقیه معرفی کنم چه اتفاقی خواهد افتاد.  همین کار را کردم، کسی متوجه نشده و اعتراضی هم صورت نگرفت. وسوسه شدم به این طریق پول در بیاورم بنابراین عکس‌های یک دختر عضو شبکه را از صفحه خودش دانلود کردم. خودم را به جای این دختر معرفی و با ساختن صفحه جدیدی اعلام کردم در صورت ارسال شارژ تلفن همراه و پول حاضرم با مردان ارتباط پنهانی داشته باشم.
سرهنگ کارآگاه احمدرضا رستمی رئیس پلیس فتای استان مازندران درباره شگرد این مرد و قربانیانش گفت: محمد از ساکنان یکی از شهرهای غرب مازندران بود و عکس‌های دختر جوان را به طور اتفاقی از صفحه اجتماعی دانلود کرده بود اما از بخت بد این دختر قرعه به نام او خورده بود.  سرهنگ رستمی در ادامه افزود: پس از شناسایی محمد، کارآگاهان با دستور قضایی وی را به دام انداختند و در تحقیقات فنی و پلیسی محمد با اقرار به جرم خود اعتراف کرد که در شبکه اجتماعی بیتالک وقتی صفحه دختر جوان را دیده، عکس‌های وی را دانلود کرده و مدتی بعد با ساخت صفحه‌ای با نام و مشخصات و تصویر شاکی و نسبت دادن این صفحه به وی با وعده ارتباط پنهانی به کاربران از آنها شارژ تلفن همراه و پول دریافت کرده است.  سرهنگ رستمی ادامه داد: با اعترافات محمد مشخص شد وی از این طریق اقدام به کلاهبرداری از ۹۰ مرد جوان کرده و پول زیادی از آنها برای شارژ تلفن همراه یا پول نقد دریافت کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=151748

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر